Witam
2,8 aah, 100% uszczelka/pekniety blok,głowica ? czy gdzies może łapać powietrze. Wymieniana nagrzewnica na nową bo strzeliła gdy temp wzrosła do 100 stopni. Czy może łapie gdzieś powietrze, choć wycieków nie ma ?Choć mało prawdopodobne pewnie.. Nie dymi na biało ani nic... Na dużym obiegu cały czas przerzuca płyn do zbiorniczka. Przy przygazówce jak na filmie leje jak z węża. Test na co2 robie sie zielonkawy-morski.
Oprócz szklanek i pompy wspomagania oczywiscie
Nowy zbiornik nowy korek, nowy wąż od chodniczki bo miał przetarcie prawie 3/4. Nowa chłodnica w styczniu zmieniana NISSENS. teraz nowa nagrzewnica (NISSNES) bo tamta strzeliła przy 100 stopniach w korku. Nowy czujnik wentylatorów. Przed pęknieciem wywaliło płyn przez zbiorniczek pare dni wczesniej . Ogólnie na jałowym płyn przybywa w zbiorniczku bo sie zapowietrza, przy jeździe/ gazowaniu plyn ubywa bo sie odpowietrza układ. Po nagrzaniu do 90 start wentylatora płyn przybywa w zbiorniczku, po wyłączeniu silnika i odkrecenia korka słychac jak robi bulbul i płyn spływa ze zbiorniczka. Jedyne miejsce gdzie może sie dostawać powietrze to przez uklad cylinder --> obieg.
https://www.youtube.com/watch?v=gDY1S1anQg8
https://www.youtube.com/watch?v=vUiRWDEeIEw
[100-2.8 AAH] Spaliny w ukladzie chlodzenia ?
- Rozarh
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2019-06-12, 08:32
- Imię: Arkadiusz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: opolskie
- Płeć:
Nie da się obejrzeć filmów
Jeśli po przygazowaniu silnika w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego jest fontanna to raczej poszła uszczelka pod głowicą (którą?) rzadziej pęknięty blok lub głowica. Sprawdź olej - czy masz mleko, czy wygląda normalnie.
A czy po starcie nie ma siwego dymu? Jeśli jest przejście cylinder <-> układ chłodzenia, to przy jeździe będą przedmuchy do chłodzenia, ale po zatrzymaniu zaleje tłok i w efekcie miskę z olejem.
Jeśli po przygazowaniu silnika w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego jest fontanna to raczej poszła uszczelka pod głowicą (którą?) rzadziej pęknięty blok lub głowica. Sprawdź olej - czy masz mleko, czy wygląda normalnie.
A czy po starcie nie ma siwego dymu? Jeśli jest przejście cylinder <-> układ chłodzenia, to przy jeździe będą przedmuchy do chłodzenia, ale po zatrzymaniu zaleje tłok i w efekcie miskę z olejem.
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Problem był w zbiorniczku I nowym korku, korek nie trzymał nic ciśnienia. A odlew zbiornika na rancie był nie równy i uszczelka nie dolegała. Po wymianie korka na oryginalny sprawny i wyrównaniu powierzchni problem znikłRozarh pisze:Nie da się obejrzeć filmów
Jeśli po przygazowaniu silnika w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego jest fontanna to raczej poszła uszczelka pod głowicą (którą?) rzadziej pęknięty blok lub głowica. Sprawdź olej - czy masz mleko, czy wygląda normalnie.
A czy po starcie nie ma siwego dymu? Jeśli jest przejście cylinder <-> układ chłodzenia, to przy jeździe będą przedmuchy do chłodzenia, ale po zatrzymaniu zaleje tłok i w efekcie miskę z olejem.