[A6-2.8 AAH] Pomoc w doborze oleju
- KazikMigdalski
- Czeladnik
- Posty: 72
- Rejestracja: 2014-08-10, 22:30
- Imię: Kazik
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
- Płeć:
Panowie dziś uruchomiłem silnik po robieniu głowic i duperelków przy okazji, silnik jeździł według karteczki (auto mam od kwietnia) na castrol 05W30 i dziś zalałem silnik olejem Mobil1 rowniez 05w30. Mam LPG i pytanie czy mam dobry olej w silniku? Nie pytam o marke tylko czy przy LPG 05W30 to dla mojego silnika ok. Wczesniej wlałem litr oleju na około 2700km, ale troche z silnika kapało..
100C4 Avant 2.6Q 1992 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
- Kulfon
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SO
KazikMigdalski, 5W30 jak i 5W40 to w mojej opinii jedyne oleje na jakich powinien latać ten silnik jeśli jego stan jest przyzwoity.
Fazziu,
Kocham to już na forach jest wykwit ludzi co leją w50/60 Tylko po co to wolnossakowi z mocą nie całych 200km. To są oleje do mocno wysilonych silników. Nawet do seryjnego 1,8t 180 km nie bardzo się go opłaca lać. Po co się szczypać już lepiej zalać go tawotem będzie uszczelniony jak talala.
Jak silnik bierze olej to się robi coś przy nim. Zmienia uszczelki czy uszczellniacze robi np głowice a nie leję beton i udaje się, że jest ok
Fazziu,
Kocham to już na forach jest wykwit ludzi co leją w50/60 Tylko po co to wolnossakowi z mocą nie całych 200km. To są oleje do mocno wysilonych silników. Nawet do seryjnego 1,8t 180 km nie bardzo się go opłaca lać. Po co się szczypać już lepiej zalać go tawotem będzie uszczelniony jak talala.
Jak silnik bierze olej to się robi coś przy nim. Zmienia uszczelki czy uszczellniacze robi np głowice a nie leję beton i udaje się, że jest ok
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Doszło 100c4 2,3 AAR
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Również uważam, że oleje z lepkością letnią 50, 60 to trochę przerost formy nad treścią. Taki olej żeby osiągał swoje paramerty potrzebuje odpowiedniej temperatury, inaczej szybko traci swoje właściwości i w rezultacie zapewnia gorszą ochronę niż oleje z niższym wskaznikiem
Z kolei lepkość 30 bardziej nadaje się do nowszych aut i jednak zapewnia gorszą ochronę niż 40. Ma być energooszczędny i tyle. Moim zdaniem najbardziej optymalne są oleje 5W40 i 0W40 ze wskazaniem na ten drugi z uwagi na lepsze bazy używane do produkcji olejów o tej lepkości
Z kolei lepkość 30 bardziej nadaje się do nowszych aut i jednak zapewnia gorszą ochronę niż 40. Ma być energooszczędny i tyle. Moim zdaniem najbardziej optymalne są oleje 5W40 i 0W40 ze wskazaniem na ten drugi z uwagi na lepsze bazy używane do produkcji olejów o tej lepkości
Ostatnio zmieniony 2017-06-26, 12:27 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kulfon
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SO
Słowik,
Dzwoniłem kiedyś do sprzedającego s6c4 4,2. Gadka szmatka, ok proszę powiedzieć mi jak tam kondycja silnika? Znakomita ma moc, odpala bez problemów ogólnie nie ma sie do czego doczepić. Dobrze a niech mi Pan powie ile dolewek potrzebuje i na jakim oleju jeździ. Niewiele około 1l na 1000 oleju 15w60... Ręce mi odpadły nie chciało mi się dalej prowadzić rozmowy z właścicielem tego rodzynka.
Dzwoniłem kiedyś do sprzedającego s6c4 4,2. Gadka szmatka, ok proszę powiedzieć mi jak tam kondycja silnika? Znakomita ma moc, odpala bez problemów ogólnie nie ma sie do czego doczepić. Dobrze a niech mi Pan powie ile dolewek potrzebuje i na jakim oleju jeździ. Niewiele około 1l na 1000 oleju 15w60... Ręce mi odpadły nie chciało mi się dalej prowadzić rozmowy z właścicielem tego rodzynka.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Doszło 100c4 2,3 AAR