[A6-2.8 AAH] Płyn chłodniczy długo się nagrzewa
-
- Czeladnik
- Posty: 57
- Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: W-wa
Surchon, temperaturę silnika za pomocą klimatronika sprawdzisz następująco:
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. Numer kanału temperatury płynu chłodzącego to 51.
Wydaje mi się, iż takie wahania temperatury płynu chłodzącego w trasie zimą jak napisałem są normalne.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. Numer kanału temperatury płynu chłodzącego to 51.
Wydaje mi się, iż takie wahania temperatury płynu chłodzącego w trasie zimą jak napisałem są normalne.
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
hamish, jak masz dobry czujnik to pokaże ci prawidłową temperaturę. U mnie czujnik był wypięty a trójnik zastąpiony rurką. Po odpaleniu "temperatura" na tym kanale wzrastała liniowo, tzn. komp symulował czujnik.
- hamish
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
mas0n, właśnie, jest to symulacja temperatury, którą ecu wylicza sobie z wielu innych czynników. Taka temperatura silnika powinna być wg ecu, nie jest to rzeczywista temperatura odczytana z czujnika.
Kiedyś u ojca w B5 tak samo błędnie sugerowałem się kanałem 51 i niepotrzebnie wymieniłem kilka części, po czym okazało się, że rzeczywista temperatura jest pod innym numerem.
Kiedyś u ojca w B5 tak samo błędnie sugerowałem się kanałem 51 i niepotrzebnie wymieniłem kilka części, po czym okazało się, że rzeczywista temperatura jest pod innym numerem.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach"
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Panowie właśnie będę kupował kabel diagnostyczny, podepnę się pod laptopa i wtedy wszystko się wyjaśni. Rur na razie nie miałem kiedy sprawdzić - ale niedługo to zrobię. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie to proszę o podpowiedź odnośnie kabla w dziale z pierwszymi krokami w VAG'owaniu
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
hamish, To jest symulacja jeśli masz uwalony czujnik. jesli czujnik działa, odczyt jest z czujnika przy podszybiu, idącym do nagrzewnicy.
Surchon, W tym przypadku kabel nie będzie wybitnie pomocny. Jeśli czujnik jest uwalony to na odczytach też będziesz mieć uwalone wartości.
Surchon, W tym przypadku kabel nie będzie wybitnie pomocny. Jeśli czujnik jest uwalony to na odczytach też będziesz mieć uwalone wartości.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
alyz82, w jakim sensie? Chodzi o to czy nie pracują cały czas? Na pewno nie kręcą się bez przerwy, bo gdy zaglądam pod maskę to stoją. Wydaje mi się też, że przy tych +/- 60 stopniach też nie pracują (rano jednak chyba bym słyszał, bo pusto na drogach, cisza wszędzie). Ale dzięki za radę, też sprawdzę jak tam z ich działaniem.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Witam po prawie tygodniowej przerwie. Sprawdziłem kilka razy tą grubą rurę idącą do chłodnicy (mam nadzieję że dobrą - ta co łączy silnik i chłodnicę oraz idzie od niej cienka rurka do zbiorniczka) i to co zaobserwowałem jest bardzo dziwne. Raz ona jest ciepła, raz zimna - z tym że zimna jest raczej niedługo po odpaleniu (odpalę, przejadę kawałeczek - temperatura dojdzie do 50-60 stopni i sprawdzam), a ciepła (czasem nawet bardzo) wtedy gdy wyskoczę na krajówkę, robię dłuższy dystans i przy zatrzymaniu ją macam (na liczniku około 60 stopni).
