[100-2.6 ABC] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
[100-2.6 ABC] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Zaczyna mi coraz mocniej lecieć olej z tyłu silnika z lewej jak i z prawej strony.
Jaką kupić uszczelkę ori czy polecacie jakąś inną firmę?
I jakim momentem dociągnąć śruby pokrywy?
Jaką kupić uszczelkę ori czy polecacie jakąś inną firmę?
I jakim momentem dociągnąć śruby pokrywy?
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Czestochowa
Pokrywy zaworów dokręcasz momentem 10 N-m.
Ori uszczelka to koszt około 50zł za szt. Victor Reinz, Erling polecam jako zamienniki. Moja rada: dobrze odtłuść powierzchnie styku i dodatkowo przetrzyj je delikatnie sylikonem- niewiele roboty a masz pewność, że na załamaniach/rożkach będą szczelne.
O ile to uszczelka pod pokrywą zaworów, często chodzi o walniętą uszczelkę deka pokrywy korbowodu (między cylindrami) albo uszczelkę pod głowicą.
Ori uszczelka to koszt około 50zł za szt. Victor Reinz, Erling polecam jako zamienniki. Moja rada: dobrze odtłuść powierzchnie styku i dodatkowo przetrzyj je delikatnie sylikonem- niewiele roboty a masz pewność, że na załamaniach/rożkach będą szczelne.
O ile to uszczelka pod pokrywą zaworów, często chodzi o walniętą uszczelkę deka pokrywy korbowodu (między cylindrami) albo uszczelkę pod głowicą.
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:50 przez mietek69, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Poświeć sobie latarką czy nie masz świecącej strużki oleju nad uszczelką głowicy Sam przerabiałem temat wycieków, tutaj mój temat i fotki http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1610& ... 405a211024 - niestety u mnie okazało się, że głowice do roboty, ale życzę Ci żeby to była jedynie uszczelka pod deklem skrzyni korbowej - ok 36 zł w ASO i ok godzina roboty dla "amatora".
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Eeee, takie pytania to już nie domnie Ja wziąłem się jedynie za uszczelkę dekla, resztę jak się okazało że to głowice leją olej to już mechanik robił wszystko. Nie pomogę niestety.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Szczerze - nie wiem. Ja grzebie trochę przy aucie, ale zawsze przed robota mam "pełne gazie obaw" czy czegoś nie spiepszę, albo siebie nie uszkodzę. W mondeo jak sworzeń wyciskałem brechą, to w swej głupocie mam teraz 1 cm nad okiem dwie blizny - sworzeń puścił, a brecha w ułamku sekund przy^%ała w mój łuk brwiowy Wczoraj wymieniałem filtr fazy ciekłej .... zapomniałem, że trzeba butlę zakręcić i wypalić LPG .... niezła chmura poszła jak zacząłem dekielek odkręcać.
W każdym razie - czy to uszczelniacz wałka, czy dekiel - "oczy zamykać" i do dzieła! Jak widzę czasem jak te łebki "na przyuczeniu" "naprawiają" te auta w warśtatach to masakra.
W każdym razie - czy to uszczelniacz wałka, czy dekiel - "oczy zamykać" i do dzieła! Jak widzę czasem jak te łebki "na przyuczeniu" "naprawiają" te auta w warśtatach to masakra.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ponowie pytane kolegi odnośnie uszczelniacza na wałku rozrządu - dziś zauważyłem że mam wyciek spod obu przednich uszczelniaczy, na razie delikatne pocenie ale z tego co czytam to lepiej to zrobić zanim wywali olej przodem.
Jak się domyślam to dla mechanika będzie pryszcz, przy okazji wymiany zaworków w głowicy - zdejmie pokrywy, ściągnie pasek rozrządu, ściągnie koła zębate rozrządu i wymieni uszczelniacz.
Tylko teraz pytanie zasadnicze - rozrząd robiony - w tym uszczelniacze Corteco, pasek Gates Powergrip wymieniony ok 10 000 km temu - można pasek założyć raz jeszcze?
Jak się domyślam to dla mechanika będzie pryszcz, przy okazji wymiany zaworków w głowicy - zdejmie pokrywy, ściągnie pasek rozrządu, ściągnie koła zębate rozrządu i wymieni uszczelniacz.
Tylko teraz pytanie zasadnicze - rozrząd robiony - w tym uszczelniacze Corteco, pasek Gates Powergrip wymieniony ok 10 000 km temu - można pasek założyć raz jeszcze?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
Witam
Nie było mnie tu parę lat. Nie mam już C4 ale mam A4B5 z ABC pod maską więc mam nadzieję , że nikt nie będzie miał za złe.
Zaczęło mi cięknąc z prawej pokrywy . Mam plastikowe . Kupiłem uszczelki Elringa dedykowane do plastikowych pokryw. Wyczyściłem, odtłuściłem , założyłem bez silikonu, dokręciłem 10 Nm i zaczęło lać się dużo bardziej Znowu wyczyściłem, nałożyłem silikonu Reinza . Dalej się leje. Dodam , że na pewno cieknie z pokryw, nie spod głowic bo to jestem w stanie zobaczyć od spodu. Czy ktoś miał taki problem. Uszczelki Reinza wydają się jakby za grube i może one zamiast siadać odkształcają pokrywę ? Hmmm ?
Druga sprawa : czy pokrywy plastikowe i aluminiowe są zamienne i czy z aluminiowymi jest mniej problemu ?
Nie było mnie tu parę lat. Nie mam już C4 ale mam A4B5 z ABC pod maską więc mam nadzieję , że nikt nie będzie miał za złe.
Zaczęło mi cięknąc z prawej pokrywy . Mam plastikowe . Kupiłem uszczelki Elringa dedykowane do plastikowych pokryw. Wyczyściłem, odtłuściłem , założyłem bez silikonu, dokręciłem 10 Nm i zaczęło lać się dużo bardziej Znowu wyczyściłem, nałożyłem silikonu Reinza . Dalej się leje. Dodam , że na pewno cieknie z pokryw, nie spod głowic bo to jestem w stanie zobaczyć od spodu. Czy ktoś miał taki problem. Uszczelki Reinza wydają się jakby za grube i może one zamiast siadać odkształcają pokrywę ? Hmmm ?
Druga sprawa : czy pokrywy plastikowe i aluminiowe są zamienne i czy z aluminiowymi jest mniej problemu ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 354
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
Pokryty są zamienne , możliwe ze masz odkształcone plastikowe i jak je kręcisz na 10 n to może być za mało
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"