Dzień dobry,
reanimacji ciąg dalszy, szukam informacji dotyczących zamienników łapy alternatora do 1Z z C4. Fabrycznie montowano 028903139AB (wersja z klimatyzacją). Pytanie dotyczy kompatybilności z 028903143AB, popularnym i dostępnym elementem, w przeciwieństwie do oznaczenia 028903139. Łapa wyrobiona, musze wymienić, a dostępność z A6 C4 praktycznie zerowa.
Proszę o pomoc.
D4A0
[A6-1.9TDI 1Z] Łapa napinacza alternatora 1Z
-
- Mechanik
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2013-12-17, 23:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Koszalin
Łapa z końcówką 43 jest ogólnodostępna i niedroga, nie ma sensu bawić się w przerabianie, szczególnie że 1Z dużo jeździ i w przypadku uszkodzenia którejś z tulei na końcu Polski nie będę szukał tokarza który mi na teraz dorobi. Drugi problem z tym rozwiązaniem to niemożność zamontowania oryg. uszczelek na tulejach. Nie lubię takich rozwiązań i chcę zrobić to tak jak było w oryginale. Samochód już dosyć wycierpiał przez poprzednich właścicieli, należy mu się względny szacunek i oryginalne części. Same tuleje i uszczelki zostały zreszta już kupione w ASO. Potrzebuję tylko łapy i ramienia i mogę spać spokojnie
Dziękuje za wpis.
Problem nadal nierozwiązany.
Dziękuje za wpis.
Problem nadal nierozwiązany.
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2013-12-17, 23:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Koszalin
Temat zgasł szybko i w zasadzie nie został poruszony. Z samochodem pożegnałem się dwa lata temu, jednak dzisiaj na wszystkie swoje pytania znalazłem odpowiedzi.
Zatem po kolei:
Pełnym odpowiednikiem łapy 028903139AB (A6 C4 1.9TDI 1Z 90KM klima) jest 028903143S (Audi 80 B4 1,9TDI 90KM). Najpopularniejsza na rynku łapa 028903143AB nie pasuje jako zamiennik, jest zupełnie inna. Łapa o numerach 028903139AA do wersji bez klimatyzacji.
UWAGA: W Audi 80 montowane było kilka wersji łap. Najrzadszą wersją jest właśnie wersja 143S.
Lista części zamiennych:
028145291B - plastikowy kapsel ochronny rolki (1X)
028903310 - gumowe kapsle ochronne osi napinacza (2X)
028145278E - rolka napinacza (1X)
028903315R - sprężyna/napinacz (1X)
028903313 - tuleje napinacza (2X)
028903308A - ramie napinacza (1X)
N0147091 - śruba mocująca sprężynę (2X)
N0147404 - śruba mocująca ramię (1X)
N0195334 - śruba mocująca rolkę (1X)
Podsumowanie:
028903139AB - A6 C4 1,9TDI 1Z 90KM (94-97) Z KLIMATYZACJA
028903139AA - A6 C4 1,9TDI 1Z 90KM (94-97) BEZ KLIMATYZACJI
028903143S - 80 B4 1Z 90 KM (około 95 rok) Z KLIMATYZACJA, ZAMIENNIK 139AB
028903143AB - nie pasuje do A6 C4 1,9TDI
Przy każdym demontazu łapy w pierwszej kolejności należy sprawdzić pracę sprężyny, luz na rolce i ramieniu napinacza, oraz bezwzględnie stan gumowych kapsli. Kosztują grosze, a chronią zespół napinacza przed zatarciem się na śmierć.
Dbajcie o te piękne samochody.
Powodzenia
PS Pozdrawiam ASO, które twierdzi, że zamiennik łapy 139AB nie występuje.
Zatem po kolei:
Pełnym odpowiednikiem łapy 028903139AB (A6 C4 1.9TDI 1Z 90KM klima) jest 028903143S (Audi 80 B4 1,9TDI 90KM). Najpopularniejsza na rynku łapa 028903143AB nie pasuje jako zamiennik, jest zupełnie inna. Łapa o numerach 028903139AA do wersji bez klimatyzacji.
UWAGA: W Audi 80 montowane było kilka wersji łap. Najrzadszą wersją jest właśnie wersja 143S.
Lista części zamiennych:
028145291B - plastikowy kapsel ochronny rolki (1X)
028903310 - gumowe kapsle ochronne osi napinacza (2X)
028145278E - rolka napinacza (1X)
028903315R - sprężyna/napinacz (1X)
028903313 - tuleje napinacza (2X)
028903308A - ramie napinacza (1X)
N0147091 - śruba mocująca sprężynę (2X)
N0147404 - śruba mocująca ramię (1X)
N0195334 - śruba mocująca rolkę (1X)
Podsumowanie:
028903139AB - A6 C4 1,9TDI 1Z 90KM (94-97) Z KLIMATYZACJA
028903139AA - A6 C4 1,9TDI 1Z 90KM (94-97) BEZ KLIMATYZACJI
028903143S - 80 B4 1Z 90 KM (około 95 rok) Z KLIMATYZACJA, ZAMIENNIK 139AB
028903143AB - nie pasuje do A6 C4 1,9TDI
Przy każdym demontazu łapy w pierwszej kolejności należy sprawdzić pracę sprężyny, luz na rolce i ramieniu napinacza, oraz bezwzględnie stan gumowych kapsli. Kosztują grosze, a chronią zespół napinacza przed zatarciem się na śmierć.
Dbajcie o te piękne samochody.
Powodzenia
PS Pozdrawiam ASO, które twierdzi, że zamiennik łapy 139AB nie występuje.
Ostatnio zmieniony 2017-03-13, 21:29 przez D4A0, łącznie zmieniany 2 razy.