[2.8 ACK] Szarpanie, spadają obroty i gaśnie na jałowym.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
urwis
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2013-09-12, 11:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[2.8 ACK] Szarpanie, spadają obroty i gaśnie na jałowym.

Post autor: urwis »

Witam serdecznie,

Aż mi głupio znowu Wam głowę zawracać, aczkolwiek dzięki Waszej wiedzy naprawiłem samochód już kilkanaście razy i okazaliście się bezbłędni w diagnozach. Za to jak zawsze serdeczne dzięki! :)

Dzisiaj mam problem z szarpaniem samochodu przy wciskaniu gazu.
Drugi objaw, który pojawił się jako pierwszy to spadające obroty do 100, a nawet gaśnięcie przy odpuszczaniu gazu kiedy było ~3000 obr.
Obecnie najczęściej gaśnie w korkach i po tym przez 10 minut nie daje się odpalić.
Po kilku sekundach jazdy zapala się na stałe kontrolka ASR i nie gaśnie dopóki nie zgaszę silnika. Po włączeniu zapala się ponownie po około 10 s jazdy.
Moim zdaniem szarpie bardziej na gazie niż na benzynie.
Wymieniłem filtry gazu, świece, przewody i olej wraz z filtrem.
Szarpania nie ma kiedy gaz jest delikatnie wciśnięty, ale kiedy przyspieszam dosyć często jest szarpanie. Co ciekawe, bywa że przez cały dzień nawet nie szarpnie, a czasem szarpie bez przerwy.
No i kolejny objaw to, kiedy jadę długą trasę i samochód zgaszę na ciepło i próbuję odpalić, to nie da rady. Trzeba poczekać minimum 20 minut. Wówczas ciężko odpalić nawet z popychu.

Towarzysze, pomożecie? ;-)

Na koniec ukłon w stronę Butterbeana, za to że jeszcze mnie stąd nie przegonił. :P

pozdrawiam
...bez ocynku długo nie pojeździsz, synku! :P

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Na benzynie to samo czy trochę lepiej? Jakie świece założyłeś?
urwis
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2013-09-12, 11:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: urwis »

Ooo Tomas! :)
Jeszcze raz dzięki za kubki, używam do dzisiaj. :)
Moim zdaniem na benzynie szarpie zdecydowanie mniej. Ale tak jak pisałem, są dni kiedy i na gazie nie szarpie i odpala bardzo ładnie.
Świece są NGK.

pozdrawiam
...bez ocynku długo nie pojeździsz, synku! :P

pozdrawiam
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Moim zdaniem pierwsze to podłączenie pod komputer i sprawdzenie jakie błędy. Ogólnie bym sprawdził bym czujnik położenia wału możliwe się kończy.
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

Na moje oko to problem z cewką zapłonową. Ja bym na pierwszy ogień przy tych objawach podmienił na sprawną od kogoś nawet tylko w celu sprawdzenia.
Albo TURBO albo wcale !!!

Moja S-taruszka:
viewtopic.php?t=11579

.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”