[A6-2.8 AAH] Pomoc w doborze oleju
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
[A6-2.8 AAH] Pomoc w doborze oleju
Witam. Wiem, że jest kilka tematów dotyczących wyboru oleju, lecz u mnie dochodzi kilka czynników. Wracając - niedawno kupiłem samochód, pod maską znalazłem karteczkę z informacją, że olej jaki był lany to 10w40 - marki nie ma podanej. Dodam, że Audi ma przebiegu 312 tysięcy kilometrów - oleju na potęgę raczej nie pije, co prawda przejechałem dopiero około 400km, ale chyba nie ubyło nic. Początkowo zastanawiałem się nad przejściem na full syntetyka, ale niedługo będę chciał założyć LPG - więc ten pomysł raczej odpada?
Jaki olej teraz zalać, jeśli będę zakładać LPG? Zostać przy 10w40, czy może zmienić - a jeśli tak to na jaki? Myślałem nad Valvoline 10w40 MaxLife - czy będzie to adekwatny wybór do takiego przebiegu i założenia instalacji gazowej?
Przepraszam, za może bardzo banalne pytanie, ale to dopiero moje początki przygody motoryzacyjnej i wolę się doradzić doświadczonych użytkowników
Pozdrawiam, Michał!
PS: Dodam tylko, że pytam, ponieważ mechanik mnie postraszył, że jak założę gaz i dalej będę na takim oleju to będę miał problem... Bo może mi zmyć nagar, zacząć palić na potęgę olej, rozszczelni się silnik - ogólnie mam nadzieję, że przesadza.
Jaki olej teraz zalać, jeśli będę zakładać LPG? Zostać przy 10w40, czy może zmienić - a jeśli tak to na jaki? Myślałem nad Valvoline 10w40 MaxLife - czy będzie to adekwatny wybór do takiego przebiegu i założenia instalacji gazowej?
Przepraszam, za może bardzo banalne pytanie, ale to dopiero moje początki przygody motoryzacyjnej i wolę się doradzić doświadczonych użytkowników
Pozdrawiam, Michał!
PS: Dodam tylko, że pytam, ponieważ mechanik mnie postraszył, że jak założę gaz i dalej będę na takim oleju to będę miał problem... Bo może mi zmyć nagar, zacząć palić na potęgę olej, rozszczelni się silnik - ogólnie mam nadzieję, że przesadza.
Ostatnio zmieniony 2017-05-16, 23:19 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 57
- Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: W-wa
Po pierwsze to nie słuchaj mechanika, bo to co odpowiada to bzdury.
Jeżeli będziesz miał LPG to przyda się olej z wyższą liczbą TBN.
Na Twoim miejscu zalałbym syntetyk.
Z tańszych to Valvoline SynPower 5W-40, Shell Helix 5W40, Statoil Superway 5W40
Z drożysz to Liqui Moly Synthoil 5W40, Millers CFS 5W40, Fuchs Titan Race Pro 5W40 itp.
Jeżeli będziesz miał LPG to przyda się olej z wyższą liczbą TBN.
Na Twoim miejscu zalałbym syntetyk.
Z tańszych to Valvoline SynPower 5W-40, Shell Helix 5W40, Statoil Superway 5W40
Z drożysz to Liqui Moly Synthoil 5W40, Millers CFS 5W40, Fuchs Titan Race Pro 5W40 itp.
- Kulfon
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SO
Moja też na początku nie piła oleju;p. Po pierwsze polataj jeszcze trochę tym samochodem i zobacz dokładnie ile znika a ile cieknie. Sprawa kolejna, jeśli zobaczysz, że faktycznie 10w40 nie wciąga wcale albo prawie zerowe ilości to bym zaryzykował i wlał 5w40, jeśli by dużo piła to jednak bym został przy 10w40 spokojniejsza głowa i klasa oleju nie najgorsza. AAH to wredne silniki, jeśli ktoś dbał to jeździł i chwali, jednak jeśli ktoś go olewał na zasadzie jak stanie to oddam do mechanika to może być to dość kłopotliwy motor. Polatasz to się przekonasz po której stronie muru się znajdujesz.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Doszło 100c4 2,3 AAR
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Sprawdziłem przed chwilą poziom oleju i mam co do tego kilka pytań. Gdy sprawdzałem olej silnik był jeszcze dobrze ciepły (jeździłem godzinę/dwie temu) i auto jest teraz leciutko przechylone (3-4 stopnie na stronę kierowcy) - jak duży to może mieć wpływ? Według tego co teraz zauważyłem na bagnecie jest jakieś 5mm mniej oleju, a nie wiem czy 500km zrobiłem Powinienem się tym martwić? W sobotę robię przegląd startowy, muszę wybrać olej - a to dzisiejsze wskazanie troszkę mnie zdziwiło.
