[A6-2.8 AAH] Lekki wyciek z okolic chłodniczki oleju.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
[A6-2.8 AAH] Lekki wyciek z okolic chłodniczki oleju.
Witam. Dzisiaj wymieniałem u siebie olej w silniku, kiedy zdjąłem osłonę wziąłem się za oglądanie samochodu od spodu. Na wymienniku ciepła olej-płyn chłodzący zauważyłem śladowe ilości oleju:
Chłodniczka od strony filtra jest sucha, więc wydaje mi się, że poci się to od strony miski olejowej. Poszukałem, pooglądałem, ale nigdzie nie znalazłem śruby, aby móc odkręcić i tam zajrzeć. Z tego co widziałem można kupić uszczelkę do tej chłodniczki tylko jak to rozebrać, aby ją wymienić?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Chłodniczka od strony filtra jest sucha, więc wydaje mi się, że poci się to od strony miski olejowej. Poszukałem, pooglądałem, ale nigdzie nie znalazłem śruby, aby móc odkręcić i tam zajrzeć. Z tego co widziałem można kupić uszczelkę do tej chłodniczki tylko jak to rozebrać, aby ją wymienić?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 2018-10-13, 17:40 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ou Czyli spaprałem sprawę, bo miałem układ bez oleju - a akurat w tamto miejsce nie spojrzałem... Czyli wykręcić tą chłodniczkę, wymienić uszczelkę, skręcić i gotowe? Czy mogła się rozszczelnić cała chłodniczka? Bo nie wiem czy to leci zza niej, czy z tego łączeniahamish pisze:Śruba, na którą zakręca się filtr oleju trzyma jednocześnie chłodniczkę oleju.
Tak czy tak dzięki za podpowiedź!
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
uszczelkę wymień koniecznie, kilkanaście złotych, miałem kiedyś niemiłe doświadczenia w tym temacie - auto obficie znaczyło teren podczas jazdy teraz wymieniam w każdej "nowej" c4 od razu profilaktycznie
Ostatnio zmieniony 2018-10-13, 22:58 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ok, przy najbliższej wymianie oleju to zrobię. Mam nadzieję, że to się nie powiększy i dalej będzie tylko tak delikatnie się pocić A powiedz mi, która tam jest uszczelka - bo znalazłem dwie:kornikbp pisze:uszczelkę wymień koniecznie, kilkanaście złotych, miałem kiedyś niemiłe doświadczenia w tym temacie - auto obficie znaczyło teren podczas jazdy teraz wymieniam w każdej "nowej" c4 od razu profilaktycznie
Taka o średnicy 13/17,8
Taka o średnicy 60/70 gumowa
Taka o średnicy 60/70 miedziana
A ja przyznam szczerze, nie mam pojęcia
-
- Mechanik
- Posty: 173
- Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
- Imię: Jarek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Strzyżów
nie musisz spuszczać oleju całego jedynie to co we filtrze, uszczelka pewnie z ciepła stwardniała i puszcza koszt nowej coś koło 8 zł, gorzej z płynem chłodniczym, bo nie wiem czy dasz rady odchylić chłodniczke żeby zeszła z gwintu obawiam się ze, nie ja miałem dwie nakrętki które skątrowałem i wykręciłem całą śrubę z podstawy, inaczej trzeba spuszczać płyn i odpiąć węże z chłodniczki...
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Chcesz to olać na kilka miesięcy, tam uszczelka pewnie już "guma a la plastik" ze starości.....źle nie życzę, ale obyś się nie zdziwił:
Koszty znikome, zaprowadź do kogoś i śpij spokojnie. Ja miałem kiedyś nieprzyjemności - jak widzisz na zdjęciach - ta sama bajka
Koszty znikome, zaprowadź do kogoś i śpij spokojnie. Ja miałem kiedyś nieprzyjemności - jak widzisz na zdjęciach - ta sama bajka
Ostatnio zmieniony 2018-10-17, 13:13 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Powiem tak - miałem delikatny ubytek oleju od początku. Myślałem, że auto to po prostu przepala, bo jeżdżę dynamicznie - leję valvolina 5w40. Teraz wydaje mi się, że to po prostu cały czas się tam tak poci, bo osłona pod silnikiem już wcześniej była trochę upaćkana.
Mam nadzieję, że to wytrzyma - w tym momencie nawet nie mam gdzie się tym zająć. A szkoda mi też kasy na mechanika, bo wydaje się to na tyle prostym problemem, że dzięki waszym poradom powinienem sobie sam z tym poradzić - i przynajmniej mógłbym nauczyć się czegoś
Mam nadzieję, że to wytrzyma - w tym momencie nawet nie mam gdzie się tym zająć. A szkoda mi też kasy na mechanika, bo wydaje się to na tyle prostym problemem, że dzięki waszym poradom powinienem sobie sam z tym poradzić - i przynajmniej mógłbym nauczyć się czegoś
- pili
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
- Imię: Marcin
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Brodnica
- Płeć:
Też to przerabiałem w zeszłym roku. Wszystko było szczelne a pewnego pięknego zimowego poranka wyżygał cały olej na dystansie 4 km. Na chłodniczkę olej idzie prosto z pompy czyli pod ciśnieniem. W mroźny poranek uszczelka będzie jeszcze bardziej twarda, olej bardziej gęsty a opory przepływu gęstego oleju przez chłodniczkę większe - no i bęc.
