[100-2.3 AAR] Rozgrzany silnik nie odpala
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2014-10-03, 08:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gubin
[100-2.3 AAR] Rozgrzany silnik nie odpala
Witam.
Tak jak w temacie, silnik po nagrzaniu nie chce odpalić. Na zimnym pali bez problemu. Wymienione: świece, przewody zapłonowe, kopułka, czujnik temp. Jakieś sugestie? Czy to może być wina pd-45?
Tak jak w temacie, silnik po nagrzaniu nie chce odpalić. Na zimnym pali bez problemu. Wymienione: świece, przewody zapłonowe, kopułka, czujnik temp. Jakieś sugestie? Czy to może być wina pd-45?
Ostatnio zmieniony 2014-10-13, 22:11 przez andriu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zamość
co ma temperatura do czujnika halla bo nie kumam ? jak czujnik uwalony to nie odpalisz czy ciepły czy zimny (chyba)
ja obecnie u siebie też mam ten problem na zimnym zapala na dotyk ale tylko pierwszy raz tego dnia później już trzeba kręcić
kiedyś znalazłem na jakimś forum ktoś miał taki problem z c4 i niby powodem był rozrusznik pobierający zbyt dużo prądu z powodu jego złego stanu co sprawiało zmulenie komputera (że niby nie sugerować się tym że rozrusznik jakoś kręci - mimo to może być do remontu) zamierzam to sprawdzić u siebie, bo faktycznie mój rozruch kulawo kręci (do tego zalany olejem) na weekendzie będę się za niego brał szczotki już zakupiłem
ja obecnie u siebie też mam ten problem na zimnym zapala na dotyk ale tylko pierwszy raz tego dnia później już trzeba kręcić
kiedyś znalazłem na jakimś forum ktoś miał taki problem z c4 i niby powodem był rozrusznik pobierający zbyt dużo prądu z powodu jego złego stanu co sprawiało zmulenie komputera (że niby nie sugerować się tym że rozrusznik jakoś kręci - mimo to może być do remontu) zamierzam to sprawdzić u siebie, bo faktycznie mój rozruch kulawo kręci (do tego zalany olejem) na weekendzie będę się za niego brał szczotki już zakupiłem
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
U wujka w octavi benzynowej ostatnio miał podobnie - zimy ok, ciepły kapu. Się okazało że cewka uwalona, pęknięta delikatnie i jak się rozgrzał to nie odpalił. Nie wiem jaki macie układ zapłonowy ale może coś podobnie ....
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- audicygaroavant
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2014-07-24, 21:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: LKS
U mnie w C3 2.3 kiedyś tak miałem. Koledzy z AKP podpowiedzieli mi, że to wina dwupinowego czujnika temperatury. Zdjąłem wtyczkę z czujnika i auto zaczęło zapalać, niezależnie czy na zimnym silniku, czy na gorącym. Ten czujnik odpowiada za ssanie i na ciepłym poprostu zalewało silnik. Ciekawe jest to , że wymiana czujnika nie pomogła. Musiałem jeździć z odpiętym.
Ostatnio zmieniony 2014-10-16, 10:04 przez audicygaroavant, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C3 2.2T MC AVANT - NIE MA TO JAK "STARA POCZCIWA BABCIA"
-
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zamość
z tą cewką może coś być na rzeczy bo u mnie np. cewka ma przebicie i jak dotykał do niej przewód gumowy z lpg od parownika do miksera to nie było iskry tak jak trzeba i jak pierwszy raz tak się zrobiło to myślałem że to rozrząd przeskoczył a to ten przewód i porozbierałem darmo silnik i teraz ten przewód mam przywiązany żeby się nie stykał i samochód chodzi - a że jakoś tam chodzi to nie zmieniałem tej cewki bo nawet bym nie pomyślał że przez nią słabo pali na ciepłym dzięki za cenną informacje
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Czujnik temp. cieczy 2pin +1
Ja też miałem problemy z odpalaniem, raz na ciepłym raz na zimnym. Co prawda odpalał ale trzeba było dosyć długo kręcić. Ogólnie ruletka, chociaż na ciepłym odpalałem na lpg, bo było dużo łatwiej. Wymieniłem owy czujnik i jak ręką odjął. Kupuj czujnik tylko ori bosha, bo reszta to szmelc. Zanim oczywiście kupisz sprawdź swój:
Miernik uniwersalny w rękę i sprawdzasz oporność między pinem a masą. Tabelkę gdzieś w necie znajdziesz ale przy 90*C powinno być ~300 Omów na obu pinach. Jeżeli gdzieś Ci wyskoczą nawet na zimym megaomy to czujnik 100% do kosza (tak było u mnie).
PS. Co do pd-45 to też może być potencjalny winowacja... jeżeli puszcza paliwo, a wtedy może go zalewać. Ogólnie prędzej czy później każdy pd-45 zacznie ciec. Lepszą alternatywą jest Aeb StopKjetronic.
Ja też miałem problemy z odpalaniem, raz na ciepłym raz na zimnym. Co prawda odpalał ale trzeba było dosyć długo kręcić. Ogólnie ruletka, chociaż na ciepłym odpalałem na lpg, bo było dużo łatwiej. Wymieniłem owy czujnik i jak ręką odjął. Kupuj czujnik tylko ori bosha, bo reszta to szmelc. Zanim oczywiście kupisz sprawdź swój:
Miernik uniwersalny w rękę i sprawdzasz oporność między pinem a masą. Tabelkę gdzieś w necie znajdziesz ale przy 90*C powinno być ~300 Omów na obu pinach. Jeżeli gdzieś Ci wyskoczą nawet na zimym megaomy to czujnik 100% do kosza (tak było u mnie).
PS. Co do pd-45 to też może być potencjalny winowacja... jeżeli puszcza paliwo, a wtedy może go zalewać. Ogólnie prędzej czy później każdy pd-45 zacznie ciec. Lepszą alternatywą jest Aeb StopKjetronic.
Ostatnio zmieniony 2014-10-16, 21:01 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
lucas3512,
Nie tylko u Ciebie
W mojej najlepsze chwile, przynajmniej dla mojej drugiej połówki to był wyjazd na zakupy - 2, 3 godzinki co by ostygnął na tyle by zapalił heh.
Z tym, że u mnie błąd G40 zapisywał się w sterowniku, więc po części VAG pomógł zdiagnozować problem.
Wrzuciłem G40 z Volvo i skończyły się problemy z zakupami
Nie tylko u Ciebie
W mojej najlepsze chwile, przynajmniej dla mojej drugiej połówki to był wyjazd na zakupy - 2, 3 godzinki co by ostygnął na tyle by zapalił heh.
Z tym, że u mnie błąd G40 zapisywał się w sterowniku, więc po części VAG pomógł zdiagnozować problem.
Wrzuciłem G40 z Volvo i skończyły się problemy z zakupami
II V-ce Mister zlotu `13
- deep
- Mechanik
- Posty: 176
- Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: DOA
Z tego co pamiętam jest to czujnik temperatury, który odpowiada za załączenie wentylatora elektrycznego po wyłączeniu zapłonu (gdy jest zbyt wysoka temperatura w komorze silnika). Więc nie, raczej nie jest to przyczyną twoich problemów
PS. Ale przeczyścić styki nie zaszkodzi
PS. Ale przeczyścić styki nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony 2014-10-18, 17:22 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'