[A6-2.8 AAH] Pomoc w doborze oleju

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[A6-2.8 AAH] Pomoc w doborze oleju

Post autor: Surchon »

Witam. Wiem, że jest kilka tematów dotyczących wyboru oleju, lecz u mnie dochodzi kilka czynników. Wracając - niedawno kupiłem samochód, pod maską znalazłem karteczkę z informacją, że olej jaki był lany to 10w40 - marki nie ma podanej. Dodam, że Audi ma przebiegu 312 tysięcy kilometrów - oleju na potęgę raczej nie pije, co prawda przejechałem dopiero około 400km, ale chyba nie ubyło nic. Początkowo zastanawiałem się nad przejściem na full syntetyka, ale niedługo będę chciał założyć LPG - więc ten pomysł raczej odpada?

Jaki olej teraz zalać, jeśli będę zakładać LPG? Zostać przy 10w40, czy może zmienić - a jeśli tak to na jaki? Myślałem nad Valvoline 10w40 MaxLife - czy będzie to adekwatny wybór do takiego przebiegu i założenia instalacji gazowej?

Przepraszam, za może bardzo banalne pytanie, ale to dopiero moje początki przygody motoryzacyjnej i wolę się doradzić doświadczonych użytkowników :)

Pozdrawiam, Michał!


PS: Dodam tylko, że pytam, ponieważ mechanik mnie postraszył, że jak założę gaz i dalej będę na takim oleju to będę miał problem... Bo może mi zmyć nagar, zacząć palić na potęgę olej, rozszczelni się silnik - ogólnie mam nadzieję, że przesadza.
Ostatnio zmieniony 2017-05-16, 23:19 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Po pierwsze to nie słuchaj mechanika, bo to co odpowiada to bzdury.

Jeżeli będziesz miał LPG to przyda się olej z wyższą liczbą TBN.

Na Twoim miejscu zalałbym syntetyk.

Z tańszych to Valvoline SynPower 5W-40, Shell Helix 5W40, Statoil Superway 5W40
Z drożysz to Liqui Moly Synthoil 5W40, Millers CFS 5W40, Fuchs Titan Race Pro 5W40 itp.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

A jeśli nie chcę z tańszych, tylko z lepszych dla mojego samochodu to który? Liqui Moly Synthoil 5w40? Rozumiem, że mam się nie obawiać i to co mechanik opowiadał to wymysły? Dzięki za odpowiedź :)
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

Moja też na początku nie piła oleju;p. Po pierwsze polataj jeszcze trochę tym samochodem i zobacz dokładnie ile znika a ile cieknie. Sprawa kolejna, jeśli zobaczysz, że faktycznie 10w40 nie wciąga wcale albo prawie zerowe ilości to bym zaryzykował i wlał 5w40, jeśli by dużo piła to jednak bym został przy 10w40 spokojniejsza głowa i klasa oleju nie najgorsza. AAH to wredne silniki, jeśli ktoś dbał to jeździł i chwali, jednak jeśli ktoś go olewał na zasadzie jak stanie to oddam do mechanika to może być to dość kłopotliwy motor. Polatasz to się przekonasz po której stronie muru się znajdujesz.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Z droższych brałbym albo Fuchs Titan Race Pro 5W40 albo PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0W-40
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Na razie nie zauważyłem zaniku oleju, ale zrobiłem dopiero jakieś 500km. W sobotę będę olej zmieniał.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Sprawdziłem przed chwilą poziom oleju i mam co do tego kilka pytań. Gdy sprawdzałem olej silnik był jeszcze dobrze ciepły (jeździłem godzinę/dwie temu) i auto jest teraz leciutko przechylone (3-4 stopnie na stronę kierowcy) - jak duży to może mieć wpływ? Według tego co teraz zauważyłem na bagnecie jest jakieś 5mm mniej oleju, a nie wiem czy 500km zrobiłem :shock: Powinienem się tym martwić? W sobotę robię przegląd startowy, muszę wybrać olej - a to dzisiejsze wskazanie troszkę mnie zdziwiło.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Musisz zawsze mierzyć na równej powierzchni. Tyle w temacie.....raz dziub będzie w górze, innym razem na spadku, jeszcze innym razem będzie przechył i każde wskazanie będzie inne.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

