[S6-4.2 AEC] Mały remont

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

[S6-4.2 AEC] Mały remont

Post autor: gruby »

Siema wszystkim. Po zakupie audi wiedziałem, że prędzej czy później czeka mnie remont głowic (wyciek oleju spod uszczelki lewej).
Na początku kwietnia zaczęła się przygoda.
Zdemontowałem rozrząd, ściągnąłem głowice i oddałem do regeneracji.
Obrazek
Obrazek
Oczom moim ukazały się uszczelki z fabryki i duuużo gęstego oleju w kanałach odplywowych.

Obrazek
Uszczelki świadczą chyba o autentycznym przebiegu ok 200k km.
Gładzie cylindrów w stanie idealnym


Obrazek
Mam już fotki po czyszczeniu całości, przed nie zrobiłem...


Obrazek

Obrazek

Przy okazji wymieniłem też osłonę maglownicy



Obrazek

Obrazek

Glowice jeszcze do mnie nie wróciły ale znam już w sumie wszystkie koszta. Remont glowic to jakieś 1700 zł za dwie, a reszta części uzytych do remontu to koszt ok 4500 zł.
Szczegółowy wykaz przedstawię po wszystkim 😋
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Wow, a co wchodzi w remont głowic? Strzelam, że planowaniem, frezowanie gniazd zaworowych, uszczelniacze to pewnie ze 400 zł za jedną. Wymieniasz prowadnice zaworów, wszystkie popychacze?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Mam zaufanego fachowca od głowic i to jemu pozostawiłem wolną rękę. Ma działać 😋
Po ogledzinach powiedział, że tragedii nie ma i nie wszystko nadaje się do wymiany. Jak. Mi odda głowice to sie dowiem co i jak. Popychacze zostają stare. Ślady zużycia żadne, widać że sie ladnie obracaly podczas pracy i ich nie wymieniam
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Remont zakonczony. Koszt remontu zbliżył sie do 5k zł. Dużo pracy, trochę nerwów ale usłyszeć AEC po reanimacji to coś pięknego 😀

W głowicach wymienione wszystkie prowadnice, uszczelniacze i zawory wydechowe. Zawory ssące zostały tylko dotrę. Koszt jednego to ok 180 zł i tylko serwis, ale gość powiedział że są ok, a ich wymianę przewiduje za kolejne 20 lat 😋

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-05-21, 07:34 przez gruby, łącznie zmieniany 1 raz.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

gruby pisze:Siema wszystkim. Po zakupie audi wiedziałem, że prędzej czy później czeka mnie remont głowic (wyciek oleju spod uszczelki lewej).
Na początku kwietnia zaczęła się przygoda.
Witam! Z której strony uszczelka puszczała olej? Głowica od strony pasażera, z przodu? Jak dużo oleju wyciekało?
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Po stronie kierowcy, nad skrzynią biegów
Ok 1litra na 1000
Ostatnio zmieniony 2018-06-26, 17:54 przez gruby, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Tak samo miałem w AAH - prawy narożnik głowicy kierowcy (siedząc za kierownicą)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Ciekawe czy to wada fabryczna. Brat kupił aec do coupe b2 i tak samo spocony w rogu głowicy...
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Z tego co mówił mechanik który mi robił głowice to częsta przypadłość V6 Audi - kanały olejowe idą blisko narożników + ciśnienie oleju + lekka deformacja głowicy i się zaczyna. "Najgorsze" jest to, że niby trzeba "tylko" wymienić uszczelkę - no ale "Panie jak już robić to przy okazji hydraulikę, prowadnice zaworów, itp" i się robi za 2 głowice ok 2500 zł. A niby "tylko" uszczelka :)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

przemoprzem, tak jak piszesz, jak juz robić to konkretnie ☺️ i tak wszystko na wierzchu. Teraz walczę z uszczelkami pokryw zaworów.... są nowe ale leci jak nie powiem skąd 😋
Nie pozostaje mi nic innego jak silikon
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

VICTOR REINZ polecam do takich uszczelnień :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”