Cześć.
Moje A6 po odpaleniu ma podwyższone obroty tak 1300-1400. Po minucie spada do 1000, a ostatecznie po nagrzaniu obroty są prawidłowe w okolicach 750. Czy to normalne zachowanie? Na YT zauważyłem, że wiele silników ABC tak pali, ale są też takie, które mają niskie obroty zaraz po odpaleniu. Poza tym, mam wrażenie, że auto za długo kręci rozrusznikiem. Na rozgrzanym silniku wygląda to dobrze, aczkolwiek też czasami są problemy (łapie jakby za drugim razem). Proszę o pomoc, jeżeli ktoś miał podobne objawy.
Dodam jeszcze, że auto idzie w sobotę na wymianę uszczelki pod głowicą ( nie bierze wody, nie miesza z olejem, ale są spaliny przedostają się do płynu chłodniczego) oraz prawdopodobnie na wymianę koła dwumasowego (ale to się jeszcze okaże po zdjęciu skrzyni. Poza tym olej czuć benzyną, jednak poziom oleju się raczej nie podnosi. Prawdopodobnie to wina uszczelki. Może to ma wpływ też na rozruch.
Wrzucam film z nagraniem pod spodem.
[A6 2.6 ABC] podwyższone obroty
- Ap714
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2021-04-03, 05:11
- Imię: Krystian
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rychtal
- Płeć:
[A6 2.6 ABC] podwyższone obroty
To ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku i opłukali swe szaty, i w krwi Baranka je wybielili. (Ap 7, 14)
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Ogólnie podwyższone obroty w V6 przy zimnym rozruchu to normalna sprawa, bo komputer podaje podwyższoną dawkę (ssanie). Aczkolwiek z tego co widzę na filmiku, bardzo długo utrzymują się takie obroty. Polecam przeczyścić silniczek krokowy, przy okazji też przepustnicę.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
- Ap714
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2021-04-03, 05:11
- Imię: Krystian
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rychtal
- Płeć:
Zapomniałem dodać, że przepustnica była rozbierana i jest czysta, a silniczek krokowy miesiąc temu wymieniony na nowy firmy VDO. No i auto jest w momencie podwyższonych obrotów bardzo porywcze.
To ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku i opłukali swe szaty, i w krwi Baranka je wybielili. (Ap 7, 14)
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Sprawdź wężyk podciśnienia od MAP. Jeśli to dalej nic nie pomoże, zostaje rozbiórka kolektora, czyszczenie, uszczelnienie.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
- Ap714
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2021-04-03, 05:11
- Imię: Krystian
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rychtal
- Płeć:
Silnik w międzyczasie miał wymieniane panewki i wszystko było wyczyszczone, więc moim zdaniem te silniki tak mają albo komputer dawkuje paliwo w taki dziwny sposób. Mimo rozebrania, wyczyszczenia, wstawienia nowych panewek, zrobieniu głowicy nadal jednak dlugo kręci rozrusznikiem ( czasami krócej, czasami dłużej ).
To ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku i opłukali swe szaty, i w krwi Baranka je wybielili. (Ap 7, 14)
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
Ap714 po rozebraniu i złożeniu warto zrobić adaptacje przepustnicy/ krokowca
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
- Ap714
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2021-04-03, 05:11
- Imię: Krystian
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rychtal
- Płeć:
Świece są nowe, z odmami wszystko w porządku.
Offtop: Tak, wybieliłem Albo lepiej: wybielam je całe życie. Ten przypis z Apokalipsy odnosi się do faktu, że Ci będą zbawieni, którzy uznają ze skruchą własne błędy (poprzez spowiedź) i otrzymują przebaczenie przez Jezusa Chrystusa (Krew Baranka).
Nie wiem co jest, ale już dwóch mechaników próbowało podłączyć pod komputer i nie dali rady. Tak swoją drogą, na jakiejś rosyjskiej stronie ktoś miał podobny problem i według niego należy zmienić jakieś nastawy silnika na inną wartość, tyle, że ja nie umiem się podłączyć. Google translate przetłumaczył problem jako "dogrzewanie katalizatora".Binas Tuchola pisze: ↑2021-10-05, 19:48 Ap714 po rozebraniu i złożeniu warto zrobić adaptacje przepustnicy/ krokowca
To ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku i opłukali swe szaty, i w krwi Baranka je wybielili. (Ap 7, 14)