gitmar, to sprawdzę jeszcze raz jutro i zobaczymy co się tam pokaże.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Nie słuchaj mechaników bo zazwyczaj powtarzają utarte mity. Nie słyszałem o takim przypadku żeby coś się stało z silnikiem po przejściu na olej lepszej klasy. Oczywiście, że taki olej umyje ci silnik ale to chyba akurat dobrze. Często własnie wtedy spada zużycie oleju nie mówiąc już że taki olej mniej odparowuje podczas pracy. Rozpuszczony nagar nic ci nie zatka bo nie odpada płatami tylko rozpuszcza się stopniowo i zlatuje potem jak zlewasz stary olej. A co jak zacznie gdzieś cieknąć olej? No cóż, to będziesz musiał uszczelnić silnik. Lej 5W40, a najlepiej 0W40. Zobaczysz, że motor inaczej pracuje szczególnie na jakimś Millersie ;-) Tylko zalej wcześniej płukankę do silnika przed przejściem na lepszy olej.
Ostatnio zmieniony 2017-05-19, 14:09 przez Słowik, łącznie zmieniany 2 razy.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Sprawdziłem stan oleju na równiutkim parkingu - auto stało jakieś 8h. Przez 300km ubyło jakieś 3mm oleju na bagnecie - to dużo czy mało? :P Na rozgrzanym silniku przy wciśniętym mocniej gazie z rury pojawia się leciutki dymek - nie jest on ani czarny, ani niebieski - jest to taki zwykły dymek. Czy może to być powód do zmartwień?

Czyli mówicie, aby zalać syntetyk i przy wymianie zrobić płukankę tak? W razie "w" jakie są koszty uszczelnienia takiego silnika?
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

No to trochę ci bierze tego oleju. Może nie ma tragedii ale nie jest to mało. Na początek sprawdz czy nie me jakichś większych wycieków ( na 90% jakieś są jak to w V6 ). Jeśli pojawia się dymek przy dodawaniu gazu to uszczelniacze zaworowe na początek do wymiany. Co do kosztów to zależy co trzeba będzie uszczelnić. Mogą to być tylko uszczelki pokrywy zaworów a mogą być wycieki spod głowic. Ale myślę że w najgorszym przypadku zmieścisz się z częściami i robotą w 2000-2500 ;)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

W takim przypadku zalać jaki olej? Full syntetyk nie pogorszy sprawy? Do tej pory był semi - przynajmniej tak jest napisane na karteczce pod maską.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Jeśli masz jakieś większe wycieki to najpierw je usuń, a potem zalej dobry olej. Jeśli nie, to lej płukankę Liqui Molly lub Millersa i zalewaj porządny olej. Może się okazać, że po takim zabiegu zużycie oleju ci spadnie ;-) Ja do swojej lałem Mobila 1 0W40 New Life. Chodził super. Do BMW zalałem teraz Millersa CFS 0W40 i jest jeszcze lepiej niż na Mobilu :ok: Wskazane jest tylko żebyś po takiej zmianie następną wymianę oleju wykonał trochę wcześniej bo takie oleje dobrze oczyszczają silnik i warto zlać ten syf z silnika trochę wcześniej i zalać świeży olej ;-)
I nie słuchaj mechaników, że jak wypłuczesz nagar to ci się silnik rozszczelni. Nagar nic nie uszczelnia i wogóle nie powinno go tam być. Im czystszy wewnątrz tym lepiej pracuje ;-)
Ostatnio zmieniony 2017-05-22, 09:47 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

V6 po tylu latach od audi dość mocno daje o sobie znać pod kątem wycieków. Wycieki spod uszczelek głowic, zatkane zaworki, wycieki z dekla na bloku między głowica jak i z samych uszczelek miski olejowej to można powiedzie, że dziś standard. Dolicz jeszcze do tego, to że ten silnik lubi olej sam w sobie więc w pl albo zmieniano na gęsty albo lano coś taniego no bo dolewki kosztują nie... Co znów odbiło się na uszczelniaczach zaworów. Popatrz czy głowice nie ciekną, jeśli tam jest ok uszczelnij silnik, i zmień profilaktycznie beż ściągania głowic uszczelniacze. Jest kilka przypadków też tu na forum, gdzie takie zabiegi znacząco zmniejszyły branie oliwy nawet jeśli został zmieniony np z 15/40 na 5/40
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”