[100-2.6 ABC] Falujące obroty na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
Duch
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-21, 18:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

[100-2.6 ABC] Falujące obroty na zimnym silniku

Post autor: Duch »

Witam wszystkich. Jeżeli pojawił się już kiedyś taki temat to z góry przepraszam ale nie doszukałem się owego problemu. Problem w mojej C4 polega na tym że po odpaleniu na zimnym silniku falują obroty o mniej więcej 100 obr. Bez różnicy czy gaz (sekwencja) czy benzyna, sprawa mam miejsce do ok 55-60 stopni. Później wszystko cichnie, obroty wracają do normy (900 ob) i po aucie nie widać/słychać niczego niepokojącego. Kilka razy strzelił mi podczas odpalania, raz na tyle mocno że rozerwało puszkę dolotu. Oddałem ją do spawania plastików. "Magowie" mechanicy i znajomi którzy się coś ogarniają w motoryzacji, mocno sugerowali wymianę silniczka krokowego. Ok. Zakupiłem zamiennik, podłączyłem owy zamiennik pamiętając o odłączeniu akumulatora, skręciłem wszystko tak jak fabryka wyprodukowała, odpalam i... Obroty falują. No ok. Ale czekam, czekam, czekam, temperatura przekroczyła już 90 stopnie, załączyły się wentylatory a Audi dalej faluje... Coś jest nie tak. Zamieniłem ponownie na oryginalny silniczek krokowy i obroty po mniej więcej 55-60 stopniach ustabilizowały się. Postanowiłem podłączyć "setkę" pod komputer ale żadnych błędów nie wywaliło. Dodam że przepustnica jest czysta, bez osadu czy przepaleń. Ktoś mi podpowiedział że może to mieć związek z podłączeniem przewodów gazu do silnika ale tam jest wszystko uszczelnione i nie słychać zasysania powietrza (dzisiaj sprawdzane). Przyznam że problem jest dość uciążliwy, inni użytkownicy ruchu gapią się jak na kretyna jak tak skaczą obroty, nie mówiąc już o samej jeździe (po zwolnieniu sprzęgła auto "skacze" a chcąc jechać "normalnie" pozostaje przez pewien czas jazda na sprzęgle :/ Będę wdzięczny za każdą wskazówkę/sugestię która może wskazać przyczynę dziwnego zachowywania się auta. Pozdrawiam
Będę walczyć tak długo, aż pewnego dnia powiem sobie skromnie... "wszystko czego chciałem, należy już do mnie"
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

od siebie moge dodac sprawdz sonde lamda, dolot czy jest szczelny czy nie łapie lewego powietrza,
Awatar użytkownika
Duch
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-21, 18:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Duch »

Dolot szczelny 100%. Błąd na kompie wywala sondy ale podobno zła praca czujnika temperatury może mieć wpływ na podawane złe dane do sondy. Jest to prawda? Mam też delikatny wyciek oleju z czujnika Hall'a na kolektor. Słyszałem tezę że też to może mieć wpływ na falujące obroty do 55 stopni.
Będę walczyć tak długo, aż pewnego dnia powiem sobie skromnie... "wszystko czego chciałem, należy już do mnie"
filon705
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 84
Rejestracja: 2011-07-28, 22:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warszawa

Post autor: filon705 »

Zrób adaptacje krokowego na vagu bo jak jest uwalony sterownik to sam sie niezaadoptuje pomaga tylko podpiecia do kompa
Odpiołes zasilanie i sam nie potrafi sie zaadaptować

W sterowniku jest jakiś element ktory odpowiada za kontrole krokowego jak padnie to silniczek sam nie potrafi sie przystosować nawet przy dłóższej jeździe
Ja tak miałem w swoim pomogła wymiana sterownika silnika po tym jak elektryk rozebrał pół auta aż doszedł do ECU
Ostatnio zmieniony 2015-05-20, 11:04 przez filon705, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Duch
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-21, 18:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Duch »

Filon705 dzięki wielkie. Spróbuję jakoś na dniach zobaczymy co wyjdzie bo ostatnio pod VAGiem jedynie pokazywało sondę. Krokowy miał prawidłowe odczyty.
Będę walczyć tak długo, aż pewnego dnia powiem sobie skromnie... "wszystko czego chciałem, należy już do mnie"
filon705
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 84
Rejestracja: 2011-07-28, 22:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warszawa

Post autor: filon705 »

Duch

Zobacz odrazu dla mnie jaka masz wartość otwarcia przepustnicy przy pedale wciśniętym do podłogi bo powinno pokazywać 95% a u siebie mam tylko 80%

Procedurę adaptacji znasz jak nie to zajrzyj na mojego posta o vagowania naszych silników i tam możesz ściągnąć plik rar o silniczku krokowym i nie tylko
Ostatnio zmieniony 2015-06-11, 16:41 przez filon705, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Duch
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-21, 18:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Duch »

Ok dzięki wielkie. Jakoś niedługo będę miał kilka dni wolnego i od razu się tym zajmę
Będę walczyć tak długo, aż pewnego dnia powiem sobie skromnie... "wszystko czego chciałem, należy już do mnie"
Awatar użytkownika
Duch
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-21, 18:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Duch »

Już się wszystko wyjaśniło co i jak z tymi falującymi obrotami. Uszczelka pod kolektorem dolotowym była zwęglona i dosłownie w każdym miejscu pobierała lewe powietrze. Dodatkowo przewody od listwy wtryskowej gazu też miały lukę. Temat ogarnięty W KOŃCU :-) A tak się prezentuje po zakończonych pracach
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-09-29, 21:41 przez Duch, łącznie zmieniany 1 raz.
Będę walczyć tak długo, aż pewnego dnia powiem sobie skromnie... "wszystko czego chciałem, należy już do mnie"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”