[A6-2.8 AAH] 100 c4 rozrzad

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

[A6-2.8 AAH] 100 c4 rozrzad

Post autor: KrisVT »

Siemka wczoraj strzelil mi pasek rozrzadu na wolnych obrotach auto chodzilo cos tak zazgrzytalo i szybko zgasilem silnik i mam takie pytanie czy warto inwestowac w ten silnik czy nie?
Ostatnio zmieniony 2015-09-12, 12:39 przez KrisVT, łącznie zmieniany 1 raz.
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Z AAH jest podobno tak, że jest pomiędzy pod względem kolizyjności - sporo silników przeżywa zerwanie paska bez szwanku.
Załóż blokady, najtańszy pasek (może też być jakiś ze szrotu), pokręć silnikiem i zobaczysz.
Masz sporą szansę, że skończy się tylko na zrobieniu nowego rozrządu.
Pzdr
kwazik
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

aah i abc jest kolizyjny.dwie glowy do zrzucenia.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

Dzieki za odpowiedzi...u mnie okazalo sie ze sam rozrząd do wymiany...
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

KrisVT, sprawdzona kompresja?
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

Jeszcze nie bo dalem auto do znajomego mechanika i w wolnej chwili sie bawi narazie wiem ze zalozyl pasek zeby sprawdzic czy odpali auto
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

I jak tam sprawy wyglądają? Jestem ciekaw jak wyszło. ;-)
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

Sorki ze dopiero odpusuje ale malo czasu (remoncik) auto odpalilo i jezdzilo tzn jezdzi ale teraz jest problem w rodzaju zapowietrzenia silnika od jakiegos tygodnia...auto odpowietrzane kilka razy wkoncu sie wku... i zmienilem plyn i korek jeden dzien igla rano do pracy igla po pracy problem powrocil i juz mi brak pomyslow co zrobic...temp dojdzie do 100 i dalej nie idzie po jakims dluzszym czasie wkoncu pusci plyn dalej i przelaczy sie na gaz.jakies pomysly co zrobic?termostat wymienic?czy cos innego jeszcze?
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

"temp dojdzie do 100 i dalej nie idzie"

Co przez to rozumieć? Czego ta temperatura? Jeżeli chodzi o temp. płynu chłodzącego w układzie u mnie jeszcze nigdy odkąd mam to auto nie przekroczyła 90-92C.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

Plynu chlodzacego.mi wczesniej tez nie przekroczylo 90, a teraz dojdzie do 100 i dalej sie nie idzie.po jakims czasie pojdzie na caly obieg i dopiero na gaz przelaczy.wrazenie takie jakby termostat sie zawieszal...
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

KrisVT, Temp 100 w v6 to norma, nie pamiętam dokładnie ale wentylator odpala dopiero przy 105 chyba, to co zazwyczaj na blacie to nie pokrywa się z tym co pokazuje vag :) Masz gazoline może być tak że parownik przepuszcza i zagazowuje Ci układ. Niektóre vki są oporne na odpowietrzanie tak samo normalną metodą nie idzie:) Moja np odpowietrza się w pełni dopiero jak się rozgrzeje do 90 i trzymamy obroty na 2-3tys żeby obieg był, dopiero po chwili utrzymując ciagle obroty otwiera się odpowietrznik, na wolnych zawsze zostawał gdzieś bąbel na 6 garze dziwak taki :) Termostat powinienieś wywalić razem z rozrządem, niestety do jego wymiany trzeba go rozpiąc.. Odpowietrzanie wiadomo grzanie na full otwarte musi być.
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

Dokladnie tak odpowietrzalem jak piszesz pozniej przegonilem auto i jeszcze ta odpowietrzalem, ale bardzo duże ciśnienie jest w zbiorniczku i od razu plyn wywala.wczesniej tak nie bylo a termostat zostawiłem bo rozrząd zmienialem rok temu.od jakiegoś tygodnia tak mi temperatura zaczęła wariować i na gaz nie przelaczalo , a dolny wąż zimny jak na blacie jest 100 to po jakiś 5 minutach dopiero przelaczy na gaz
Ostatnio zmieniony 2015-12-14, 23:22 przez KrisVT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

KrisVT, To czeka Cie rozpinanie rozrządu niestety żeby sprawdzić termo.. Uważaj żeby jej nie przegrzać, wystarczy raz żeby wywaliło uszczelke, są pod tym względem delikatne..
Awatar użytkownika
KrisVT
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2011-11-04, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: boleslawiec

Post autor: KrisVT »

Tak myślałem ze złośliwość rzeczy martwych wyjdzie...
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

KrisVT , ciśnienie pewnie robi Ci płyn chłodzący ze względu na nie otwierający się termostat wzrasta temperatura powyżej 100 st. , swoją drogą płyn też może już nie trzymać parametrów i wrzeć przy niższej temperaturze . Nie jeden tu pisze , że jedną z rzeczy za które można przepłacić w ASO jest właśnie termostat , którego w V-ce trzeba byc pewnym , bo do jego wymiany trzeba rozpinać rozrząd

[ Dodano: |4 Mar 2016|, o 13:08 ]
A swoją drogą jaki pasek założyłeś skoro wytrzymał Ci tylko rok ? Może nie wymieniłeś rolek i ścieła Ci ten pasek...dziwne
Dziękuje i pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”