[A6-1.9TDI 1Z] Dziwne zapowietrzanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych wysokoprężnych.
kokosik
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Grójec

[A6-1.9TDI 1Z] Dziwne zapowietrzanie

Post autor: kokosik »

Witam, mój problem polega na tym że Audi mi się zapowietrza ale nie zawsze. Zauważyłem że gdy mam pełny zbiornik problemu nie ma, natomiast po przejechaniu na nim około 400 km czyli coś koło 30l ropy zaczyna się problem. I tu pojawia się moje pytanie jak to rozwiązać ? Mam nadzieję że ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Pozdrawiam Adam :)
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

kokosik, sprawdź pływak, może ktoś go przerobił z jakiegoś powodu lub jest w nim dziura po drodze i jak paliwo spada poniżej poziomu dziury to łapie powietrze przez dziurę razem z paliwem przez pływak. Dalej przewody i opaski, oraz podgrzewacz paliwa, ten którym wraca ciepła ropa do filtra, lubi zapowietrzac układ.
kokosik
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Grójec

Post autor: kokosik »

Dzisiaj sprawdziłem pływak i przewody między zbiornikiem a filtrem paliwa, na oko bo niestety tylko tak mogę sprawdzić są szczelne a pływak jest zanurzony do końca.
Brat mi dzisiaj podpowiedział że może to być spowodowane tym że przez korek od wlewu nie dostaje się powietrze podczas zasysania paliwa ze zbiornika i przez to może być ten problem. Czy to jest możliwe ?
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Spróbuj zrobić taki myk- omiń filtr paliwa. Połącz jego wejście z wyjściem i zobacz czy dalej się zapowietrza. W dwóch przypadkach mieliśmy tak że to filtr był winny. Wymiana pomogła.
A6 C4 1.9 ON:):)
kokosik
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Grójec

Post autor: kokosik »

Na początku lutego wymieniałem wszystkie filtry więc to raczej nie to.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

zbiornik powinien mieć osobne odpowietrzenie - prawodpododnie kawałek przewodu, u mnie kończy się pod siedzeniem, dzięki niemu zakręcony korkiem bak nie ma prawa wytworzyć podciśnienia
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
kokosik
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Grójec

Post autor: kokosik »

pablo90 pisze:zbiornik powinien mieć osobne odpowietrzenie - prawodpododnie kawałek przewodu, u mnie kończy się pod siedzeniem, dzięki niemu zakręcony korkiem bak nie ma prawa wytworzyć podciśnienia


Patrzyłem pod siedzeniem ale nie mogę znaleźć, pablo mógłbyś opisać mniej więcej w którym miejscu a byłoby super gdybyś dał fotkę :)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

jutro postaram się zrobić fotkę. u mnie pod kanapą po prostu leży sobie wężyk, który wchodzi do baku. podobny może jeszcze znajdować się przy prawym tylnym nadkolu, tak było u mojego ojca w octavii, nie wiem jak u nas
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
kokosik
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Grójec

Post autor: kokosik »

Pablo prawdopodobnie chodzi Ci o przewód do odprowadzania oparów z akumulatorów starego typu :)
Wracając do tematu.
Dzisiaj nastąpił wspaniały dzień kiedy to przy tankowaniu weszło mi 45l ropy :D:D czyli przekroczyłem magiczne 30l. Przyczyna okazała się banalna. Korek wlewu paliwa, mój stary był tak szczelny że nic nie przepuścił a powinien. Koszt całej "naprawy" niecałe 8 złoty za nowy korek wlewu :D
Problem został rozwiązany.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

zbiornik powinien mieć odpowietrzenie..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
kokosik
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Grójec

Post autor: kokosik »

Od ostatniego czasu trochę się zmieniło, wymieniłem zasilenie i powrót całą drogę od filtra do zbiornika, filtr paliwa i aktualnie droga wejście do komory-filtr paliwa-pompa-filtr paliwa-wyjście z komory mam przeźroczyste dodatkowo na przewodzie filtr-pompa mam założoną pompkę ręczną w razie problemu i zawór zwrotny na kawałku filtr paliwa - wyjście z komory był on tam oryginalny. Zauważyłem że cofa mi się paliwo przed filtrem gdy Audi jest zgaszone.
I tu pojawia się pytanie czy powinien być jakiś zaworek zwrotny na zasileniu lub z w ssaku? Jeszcze chłopak na fb audi podpowiedział mi że może być za to odpowiedzialny zawór regulujący cisnienie wstepne w pompie wtryskowej, co o tym sądzicie ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”