PŁYN CHŁODNICZY W KABINIE NA DYWANIKACH
-
- Adept
- Posty: 31
- Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Legnica
PŁYN CHŁODNICZY W KABINIE NA DYWANIKACH
Witam wszystkich forumowiczów !
Ostatnie dni w życiu moim jak i mojej pięknej Audi a6 c4 to jakaś katastrofa...
Opiszę co się stało.
Pojechałem na "wycieczkę" do drugiego miasta. Na powrót, pomysłałem "kurczę... jadę na Maca " .. i tak stoję w kolejce i czekam, czekam ... aż w końcu patrzę, a z pod szybia leci para. Od razu rzuciłem oko na temp silnika a tam ? tam ponad 90 stopni.
Zgasiłem silnik, czekałem na zamówienie w Macu. Kiedy pracownik wydał towar, odpaliłem samochód, po odpaleniu poczułem coś lekko gorącego i mokrego na nodze.... a tam ? TAM PŁYN
Po stronie kierowcy "pokapało" natomiast od strony pasażera wylało kałużę ( ok. 1l ?) płynu chłodniczego....
Powiedzcie mi czy to nagrzewnica na 99,9% ? czy może coś innego ?
czytałem na forum i ludzie pisali że może być to zawór podciśnienia ?
Dodam, że rok temu miałem wymienianą nagrzewnicę ...
Paru znajomych też mi podpowiedziało, że termostat mógł się zwiesić i ciśnienie wywaliło płyn do kabiny.
Pomożecie ? zanim rzucę znowu auto do mechanika z nagrzewnicą ?? ..
Pozdrawiam wszystkich !
Ostatnie dni w życiu moim jak i mojej pięknej Audi a6 c4 to jakaś katastrofa...
Opiszę co się stało.
Pojechałem na "wycieczkę" do drugiego miasta. Na powrót, pomysłałem "kurczę... jadę na Maca " .. i tak stoję w kolejce i czekam, czekam ... aż w końcu patrzę, a z pod szybia leci para. Od razu rzuciłem oko na temp silnika a tam ? tam ponad 90 stopni.
Zgasiłem silnik, czekałem na zamówienie w Macu. Kiedy pracownik wydał towar, odpaliłem samochód, po odpaleniu poczułem coś lekko gorącego i mokrego na nodze.... a tam ? TAM PŁYN
Po stronie kierowcy "pokapało" natomiast od strony pasażera wylało kałużę ( ok. 1l ?) płynu chłodniczego....
Powiedzcie mi czy to nagrzewnica na 99,9% ? czy może coś innego ?
czytałem na forum i ludzie pisali że może być to zawór podciśnienia ?
Dodam, że rok temu miałem wymienianą nagrzewnicę ...
Paru znajomych też mi podpowiedziało, że termostat mógł się zwiesić i ciśnienie wywaliło płyn do kabiny.
Pomożecie ? zanim rzucę znowu auto do mechanika z nagrzewnicą ?? ..
Pozdrawiam wszystkich !
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Zaznacz flamastrem przed jazda i zobacz czy po jeździe masz tyle samo. Podszybie suche? Załącz silnik I w podszybiu na jednym wężu jest odpowietrznik odkrec delikatnie I zobacz czy leci woda odrazu czy pierw jej syk. Ogólnie grzeje Ci w środku nadmuch ?
Masz pewnie climatronika zobacz pobaw się ciepło zimno i zobacz czy leci na nogi czy nie
Masz pewnie climatronika zobacz pobaw się ciepło zimno i zobacz czy leci na nogi czy nie
Ostatnio zmieniony 2018-05-24, 20:28 przez MARO, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 31
- Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Legnica
A więc tak :
1.) Płyn ( aaa raczej woda) dolana prawie że do kreski max. Auto odpaliłem, nagrzało się do 90st.
2.) niestety odpowietrznika nie mogłem odkręcić bo jest lekko uszczerbiony (nie wiem jak to ugryźć).
3.) Próbowałem grzać nadmuchem na HI ale dziś 29 st. tak więc mogę powiedzieć, że mi nie grzało
4.) Bawiłem się climatroniciem ciepło/zimno - > nic nie leciało
Po zgaszeniu silnika i krótkiej rundce, płyn ubył poniżej MINIMUM. Pod zaworem odpowietrzającym trochę mokro było, oraz słyszałem "syczenie".
