Witam,
Sprawa dotyczy Audi 80, jednak sa to te same silniki. Auto jest w rodzinie od 1997r (rok produkcji 1993), jakis czas temu w upalne dni po wylaczeniu silnika zalaczaly sie wentylatory, które dodatkowo dochladzaly rozgrzany silnik. Wiem, ze ta funkcja jest stosowana w 1z, poniewaz w a4b5 (równiez 1z) dziala bez problemu. Nie moge sie doszukac informacji, który czujnik powoduje zalaczenie wentylatorów po wylaczeniu silnika. Jezeli ktos ma informacje to prosze o pomoc.
Z tego co mi wiadomo dochladzanie silnika ma zapobiec peknieciu glowicy w silnikach z doladowaniem.
Pozdrawiam
Pawel.
[A6-1.9TDI 1Z] Chłodzenie silnika 1Z po wyłączeniu w gorace
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
[A6-1.9TDI 1Z] Chłodzenie silnika 1Z po wyłączeniu w gorace
Ostatnio zmieniony 2016-06-29, 16:46 przez Pawel_Quattro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Silnik nagrzewał się dość mocno z winy zarośniętej chłodnicy, dzisiaj wymienię ją na nową. Pierwszy I drugi bieg wentylatorów działa jak najbardziej poprawnie. Przekaźniki nie są zaśniedziałe, przejrzałem praktycznie wszystkie. Nie mogę jednak dojść, który z nich jest odpowiedzialny za drugi bieg wentylatorów?
Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym układu chłodzenia? nie mogę go zlokalizować.
Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym układu chłodzenia? nie mogę go zlokalizować.