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Nie słuchaj mechaników bo zazwyczaj powtarzają utarte mity. Nie słyszałem o takim przypadku żeby coś się stało z silnikiem po przejściu na olej lepszej klasy. Oczywiście, że taki olej umyje ci silnik ale to chyba akurat dobrze. Często własnie wtedy spada zużycie oleju nie mówiąc już że taki olej mniej odparowuje podczas pracy. Rozpuszczony nagar nic ci nie zatka bo nie odpada płatami tylko rozpuszcza się stopniowo i zlatuje potem jak zlewasz stary olej. A co jak zacznie gdzieś cieknąć olej? No cóż, to będziesz musiał uszczelnić silnik. Lej 5W40, a najlepiej 0W40. Zobaczysz, że motor inaczej pracuje szczególnie na jakimś Millersie Tylko zalej wcześniej płukankę do silnika przed przejściem na lepszy olej.
Ostatnio zmieniony 2017-05-19, 14:09 przez Słowik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Sprawdziłem stan oleju na równiutkim parkingu - auto stało jakieś 8h. Przez 300km ubyło jakieś 3mm oleju na bagnecie - to dużo czy mało? Na rozgrzanym silniku przy wciśniętym mocniej gazie z rury pojawia się leciutki dymek - nie jest on ani czarny, ani niebieski - jest to taki zwykły dymek. Czy może to być powód do zmartwień?
Czyli mówicie, aby zalać syntetyk i przy wymianie zrobić płukankę tak? W razie "w" jakie są koszty uszczelnienia takiego silnika?
Czyli mówicie, aby zalać syntetyk i przy wymianie zrobić płukankę tak? W razie "w" jakie są koszty uszczelnienia takiego silnika?
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
No to trochę ci bierze tego oleju. Może nie ma tragedii ale nie jest to mało. Na początek sprawdz czy nie me jakichś większych wycieków ( na 90% jakieś są jak to w V6 ). Jeśli pojawia się dymek przy dodawaniu gazu to uszczelniacze zaworowe na początek do wymiany. Co do kosztów to zależy co trzeba będzie uszczelnić. Mogą to być tylko uszczelki pokrywy zaworów a mogą być wycieki spod głowic. Ale myślę że w najgorszym przypadku zmieścisz się z częściami i robotą w 2000-2500
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Jeśli masz jakieś większe wycieki to najpierw je usuń, a potem zalej dobry olej. Jeśli nie, to lej płukankę Liqui Molly lub Millersa i zalewaj porządny olej. Może się okazać, że po takim zabiegu zużycie oleju ci spadnie Ja do swojej lałem Mobila 1 0W40 New Life. Chodził super. Do BMW zalałem teraz Millersa CFS 0W40 i jest jeszcze lepiej niż na Mobilu Wskazane jest tylko żebyś po takiej zmianie następną wymianę oleju wykonał trochę wcześniej bo takie oleje dobrze oczyszczają silnik i warto zlać ten syf z silnika trochę wcześniej i zalać świeży olej
I nie słuchaj mechaników, że jak wypłuczesz nagar to ci się silnik rozszczelni. Nagar nic nie uszczelnia i wogóle nie powinno go tam być. Im czystszy wewnątrz tym lepiej pracuje
I nie słuchaj mechaników, że jak wypłuczesz nagar to ci się silnik rozszczelni. Nagar nic nie uszczelnia i wogóle nie powinno go tam być. Im czystszy wewnątrz tym lepiej pracuje
Ostatnio zmieniony 2017-05-22, 09:47 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kulfon
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SO
V6 po tylu latach od audi dość mocno daje o sobie znać pod kątem wycieków. Wycieki spod uszczelek głowic, zatkane zaworki, wycieki z dekla na bloku między głowica jak i z samych uszczelek miski olejowej to można powiedzie, że dziś standard. Dolicz jeszcze do tego, to że ten silnik lubi olej sam w sobie więc w pl albo zmieniano na gęsty albo lano coś taniego no bo dolewki kosztują nie... Co znów odbiło się na uszczelniaczach zaworów. Popatrz czy głowice nie ciekną, jeśli tam jest ok uszczelnij silnik, i zmień profilaktycznie beż ściągania głowic uszczelniacze. Jest kilka przypadków też tu na forum, gdzie takie zabiegi znacząco zmniejszyły branie oliwy nawet jeśli został zmieniony np z 15/40 na 5/40
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Doszło 100c4 2,3 AAR