Z tym, że mam do tego pewną teorię, którą postaram się niedługo potwierdzić. Dzisiaj doszedł do mnie kabel i podłączyłem samochód do laptopa. Sprawdzałem sekcję 001 i temperatura płynu (po odpaleniu, na postoju, wolne obroty, -3st na dworze) rosła szybko - nawet bardzo. Po chwili już miała 40st i silnik przeszedł na zasilanie LPG, temperatura na laptopie doszła do 50st, a na liczniku wskazówka nawet nie drgnęła! Gdy na laptopie zobaczyłem wskazanie 75st to na liczniku było może 50st... Poleciałem pod maskę i dotknąłem tej rury - była ledwo letnia. Wydaje mi się, że płyn chłodzący może mieć temperaturę bardzo różną od tej widocznej na wskaźniku obok licznika... Jednak jest coś co mnie też trochę zastanowiło. Po sprawdzeniu tej rury jak wsiadłem do samochodu dałem nawiew na full i temperaturę na full - wskazania na laptopie zaczęły bardzo powoli spadać (doszły do 69 stopni), gdy zmniejszyłem siłę nadmuchu to temperatura stanęła.
Dodam jeszcze, że przeprowadziłem auto-skan błędów i oto wyniki:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Pierwszy błąd to problem z czujnikiem temperatury, ale na szybko wyczytałem, że jest on tylko dla potrzeb klimatronika - czy to prawda? Gdzie on się u mnie mniej więcej znajduje? Na razie go nie szukałem, bo w cholerę zimno - a tak ze schematu to tylko orientacyjnie wiem. Czy może on powodować problem z wskazaniem temperatury płynu chłodzącego na wskaźniku przy liczniku?
Drugi błąd to problem z klapką od regulacji temperatury? Ogólnie to nic nie zauważyłem, jak ustawię nawiew na grzanie to grzeje. Co prawda muszę to dobrze obadać, bo ostatnio ze względu na problem z temperaturą płynu chłodniczego nie grzałem praktycznie w ogóle (zawsze LO ) - bo najpierw silnikowi musi być ciepło, dopiero potem ja! Myślę, że może w tym przypadku być jakiś problem z napięciem - tak jak to wskazał komputer, ze względu na to, że podczas sprawdzania tej sekcji pojawił się czerwony wykrzyknik informujący o problemie z hamulcami oraz podobno podczas spadku napięcia. Pojawił się on i na zgaszonym i na odpalonym silniku przy sprawdzaniu błędów w sekcji 8.
Czy te błędy mogą mieć jakiś związek z moimi problemami opisanymi w TYM temacie? Bo skoro nie ma problemów z grzaniem, hamulcami to wskazywałoby na napięcie - może coś się przepaliło?
Z tym, że mam do tego pewną teorię, którą postaram się niedługo potwierdzić. Dzisiaj doszedł do mnie kabel i podłączyłem samochód do laptopa. Sprawdzałem sekcję 001 i temperatura płynu (po odpaleniu, na postoju, wolne obroty, -3st na dworze) rosła szybko - nawet bardzo. Po chwili już miała 40st i silnik przeszedł na zasilanie LPG, temperatura na laptopie doszła do 50st, a na liczniku wskazówka nawet nie drgnęła! Gdy na laptopie zobaczyłem wskazanie 75st to na liczniku było może 50st... Poleciałem pod maskę i dotknąłem tej rury - była ledwo letnia. Wydaje mi się, że płyn chłodzący może mieć temperaturę bardzo różną od tej widocznej na wskaźniku obok licznika... Jednak jest coś co mnie też trochę zastanowiło. Po sprawdzeniu tej rury jak wsiadłem do samochodu dałem nawiew na full i temperaturę na full - wskazania na laptopie zaczęły bardzo powoli spadać (doszły do 69 stopni), gdy zmniejszyłem siłę nadmuchu to temperatura stanęła.
Dodam jeszcze, że przeprowadziłem auto-skan błędów i oto wyniki:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Pierwszy błąd to problem z czujnikiem temperatury, ale na szybko wyczytałem, że jest on tylko dla potrzeb klimatronika - czy to prawda? Gdzie on się u mnie mniej więcej znajduje? Na razie go nie szukałem, bo w cholerę zimno - a tak ze schematu to tylko orientacyjnie wiem. Czy może on powodować problem z wskazaniem temperatury płynu chłodzącego na wskaźniku przy liczniku?
