Strona 2 z 3

: 2020-07-13, 10:29
autor: lukaszz2369
W sumie znałem podobny przypadek ale w 2.6 podmiana kompa pomogła ale poszukaj o identycznych nr jak twój komputer nie koniecznie od c4.

: 2020-07-20, 23:20
autor: Surchon
@TheStig95 Ok. Chyba tak zrobię, a przepływkę raczej wykluczam. Po zdjęciu wtyczki nic się nie zmienia - dalej tragicznie odpala. A co do tego czujnika to błąd już jest od baaaaaardzo dawna. Ten czujnik podaje na licznik sygnał i awaryjnie odłącza klimatronik - na komputerze jest dobra temperatura. Dodatkowo podmiana czujnika nie pomogła niestety, więc albo kolega mi wysłał wadliwy, albo problem jest gdzieś indziej.

@lukaszz2369 Oki, spróbuję kompa podmienić.



Panowie najdziwniejsze jest to, że jak coś robię przy aucie (na przykład ostatnio wymieniłem filtr paliwa i wyczyściłem kilka wtyczek) to auto zaczęło dobrze odpalać przez kilka dni i teraz znowu dramat... Odpięcie przepływki nie pomogło i dalej źle odpala. Zastanawiam się jeszcze nad tym czujnikiem położenia wału - może rzeczywiście nie ma iskry, bo jest zabrudzony i nie łapie czy coś? Gdzie mogę go znaleźć? Jak się do niego dostąć?

: 2020-07-21, 00:05
autor: lukaszz2369
Czujnik położenia wału jest w skrzyni biegów na wysokości koła zamachowego mniej więcej od strony kierowcy.

: 2020-07-22, 10:06
autor: TheStig95
Może masz syf w zbiorniku, albo woda się zebrała?

: 2020-07-22, 23:06
autor: Surchon
@lukaszz2369 Ok dzięki. Jutro będę szukał. Dostanę się do niego od góry?

@TheStig95 Wymieniałem pompkę paliwa i syfu nie było, a dodatkowo auto na gazie też ciężko odpalało co raczej pozwala wykluczyć układ paliwowy.

: 2020-07-23, 09:18
autor: lukaszz2369
Jest w tym miejscu. Od góry da radę odkręcić.

Obrazek

: 2020-07-30, 20:00
autor: Surchon
Wyjąłem czujnik od spodu auta. Był cały uwalony w czarnej mazi - ogólnie olej + jakiś syf. Wyczyściłem i założyłem ale nic się nie zmieniło. Teraz będę próbował znaleźć komputer, zakupić i podmienić - jeśli to nie pomoże to chyba tylko jakiś klif...

: 2020-07-30, 22:27
autor: lukaszz2369
A jeszcze tak myślę cewkę sprawdzałeś?

: 2020-07-31, 07:11
autor: bass16
Podmień ten czujnik na jakiś sprawny i dopiero wtedy wyjdzie czy jest wszystko ok. Umycie z oleju i syfu nie zawsze pomaga.

: 2020-08-01, 02:08
autor: Surchon
lukaszz2369, przy cewce byłyby jakiekolwiek inne objawy typu falowanie obrotów, szarpanie, utrata mocy czy podobne - tutaj nic takiego nie występuje. Z autem poza odpalaniem nie ma żadnych innych problemów.

bass16, jak dalej będę tak wszystko podmieniał to taniej mnie wyjdzie chyba kupić drugie auto - no i jeszcze mniej nerwów. Sporo osób mówiło, że to nie są objawy czujnika położenia wału - więc pytanie czy jest sens?

: 2020-08-01, 11:06
autor: bass16
Kombinuję razem z Tobą bo chcę Ci po prostu pomóc :) A widzę że temat się ciągnie dosyć długo. Skoro sprawdziłeś, że podczas tego "ciężkiego" palenia iskra na świecy jest, wtryskiwacze wszystkie działają prawidłowo i prąd do nich dochodzi, paliwo się nie cofa i jest podawane na tłoki no to musi palić :) Jeszcze jedna rzecz która mi przychodzi do głowy to słaba kompresja ?

: 2020-08-01, 22:11
autor: Surchon
bass16, wręcz bardzo długo :( Dziękuję za każdą radę. Iskrę sprawdzę jeszcze raz, aby się upewnić. Wtryski sprawdzałem poprzez wsadzenie "żaróweczki" we wtyczkę i mrygało - a więc powinno być ok. Na gazie też słabo odpalał, a więc nie jest to raczej wina paliwa. Ciśnienie paliwa sprawdzone, nie cofa się nic. Kompresja sprawdzona, na 5 cylindrach niecałe 14 bar, na jednym grubo ponad 12.

: 2020-08-09, 15:08
autor: hamish
Napiszę jeszcze raz - G110 to dwupinowy czujnik temperatury cieczy, który daje sygnal do ecu, znajduje się między głowicą a ścianą grodziową od strony kierowcy. Czujnik czteropinowy nie jest diagnozowany przez ecu tylko przez klimatronik. Jeśli nie wierzysz to odepnij oba czujniki, sprawdź błędy, potem podepnij czteropinowy i sprawdź błędy ponownie.

: 2020-08-11, 15:15
autor: Surchon
hamish pisze:Napiszę jeszcze raz - G110 to dwupinowy czujnik temperatury cieczy, który daje sygnal do ecu, znajduje się między głowicą a ścianą grodziową od strony kierowcy. Czujnik czteropinowy nie jest diagnozowany przez ecu tylko przez klimatronik. Jeśli nie wierzysz to odepnij oba czujniki, sprawdź błędy, potem podepnij czteropinowy i sprawdź błędy ponownie.
Ok rozumiem. Kilka osób mi mówiło, że jest to czteropinowy czujnik temperatury i nie miałem powodu im nie wierzyć. Skoro mówisz, że jest to dwupinowy czujnik to sprawdzę również jego, ponieważ powinienem mieć jeszcze ten dwupinowy czujnik gdzieś i go podmienię. Apropo błędu na klimatroniku/ECU to błąd pojawia się właśnie w sekcji 08, która odpowiada za klimatyzację. Dodatkowo ten czujnik raczej nie powoduje u mnie problemów z odpalaniem, bo błąd występuje już ze 2/3 lata, a problemy z odpalaniem zaczęły się pół roku temu.


Ostatnio udało mi się zauważyć, że auto zawsze dobrze odpala po dłuższym postoju (gdzieś tak około tygodnia?). Może to kogoś nakieruje i jeszcze będzie w sstanie coś podpowiedzieć?

: 2020-08-12, 23:42
autor: Rozarh
Jedyne co się może zmienić w aucie przez tydzień to temperatura (zbliżona do otoczenia) oraz utrata podciśnienia w zbiorniczku. Ale to chyba nie powinno mieć wpływu...