[A6-1.9TDI 1Z] Czujnik ciśnienia kolektora ssącego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych wysokoprężnych.
sebb
Mechanik
Mechanik
Posty: 108
Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

[A6-1.9TDI 1Z] Czujnik ciśnienia kolektora ssącego

Post autor: sebb »

Witam, vag pokazuje błąd w postaci zbyt wysokiego ciśnienia w kolektorze ssącym, mechanik zasugerował, aby wpierw podmienić czujnik ciśnienia aby sprawdzić czy mój nie jest uszkodzony, ale nigdzie nie mogę go znaleźć, dzwoniłem do na prawdę dobrego sklepu z częściami VW / Audi i nawet tam go nie znaleźli, gdzie dostanę taki czujnik?
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Wpierw posprawdzaj podciśnieniowe wężyki czy żaden nie pękł przy gruszce na turbie i na całym jego sterowaniu , i jak masz turbo ze sztangą to zobacz, poruszaj góra dół czy się nie zapiekła , jeżeli to wina czujnika to na iparts.pl, intercars.pl , lub używka z allegrusa
sebb
Mechanik
Mechanik
Posty: 108
Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: sebb »

Zasięgnąłem nieco informacji i mam pytanie: cała akcja dotyczy jakby "zawieszania" mocy przy różnych wysokościach obrotów (z reguły powyżej 2,5tys), w takich momentach auto zwyczajnie przestaje przyspieszać, wystarczy, że zdejmę nogę z gazu, zaraz go dodaję i moc ponownie wraca. Czy może to być związane z uszkodzeniem/zabrudzeniem zaworka N75?
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Zadne tam zabrudzenie ...najbardziej prawdopodobny przetarty któryś wężyk do n75 ,albo samego mapsensora .Mapsensor sie w zasadzie nie psuje ,wiec jego podmiana to strata czasu .A jak ktoś koniecznie chce sprawdzić to wystarczy vag i odpalony blok 011 gdzie widać wskazanie z mapsensora ,wtedy wężyk do ust i widać czy dziala prawidłowo .A w tryb awaryjny będzie wpadać i z prze ładowania i jak doładowania ECU nie "widzi " ...wiec wystarczy przetarty przewód z dolotu do mapsensora ,co widziałem wielokrotnie i mamy awaryjny
Ostatnio zmieniony 2017-04-27, 20:09 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
sebb
Mechanik
Mechanik
Posty: 108
Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: sebb »

munior pisze:Zadne tam zabrudzenie ...najbardziej prawdopodobny przetarty któryś wężyk do n75 ,albo samego mapsensora .Mapsensor sie w zasadzie nie psuje ,wiec jego podmiana to strata czasu .A jak ktoś koniecznie chce sprawdzić to wystarczy vag i odpalony blok 011 gdzie widać wskazanie z mapsensora ,wtedy wężyk do ust i widać czy dziala prawidłowo .A w tryb awaryjny będzie wpadać i z prze ładowania i jak doładowania ECU nie "widzi " ...wiec wystarczy przetarty przewód z dolotu do mapsensora ,co widziałem wielokrotnie i mamy awaryjny
Dzięki za sugestię, poporoszę o wskazanie umiejscowienia N75 i mapsensora w moim 1.9 TDI
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Mapsensor zostaw w spokoju ,bo w twoim 1z jest wewnatrz ECU i jak wspomniałem praktycznie się nie psuje .N75 znajdziesz idąc po wezyku z gruszki WG ,bo nie pamietam gdzie jest w A6 .Skoro miałeś dostęp do vaga ,to wystarczyło zrobić logi dynamiczne bloku 011 z doładowaniem i widać jak na dloni czy przeładowuje ,czy ECU wogóle nie "widzi " doladowania ...z obu przyczyn będzie wpadał w tryb awaryjny ,ale przyczyny będą zupelnie inne
Ostatnio zmieniony 2017-04-28, 19:51 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
sebb
Mechanik
Mechanik
Posty: 108
Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: sebb »

munior pisze:Mapsensor zostaw w spokoju ,bo w twoim 1z jest wewnatrz ECU i jak wspomniałem praktycznie się nie psuje .N75 znajdziesz idąc po wezyku z gruszki WG ,bo nie pamietam gdzie jest w A6 .Skoro miałeś dostęp do vaga ,to wystarczyło zrobić logi dynamiczne bloku 011 z doładowaniem i widać jak na dloni czy przeładowuje ,czy ECU wogóle nie "widzi " doladowania ...z obu przyczyn będzie wpadał w tryb awaryjny ,ale przyczyny będą zupelnie inne
Jeśli gruszka WG to inaczej EGR to jest zaślepiony, chyba, że chodzi o co innego..
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

sebb pisze:Jeśli gruszka WG to inaczej EGR to jest zaślepiony, chyba, że chodzi o co innego..
WASTEGATE ,skrót WG, poczytaj gdzie to jest i do czego słuzy http://www.technikajazdy.info/quiz-moto ... wastegate/
Ostatnio zmieniony 2017-05-05, 20:43 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”