Drugi błąd to problem z klapką od regulacji temperatury? Ogólnie to nic nie zauważyłem, jak ustawię nawiew na grzanie to grzeje. Co prawda muszę to dobrze obadać, bo ostatnio ze względu na problem z temperaturą płynu chłodniczego nie grzałem praktycznie w ogóle (zawsze LO ) - bo najpierw silnikowi musi być ciepło, dopiero potem ja! Myślę, że może w tym przypadku być jakiś problem z napięciem - tak jak to wskazał komputer, ze względu na to, że podczas sprawdzania tej sekcji pojawił się czerwony wykrzyknik informujący o problemie z hamulcami oraz podobno podczas spadku napięcia. Pojawił się on i na zgaszonym i na odpalonym silniku przy sprawdzaniu błędów w sekcji 8.
Czy te błędy mogą mieć jakiś związek z moimi problemami opisanymi w TYM temacie? Bo skoro nie ma problemów z grzaniem, hamulcami to wskazywałoby na napięcie - może coś się przepaliło?
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
czujnik od klimatronika jest przy trójniku pomiędzy silnikiem a grodzią. Nie ma nic wspólnego z innymi czujnikami, do kompa i do licznika.
01271 to chyba zaworki do nagrzewnicy. Wpływają na tempo nagrzewania, ale znikomo. Gorzej jak stracisz zupełnie ogrzewanie w aucie.
Błędy przy sprawdzaniu raczej są normalne, bo wtedy kabel chyba wyłącza komunikacje między kompem a hamulcami.
Wymieniaj termostat na jakiś lepsiejszy, np wahlera (ja sobie je chwalę)
01271 to chyba zaworki do nagrzewnicy. Wpływają na tempo nagrzewania, ale znikomo. Gorzej jak stracisz zupełnie ogrzewanie w aucie.
Błędy przy sprawdzaniu raczej są normalne, bo wtedy kabel chyba wyłącza komunikacje między kompem a hamulcami.
Wymieniaj termostat na jakiś lepsiejszy, np wahlera (ja sobie je chwalę)
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
mas0n, z tego co wyczytałem 01271 to silniczek od klapki regulacji ciepło/zimno. A co do całkowitej utraty ogrzewania to mi to tam wisi - lubię chłodzik
Najpierw się zajmę błędem z tym czujnikiem i zrobię log z temperatury. Pojadę parę razy w trasę z laptopem i zobaczę jak się tam zachowa temperatura na liczniku i laptopie. Jeśli nie pomoże naprawa tego błędu z czujnikiem to najwyżej wymienimy ten termostat - ale i tak na razie z tym trzeba się wstrzymać. Teraz nie będzie komu go wymienić.
[ Dodano: |20 Gru 2018|, o 16:43 ]
Podczas dzisiejszej podróży do pracy zrobiłem logi. Temperatura między licznikową, a widzianą przez komputer różniła się diametralnie... Na liczniku strzałka zaczyna przekraczać 50st, a na laptopie 75st. TUTAJ możecie zobaczyć logi, z tym że pod koniec podróży coś się zepsuło (może ktoś będzie wiedział?) i przestało zbierać dane z dwóch grup. Auto nagrzało się bardzo fajnie do 75st, potem to trochę stanęło. W momencie kiedy temperatura powoli spadała (timing pomiędzy 679.03 a 792.86) uruchomiony był nawiew na full + temperatura na full.
Dzisiaj po pracy podłączyłem samochód w celu sprawdzenia błędów. Sprawdzałem je na odpalonym silniku, dodatkowo wybrałem też sprawdzenie błędów poduszek. Oto wynik:
Temperatura na liczniku niecałe 90st, na laptopie 97st i wentylatory STAŁY! Uruchomiłem klimę (aby ruszyć wentylatory), włączyłem nawiew na full i temperaturę na full, aby zbić tą temperaturę i udało się bez problemu, więc to raczej nie będzie złe wskazanie czujnika.
Szczerze to nie mam pojęcia już co tu jest grane... Może to być wina tego czujnika od temperatury? A może gdzieś występuje zwarcie (to B+) - może to mieć taki wpływ? Zajmę się tym czujnikiem w najbliższych dniach, ale nie wiem czy to pomoże Na razie jest zimno i podczas jazdy auto raczej się nie przegrzeje - a boje się, że kiedyś tak się stanie, a ja nawet o tym nie będę wiedział.
