lampka Alladyna

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
arka0
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2021-01-20, 00:44
Imię: Maciej
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Bydgoszcz

lampka Alladyna

Post autor: arka0 »

witam
możliwe, że powtarzam , ale jestem świeżo z pierwszym C4 i wszystko mnie martwi...
jest 2.8 AAH czysta benz
dziś w korkach w godzinach szczytu pojawiła się na wyświetlaczu lampa alladyna , jednocześnie przy wzroscie obrotów wskazówka ciśnienia oleju szła pod 4, po czym po spadku obrotów wracała na 2,2 ,ale kontrolka nie gasła...
Dodam tylko , że termostat zamiennik jest cały czas otwarty, silnik w mieście teraz osiąga temp 70 stopni w porywach
Druciaż odłączył wtyczkę wentylatorów bo załączały się po przekręceniu kluczyka...
Czy to może być powiazane, czy ciśnienie oleju to odrębny temat?
z góry dzięki za wyrozumiałość, chociaż szyderę z ,,Kota" też przyjmę z godnością:)
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

cześć,

To normalne, że przy wzroście obrotów ciśnienie oleju rośnie. To jest jak najbardziej prawidłowe zachowanie.

Sprawdź manometrem ciśnienie oleju na wolnych obrotach i przy ok 3.000. Może Ci czujnik szwankuje i stad ta kontrolka. Silnik pracuje cicho?

Termostat zmień na oryginał. Zawsze stosuje oryginalny termostat i nigdy nie miałem problemów z temperaturą.

Później zrób porządek z wentylatorami, pewnie jest coś namieszane z instalacją elektryczną.
arka0
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2021-01-20, 00:44
Imię: Maciej
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: arka0 »

dziękuję , zacznę zatem od porzadku z termostatem i dam znać co wyszło
pozdrawiam
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: tomek5129 »

Kolego, masz silnik AAH, mógłbyś zmierzyć długość wskaźnika oleju,cały z pomarańczową rączka,jeśli to nie problem oczywiście :)
arka0
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2021-01-20, 00:44
Imię: Maciej
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: arka0 »

spoko , jak odbiorę z warsztatu to zmierzę:)
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: tomek5129 »

Tylko nie zapomnij spisać jeszcze symbolu jaki jest na bagnecie.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Licznik nasz z AC/BC? Ciśnienie na rozgrzanym oleju 2,2 to dobre ciśnienie na zimnym powinno być 5.
Termostat wymień na dobry.
Wentylatory sprawdź na krótko czy działają najprawdopodobnie czujnik w chłodnicy się skończył i trzeba go wymienić
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
arka0
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2021-01-20, 00:44
Imię: Maciej
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: arka0 »

Panowie porobione:)
-po wymianie termostatu i czujnika w chlodnicy wszystko wygląda prawidłowo:)
-bagnet ma długość 54cm , oczywiście symbolu nie spisałem ....
- Binas nie mam pojecia jaki mam licznik- pewnie jak sie zepsuje to już na wieki zapamietam :)
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: tomek5129 »

54cm ma sam metalowy pręt mam rozumieć tak ??? Bez pomarańczowej rączki ?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ogladnij sobie uważnie ten film - i zrób to samo co ten mechanik - dokładnie to samo bo facet jest mega fachowym mechanikiem.
AEL INSIDE
karolu15
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2016-02-03, 20:01
Imię: Karol
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dukla
Płeć:

Post autor: karolu15 »

Ogólnie co do lampki alladyna miałem jakiś czas temu problem, czasem jadąc zapaliła się, gasiłem auto, odpaliłem i wszystko było ok, świeciła ogólnie kiedy chciała. Po testach ciśnienia okazało się, że wszystko jest wporządku, zmieniłem czujnik ciśnienia oleju (ten taki gruby) i jest wszystko w normie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”