Macałem również ręką nagrzewnicę od strony pasażera, gdzie wcześniej w **uj płynu wylało i sucho.
Nie chce dawać do mechanika ludzie, za 600 zł
HELP!
1.) Płyn ( aaa raczej woda) dolana prawie że do kreski max. Auto odpaliłem, nagrzało się do 90st.
2.) niestety odpowietrznika nie mogłem odkręcić bo jest lekko uszczerbiony (nie wiem jak to ugryźć).
3.) Próbowałem grzać nadmuchem na HI ale dziś 29 st. tak więc mogę powiedzieć, że mi nie grzało
4.) Bawiłem się climatroniciem ciepło/zimno - > nic nie leciało
Po zgaszeniu silnika i krótkiej rundce, płyn ubył poniżej MINIMUM. Pod zaworem odpowietrzającym trochę mokro było, oraz słyszałem "syczenie".
Macałem również ręką nagrzewnicę od strony pasażera, gdzie wcześniej w **uj płynu wylało i sucho.
Nie chce dawać do mechanika ludzie, za 600 zł
HELP!
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Odpowietrznik na Chama odkrec tak żeby nie urwać gwintu o nic dookoła, I kup w sklepie taka śrubę wsadz i będzie gicio na przyszłość.
Możesz sam wyszarpac cała nagrzewnice I sprawdzić co i jak roboty na pół dnia ale za friko, o ile nic nie pourywasz. Skoro jest mokro koło odpowietrznika a od strony środka nie, to bardzo możliwe, tak jak wcześniej pisałem, że gdzies na łączeniu nagrzewnicy z resztą węży co idą do bloku.
Dolej wody, weź druga osobę, nagrzej silnik włóż łeb pod maskę i patrz, kolega robi ciśnienie żeby trochę wzbudzić czynnik bardziej. I obserwować skąd leci, wcześniej powycierac do sucha w podszybiu żeby było widać nowe ślady. Ale skoro płyn ubywa to uszczelka pod głowicą na bank haha.
A tak poważnie sprawdź wszystkie węże tam bo jak leci to musi gdzieś..
Możesz sam wyszarpac cała nagrzewnice I sprawdzić co i jak roboty na pół dnia ale za friko, o ile nic nie pourywasz. Skoro jest mokro koło odpowietrznika a od strony środka nie, to bardzo możliwe, tak jak wcześniej pisałem, że gdzies na łączeniu nagrzewnicy z resztą węży co idą do bloku.
Dolej wody, weź druga osobę, nagrzej silnik włóż łeb pod maskę i patrz, kolega robi ciśnienie żeby trochę wzbudzić czynnik bardziej. I obserwować skąd leci, wcześniej powycierac do sucha w podszybiu żeby było widać nowe ślady. Ale skoro płyn ubywa to uszczelka pod głowicą na bank haha.
A tak poważnie sprawdź wszystkie węże tam bo jak leci to musi gdzieś..
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
-
- Adept
- Posty: 31
- Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Legnica
Sprawa rozwiązana.
Na początek - przepraszam za brak tagów, miałem szalony okres i tak wyszło
Usterką była sama nagrzewnica - pękła w miejscu gdzie nie powinna (obudowa).
Ciśnienie w układzie sprawdzone - wszystko ok!
Dziękuję wszystkim za wszelką pomoc, bardzo pomogliście !
Niedługo będę wystawiać swoją perełkę na sprzedaż, jeżeli ktoś będzie chętny pisać ludzie
Pozdrawiam !
Na początek - przepraszam za brak tagów, miałem szalony okres i tak wyszło
Usterką była sama nagrzewnica - pękła w miejscu gdzie nie powinna (obudowa).
Ciśnienie w układzie sprawdzone - wszystko ok!
Dziękuję wszystkim za wszelką pomoc, bardzo pomogliście !
Niedługo będę wystawiać swoją perełkę na sprzedaż, jeżeli ktoś będzie chętny pisać ludzie
Pozdrawiam !