[A6-2.6 ABC] Szarpie przy odpuszczaniu pedału gazu

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Arabi
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-10-25, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wisła/Kępno

[A6-2.6 ABC] Szarpie przy odpuszczaniu pedału gazu

Post autor: Arabi »

Witam!
Niedawno robiłem remont góry silnika mojego audi A6 2.6 ABC Quattro Automat. Zdecydowałem sie na to, ponieważ po pierwsze zaczął pompowac do układu chłodzenia co objawiało się wyrzucaniem płynu z układu, notorycznym jego zapowietrzaniem. Poza tym silnik pracował pięknie, równo, niczego się nie można było doczepić, po drugie, jak pomierzyłem sobie ciśnienia na cylindrach, 4 były rowne 11Bar, na jednym miałem 9 i na jednym 6Bar. Zrzuciłem głowice...dałem głowice do zrobienia, okazało się za na tych dwóch cylindrach miałem dosyc mocno podpalone gniazda zaworów wydechowych. Czas oczekiwania na głowice spedziłem na zaopiekowaniu sie wszystkim czym można było, regeneracja alternatora, rozrusznika, czyszczenie kolektora dolotowego i przepustnicy. Silnik poskładany uruchomiony, działa, jedyny nieprzyjemny efekt, który mnie denerwuje to szarpnięcie przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu. Zwłaszcza przy jezdzie na niewielkich prędkościach w obszarze zabudowanym kiedy w zasadzie tylko lekko muskam pedał gazu za kazdym razem jak zdejmuje z niego nogę, po ok. sekundzie - dwóch mam takie szarpniecie jakby coś gwałtownie wyhamowywało samochód. Obroty silnika na biegu jałowym też są troche podwyższone, bo lekko ponad 1000. Już przeglądałem cały układ podciśnienia pod kątem nieszczelności ale niczego nie znalazłem. Czasem zdaża się, ze efekt nie występuje, ale to sa sporadyczne przypadki. Podpinając VAGa nie widzę błędów w silniku, w skrzyni biegów czasem pojawia mi się błąd od wyłącznika swiateł STOP - zwarcie do masy, sprawdzałem...nie znalazłem niczego podejrzanego. czy któś już może sie borykał z podobnym objawem?
Ostatnio zmieniony 2020-06-07, 16:51 przez Arabi, łącznie zmieniany 1 raz.
Każdy kto choć raz probował puścić cichacz w towarzysytwie wie jak operować sprzęgłem
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Jest to efekt nieszczelnego kolektora ssącego. Składałeś na silikon wysokotemperaturowy?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Arabi
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-10-25, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wisła/Kępno

Post autor: Arabi »

No właśnie uszczelkabyła smarowana silokonem... Czyli co, PLAK w dłoń i szukamy gdzie nieszczelne?
Każdy kto choć raz probował puścić cichacz w towarzysytwie wie jak operować sprzęgłem
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Tak, gaz jest?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Arabi
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-10-25, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wisła/Kępno

Post autor: Arabi »

Znalazłem!!! Faktycznie efekt pojawia sie przy nieszczelnościach układu podciśnienia. Kolanko przy trójniku przewodu który idzie do wspomagania hamulca miało dziurę. Po załataniu (na razie) obroty silnika spadły do 850 i ustało szarpanie przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu.
A tak przy okazji...ktos wie czy do wymiany czujnika temperatury w chłodnicy (tego od wentylatorów) trzeba spuszczać płyn z układu??
Każdy kto choć raz probował puścić cichacz w towarzysytwie wie jak operować sprzęgłem
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Tak trzeba spuszczać płyn.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Trzeba bo jest w najniższym punkcie układu chłodzenia.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Arabi
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-10-25, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wisła/Kępno

Post autor: Arabi »

Dzięki, ech...spuszczenie to pikuś, ale potem to dobrze odpowietrzyć to "orka na ugorze"
Każdy kto choć raz probował puścić cichacz w towarzysytwie wie jak operować sprzęgłem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”