Najpierw się zajmę błędem z tym czujnikiem i zrobię log z temperatury. Pojadę parę razy w trasę z laptopem i zobaczę jak się tam zachowa temperatura na liczniku i laptopie. Jeśli nie pomoże naprawa tego błędu z czujnikiem to najwyżej wymienimy ten termostat - ale i tak na razie z tym trzeba się wstrzymać. Teraz nie będzie komu go wymienić.
[ Dodano: |20 Gru 2018|, o 16:43 ]
Podczas dzisiejszej podróży do pracy zrobiłem logi. Temperatura między licznikową, a widzianą przez komputer różniła się diametralnie... Na liczniku strzałka zaczyna przekraczać 50st, a na laptopie 75st. TUTAJ możecie zobaczyć logi, z tym że pod koniec podróży coś się zepsuło (może ktoś będzie wiedział?) i przestało zbierać dane z dwóch grup. Auto nagrzało się bardzo fajnie do 75st, potem to trochę stanęło. W momencie kiedy temperatura powoli spadała (timing pomiędzy 679.03 a 792.86) uruchomiony był nawiew na full + temperatura na full.
Dzisiaj po pracy podłączyłem samochód w celu sprawdzenia błędów. Sprawdzałem je na odpalonym silniku, dodatkowo wybrałem też sprawdzenie błędów poduszek. Oto wynik:
więc nie jestem pewien czy to będzie winny czujnik czy gdzieś jest to zwarcie - w najbliższych dniach go sprawdzę. Jednak bardzo mnie wystraszyła inna sytuacja. Jak wspominałem błędy sprawdzałem na odpalonym silniku. Przy pierwszym sprawdzeniu temperatura osiągnęła 90st, bo włączyły się wentylatory. Po wykonaniu operacji zgasiłem silnik, ponownie włączyłem zapłon i odpaliłem - sprawdzałem błędy drugi raz. Po sprawdzeniu wszedłem z ciekawości w grupę 001, aby sprawdzić czy jest różnica w temperaturze na laptopie i liczniku i trochę się przeraziłem:Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4A0 820 043 M
Component: Klima-Vollautomat D05
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Znalezione:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 959 655 C
Component: Airbag V AUDI D00
Coding: 01022
Shop #: WSC 02324
2 Znalezione:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Temperatura na liczniku niecałe 90st, na laptopie 97st i wentylatory STAŁY! Uruchomiłem klimę (aby ruszyć wentylatory), włączyłem nawiew na full i temperaturę na full, aby zbić tą temperaturę i udało się bez problemu, więc to raczej nie będzie złe wskazanie czujnika.
Szczerze to nie mam pojęcia już co tu jest grane... Może to być wina tego czujnika od temperatury? A może gdzieś występuje zwarcie (to B+) - może to mieć taki wpływ? Zajmę się tym czujnikiem w najbliższych dniach, ale nie wiem czy to pomoże Na razie jest zimno i podczas jazdy auto raczej się nie przegrzeje - a boje się, że kiedyś tak się stanie, a ja nawet o tym nie będę wiedział.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Witam. Wracam po dość długiej przerwie, ale święta, sylwester i jeszcze mnie choroba rozłożyła... Chciałbym w końcu zająć się problemem tej temperatury. Zacznę od wymiany tego czujnika temperatury G110 - proszę o potwierdzenie czy to on. Tak mi się wydaje, ale pewności nie mam. Butter pisał, że wtyczka wychodzi do góry:
A u mnie jest odwrotnie. Czy to jest ten czujnik, czy muszę szukać dalej?Butterbean pisze:za glowica pasazera.z boku jest silniczek krokowy a z glowica jest czujnik.zalozony jest na niego czarny gumowy kondon.guma z wtyczka do gory wychodzi.
-
- Czeladnik
- Posty: 57
- Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: W-wa
Surchon, zajrzyj na poniższy link. Może Ci pomoże.
https://www.12v.org/engine/index.php?se ... &view=cool
Czujnik którego szukasz ma oznaczenie F76 na tym rysunku.
https://www.12v.org/engine/index.php?se ... &view=cool
Czujnik którego szukasz ma oznaczenie F76 na tym rysunku.