[100-2.6 ABC] 2.6 ABC Ciężko pali, zalewa świece, falujące o

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Fred_01
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2015-10-10, 23:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przedbórz

[100-2.6 ABC] 2.6 ABC Ciężko pali, zalewa świece, falujące o

Post autor: Fred_01 »

Witam Wszystkich.
Mam dziwny przypadek z moim C4 ABC. Opiszę od początku.
Pewnego razu odpaliłem moją brykę, po przejechaniu kilkunastu metrów gaśnie. Ciężko silnik odpalić, po kilku próbach zaczyna pracować lecz bardzo niestabilnie, bardzo czule reaguje na pedał gazu, falują obroty w okolicach 1100 - 1500 obrotów. Po puszczeniu pedału gazu czasem gaśnie i znów ciężko odpalić.
Na LPG jest to samo, ogólnie ciężko jechać. Po godzinnym postoju wszystko wraca do normy i autko pracuje jak zawsze dwa tygodnie aż do wczoraj. Jeździłem przed południem, po godzinie auto już wariuje, ciężko jechać. Problem tym razem nie ustępuje. Dziś rano to samo, odpala, kawałek pracuje, zaczynają falować obroty i gaśnie.
Myślę, że znalazłem przyczynę tego stanu. Jedna z cewek zapłonowych na przebicie do obudowy silnika.
Po odizolowaniu cewek auto wraca do stanu stabilnego i pracuje jak zawsze. Co dziwne i na co warto zwrócić uwagę to, że po przebiciu komputer łapie błąd i pracuje niestabilnie, tak jak opisałem wyżej. Po ponownym uruchomieniu problem nadal występuje pomimo braku przebić do obudowy.
U mnie pomaga odpalenie silnika, jeśli nadal źle pracuje trzeba zgasić, odczekać około 30 sekund i ponownie uruchomić, wszystko wraca do normy.
Opisuję mój problem, może to komuś pomoże, ja sam bym nie przypuszczał że poleci mi jedna z cewek WN.
Jeszcze dodam, że podczas wadliwej pracy silnika czasem wyłączał się na chwilę przekaźnik od pompy paliwa.
Jutro zamawiam nowe cewki Beru i świece irydowe Denso.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Nie rozumiem "odizolowania cewek". Cewka jest jedna, jak można ją odizolować?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Fred_01
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2015-10-10, 23:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przedbórz

Post autor: Fred_01 »

We V-ce przy silniku ABC są trzy cewki, każda obsługuje dwie świece. Odkręciłem je od podstawy i położyłem na kawałku materiału (czyściwa). Wtedy problem znikł ale wystarczyło że zbliżyłem tą uszkodzoną cewkę do obudowy, strzał iskry i silnik zgasł.
Fred_01
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2015-10-10, 23:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przedbórz

Post autor: Fred_01 »

Dziś kolejne popołudnie walki z moim autkiem. Jestem już pewien, że to jedna z cewek padła. Sprawdziłem świece czy czasem nie mają uszkodzeń mechanicznych, przemierzyłem kable miernikiem i wszystko w porządku. Dla pewności założyłem na próbę stare kable, które zdemontowałem i wymieniłem na nowe dwa lata temu. Oczywiście te też przemierzyłem.
Po zbliżeniu uszkodzonej cewki do podstawy mocującej słychać i widać w ciemności przeskakującą iskrę, po chwili silnik gaśnie.
Z racji tego, że jutro muszę jakoś dojechać do pracy kilka km musiałem uruchomić auto mimo wszystko. Pomógł kawałek drewna i dwie opaski kablowe. Dopóki nie dostanę nowych części to musi wystarczyć. Byłem na przejażdżce i wszystko śmiga. To jest rozwiązanie tymczasowe. Wrzucę fotki.

Obrazek


Obrazek
Fred_01
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2015-10-10, 23:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przedbórz

Post autor: Fred_01 »

Dziś założyłem nowe cewki i świece. Wszystko w porządku, auto pracuje dobrze.
Jedno mnie tylko martwi, kupiłem cewki Beru, miała to być oryginalna produkcja, a na pudełku Made in China, ręce opadają. Czy już nigdzie na świecie nic nie produkują tylko tam?
Jak będzie spełniać swoje zadanie to mniejsza z tym. Teraz myślę, czy nie lepiej było kupić coś używanego w dużo mniejszych pieniądzach.
Zobaczymy, pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”