P.S. Ja to robiłem na lewarku (oczywiście zabezpieczone bloczkiem). Miejsca jest sporo i dostęp znośny.
P.S. Ja to robiłem na lewarku (oczywiście zabezpieczone bloczkiem). Miejsca jest sporo i dostęp znośny.
Ostatnio zmieniony 2018-10-19, 13:03 przez pili, łącznie zmieniany 2 razy.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Rozumiem, z miejscem tam rzeczywiście nie było problemu. Niemniej jednak pod blokiem tego nie zrobię, bo kochani sąsiedzi zaraz by zadzwonili gdzie trzebapili pisze:P.S. Ja to robiłem na lewarku (oczywiście zabezpieczone bloczkiem). Miejsca jest sporo i dostęp znośny.
Ogólnie to tak mnie nastraszyliście, że zrobię to za 2 tygodnie po wszystkich świętych - wyjadę na weekend do domku w górach i się ogarnie. Tylko wolałbym być pewny co do wykonania operacji, bo czas będzie trochę gonił.
Rozumiem, że na początku najlepiej spuścić olej i odkręcić filtr? Czy nie trzeba spuszczać oleju? Następnie odkręcić nakrętkę pod filtrem i jeśli uda się wyciągnąć chłodniczkę bez spuszczania płynu chłodniczego to ok, a jak nie to trzeba zlać płyn z chłodnicy. Wymienić uszczelkę (uszczelki? Bo na internecie widziałem dwie ) i ponownie to złożyć do kupy. Zalać olej i płyn chłodzący i gotowe?
-
- Mechanik
- Posty: 173
- Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
- Imię: Jarek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Strzyżów
ja to robiłem tak nie spuszczałem całego oleju.
1. odkręcasz filtr oleju zleci ci trochę oleju plus to co we filtrze .
2. albo zaciskasz węże od płynu albo spuszczasz płyn chłodniczy ja spuszczałem bo jeden tam jest dosyć krótki ściągasz węże od płynu .... później bierzesz nasadkę nie pamiętam dokładnie 24mm albo 27mm odkręcasz nakrętkę od strony co był filtr oleju taką płaską ,chłodniczka odlatuje, uszczelkę starą wywalasz , olej na paluch nową smarujesz i składasz w odwrotnej kolejności z tym ze olej dolej sobie świeży bo jak ci pocieknie po filtrze to żeby ci nie złapało jakiegoś paprocha(piaseczku) jak coś to dzwoń numer masz.
kornikbp - Tobie to chyba wydmuchało całkiem tą uszczelkę
1. odkręcasz filtr oleju zleci ci trochę oleju plus to co we filtrze .
2. albo zaciskasz węże od płynu albo spuszczasz płyn chłodniczy ja spuszczałem bo jeden tam jest dosyć krótki ściągasz węże od płynu .... później bierzesz nasadkę nie pamiętam dokładnie 24mm albo 27mm odkręcasz nakrętkę od strony co był filtr oleju taką płaską ,chłodniczka odlatuje, uszczelkę starą wywalasz , olej na paluch nową smarujesz i składasz w odwrotnej kolejności z tym ze olej dolej sobie świeży bo jak ci pocieknie po filtrze to żeby ci nie złapało jakiegoś paprocha(piaseczku) jak coś to dzwoń numer masz.
kornikbp - Tobie to chyba wydmuchało całkiem tą uszczelkę
Ostatnio zmieniony 2018-10-19, 20:34 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Dzięki wielkie za rady Jak coś zepsuję to będę dzwoniłjarek_audi pisze:ja to robiłem tak nie spuszczałem całego oleju.
1. odkręcasz filtr oleju zleci ci trochę oleju plus to co we filtrze .
2. albo zaciskasz węże od płynu albo spuszczasz płyn chłodniczy ja spuszczałem bo jeden tam jest dosyć krótki ściągasz węże od płynu .... później bierzesz nasadkę nie pamiętam dokładnie 24mm albo 27mm odkręcasz nakrętkę od strony co był filtr oleju taką płaską ,chłodniczka odlatuje, uszczelkę starą wywalasz , olej na paluch nową smarujesz i składasz w odwrotnej kolejności z tym ze olej dolej sobie świeży bo jak ci pocieknie po filtrze to żeby ci nie złapało jakiegoś paprocha(piaseczku) jak coś to dzwoń numer masz.
kornikbp - Tobie to chyba wydmuchało całkiem tą uszczelkę
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
mechanik wyjął i rozpadła się w palcach roboty tyle co nic przy pakiecie startowym, taka informacja powinna być gdzieś przypięta, tak samo jak zabezpieczenie stelaża kanapy w wersji z aku pod nią.
Surchon, coco jumbo i do przodu - ogarniesz i będziesz miał spokój duszy
Surchon, coco jumbo i do przodu - ogarniesz i będziesz miał spokój duszy
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic