[A6-2.8 AAH] Dziwny dźwięk

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[A6-2.8 AAH] Dziwny dźwięk

Post autor: Surchon »

Witam. Zgłaszam się do was z problemem, który męczy moją A6 od dosyć dawna. Po odpaleniu samochodu na zimnym silniku pojawia mi się dziwny dźwięk. Występuje on tylko od około 2400 obrotów w górę i pojawia się tylko przez kilka chwil (do lekkiego nagrzania silnika - zależnie od tego czy auto stoi na wolnych obrotach czy jadę). Oto ten DŹWIĘK. Dodam, że na komputerze jest jeden błąd - czujnik temperatury G110 (wymieniłem na inny, ale nic się nie zmieniło) i prawdopodobnie padnięty termostat (temperatura około 70 stopni, a chłodnica gorąca).

Dźwięk zaczął się pojawiać po wymianie przewodów odm, uszczelki misy olejowej, oleju (Valvoline Max Life 5w40) i filtrów (mann/knecht) - ale może to być tylko zbieg okoliczności. Początkowo podejrzeń było wiele... Do tej pory był zmieniany kilka razy filtr oleju i raz olej. Zdjęty został pasek wielorowkowy i dźwięk nadal występuje, zdjęte zostało koło pasowe (na zimnym silniku drgania i myślałem, że trze o osłonę) - ale dźwięk pojawia się bez zmian. Ostatnio samochód wylądował u mechanika, który zmienił filtr oleju (podejrzewał zawór) i o dziwo dźwięk (pierwszy raz!!!) zniknął - szkoda, że tylko na trzy odpalenia... Ale jednak pierwszy raz od dawna dźwięk się nie pojawił. Ponad to mechanik sprawdził ciśnienie oleju - jest w normie. Dodatkowo twierdził, że dźwięk niesie się gdzieś po misie olejowej i w górę. Ponownie jestem umówiony z mechanikiem na 13 listopada, ale boję się, że znowu nic z tego nie wyjdzie i tylko poniosę kolejne nie małe koszta... Mechanik chce się dobrać do pompy oleju i zrzucić miskę olejową, z tym że nie wiem czy jest sens tą michę zrzucać (ja wszystko wyczyściłem, a raczej w montażu uszczelki nic (?) spierniczyć nie można...) i dobierać się do pompy oleju - ponieważ ja mam silnik z plastikowymi pokrywami i przy pompie nie ma zaworu, który mój mechanik podejrzewa. Chyba, że co innego w pompie może wydawać taki dźwięk - ale co? Gdyby z pompą było coś nie tak to po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów pewnie już dawno zatarłby się silnik - a tu wszystko jest ok... Ciśnienie w normie i silnik pracuje bardzo ładnie. Oto LINK do ETKI z pompą jaka u mnie jest.

Proszę o radę - już nie wiem co robić. Jeżdżę z tym od dosyć dawna, pytałem znajomych, kilka osób z forum, byłem u dwóch mechaników i nic. W sumie od pierwszego pojawienia się tego dźwięku przejechałem kilkanaście tysięcy kilometrów i nic... Ani się nic nie rozwali, ani nie poprawi - a dźwięk wkurza jak jasna cholera. Tylko wydaję kasę i ŻADNEJ poprawy. Może ktoś wie co jeszcze mogę podejrzewać? Co mam sprawdzić lub podpowiedzieć mechanikowi? Gdzie w magistrali olejowej u mnie znajduje się ten zawór? Czy na prawdę jedynym rozwiązaniem jest przyzwyczaić się (oj będzie ciężko...) do tego dźwięku i po prostu jeździć?

Przepraszam za tak długi elaborat, ale już głupi jestem.
Pozdrawiam, Michał :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

W sumie dopiero teraz wpadło mi coś do głowy... Uszczelkę misy olejowej wymieniałem ze względu na pęknięcie w okolicy korka spustowego - za tym idzie również wymiana miski olejowej i w moim przypadku smoka olejowego (aby nie tracić czasu na czyszczenie zakupiłem drugi razem z miską). Dziwny dźwięk pokazał się od razu po wymianie tych części, ale nie skojarzyłem, że u mnie jest jakiś "zawór" (???) na smoku. Co to jest za ZAWÓR (na górze zdjęcia/smoka), za co on odpowiada i czy może on wydawać taki dźwięk?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Nikt nic nie ma pomysłu? :/
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Może ktoś będzie miał ten sam problem - u mnie problemem okazał się być zawór znajdujący się w smoku.
szymon1402
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2018-05-07, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: szymon1402 »

Hej może nie na temat, ale skąd miałeś przewody odm. Muszę jeden wymienić ale nie można go nigdzie kupić, nawet u producenta?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”