[A6-2,8 AAH] Nie odpala - czujnik położenia wału czy wałka?

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 214
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[A6-2,8 AAH] Nie odpala - czujnik położenia wału czy wałka?

Post autor: Surchon »

Cześć! Dzisiaj pojawił się problem z audicą (A6 C4 - 2,8 AAH - quattro). Wsiadam, próbuję odpalić i nic - kręci, kręci i nie pali. Spróbowałem odpalić awaryjnie na gazie i niestety jest tak samo - auto nie odpala. Świece były wymieniane nie tak dawno, a więc to raczej nie od nich. Poszedłem po laptopa, podpiąłem się i sprawdziłem błędy. Taki był wynik kodów błędów z silnika:
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-00 - -
17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus
P1392 - 35-00 - -
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -
Błędy usunąłem, wyłączyłem zapłon i po chwili spróbowałem jeszcze raz odpalić. Nie zmieniło się nic i auto nie odpaliło. Co do błędów to przy kolejnych próbach odpalenia pojawiały się te dwa:
17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus
P1392 - 35-00 - -
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -
Ja się niestety nie znam na tym zbytnio - wczoraj było wszystko ok. Wieczorem auto odpaliło (chociaż przez chwilę nie chodził do końca równo, obroty spadały nisko), a dzisiaj chciałem odpalić i kaput. Początkowo pomyślałem, że to ten czujnik położenia wału od spodu obok koła zamachowego (G28 - dobrze myślę?), bo jak próbowałem pierwszy raz odpalić po usunięciu błędów to pojawił się tylko kod błędu 16706). Natomiast przeczytałem na internecie, że przy próbach odpalenia bez skutku on zawsze wyskakuje (prawda to?). Przy kolejnych próbach odpalenia (jeszcze dwóch) wyskoczyły tylko dwa błędy 17800 i 17748, które sugerowałyby czujnik położenia wałka - czy to może być jego wina? Błędy sugerują jakby były dwa - bank 1 i bank 2. Mogły oba na raz nawalić? Podpowiecie co mam wymienić, aby nie nabijać kosztów niepotrzebnie? Auto w ogóle nie odpala.

Pozdrawiam!
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 214
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Dla potomnych - winny był czujnik halla. Po wymianie auto wróciło do życia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”