[S6-2.2T AAN] Zalewa paliwem przy odpaleniu na zimnym i ciep

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Key100l, gaz BRC (cała instalacja) pisałem na początku ;-)
gaz odłączyłem całkowicie i nic to nie dało...

Dzisiaj zrobiłem kolejne doświadczenie, podłączyłem drugi silnik krokowy.
Nowy silnik zostawiłem wpięty na przewodzie dolotowym ale nie podpiąłem do niego kostki zasilającej (po prostu nie jest sterowany), drugi silniczek powiesiłem na "sznurku" i do niego podłączyłem kostkę zasilającą.

Silnik zaczął odpalać i pracować normalnie, nie dławi się nie dusi, schodzi łagodnie z obrotów itd.

Pytanie dlaczego tak się dzieje? :shock:

Zmierzyłem jeszcze napięcie na zimnym silniku i oscylowało w granicach 5,8 V do 7,8 V
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

rozumiem że odłączałeś aku i nie włączałeś gazu :?: Gaz nie dostaje się czasem do kolektora ssącego przez co mogą być problemy :?:
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Odłaczyłem cewkę przy zbiorniku, wypalilem caly gaz z przewodów i odłączyłem wężyk podcisnienia z parownika, który idzie do kolektora. Zaślepiłem wejscie do kolektora (dodatkową dziukę zrobioną przez gazownie do wężyka od pocisnienia parownika).
W ten sposób wykluczyłem gaz i ewentualna niesczelność parownika.

[ Dodano: 2014-07-02, 23:48 ]
Jestem w 100% pewny, że krokowy otwiera się za mocno w początkowej fazie swojego działania.

Sprawdziłem wszystkie podciśnienia, szukałem nieszczelności i wszystko jest git :ok:

Ściągnąłem przewód doprowadzający powietrze do krokowego, zaświeciłem latarką do środka przy rozruchu i widać wyraźnie, że krokowy otwiera się na maxa, jak by coś mówiło mu "otwieraj gościu, mamy za mało tlenu!" no i otwiera niczego nie świadomy mechanizm... Przytkam przez chwilę otwór palcem żeby zmniejszyć dopływ powietrza i się uspokaja, wchodzi na normalne obroty

Korzystając z kolei z drugiego krokowca podpiętego tylko do kabelka nie zauważyłem takiego zachowania, otwiera się minimalnie tak jak powinien (moim zdaniem)

Obydwa krokowe są sprawne bo zamieniając je miejscami sytuacja jest identyczna.

Pytanie brzmi czy jest w kolektorze jakiś czujnik pojemnościowy mierzący powietrze w środku kolektora?

Drugie pytanie to czy przepływomierz oby na pewno nie ma nic wspólnego z odpalaniem auta?

Zauważyłem też na BC, że ciśnienie rośnie do 1 bara podczas próby uzyskania wolnych obrotów.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Map czasami nie pada Ci w komputerze jak Krzyśkowi na motopikniku :?:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Mapsensor ...
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

To siedzi w kompie czy jest wkręcone w kolektor?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

W kompie / ECU.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

To jest naprawialne czy raczej komp do wymiany?
Jeżeli da się naprawić to czy ktoś na forum ogarnie temat naprawy?

[ Dodano: 2014-07-03, 23:42 ]
Odpiąłem przewód podciśnienia od ECU, zassałem ustami i na BC widziałem wzrost ciśnienia, czy aby na pewno Mapsensor jest uszkodzony?
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Problem jest tego typu że u Ciebie może on niewłaściwie działać ale nie zgłasza błędu. Logi coś więcej by powiedziały
:ok:
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Key100l, kanały 000 001 i 002?
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Witam.
Problem opisany na początku tematu został rozwiązany.
Przyczyną wszystkich bolączek związanych z wolnymi obrotami i ciężkim odpalaniem na zimnym okazał się ignorowany przeze mnie PRZEPŁYWOMIERZ.
Ignorowałem błąd na kompie bo tak było od początku, bo mierzyłem napięcia, bo się nie dokształciłem :-P
Przepływkę wielokrotnie czyściłem, myłem i nie dawało to kompletnie nic, dopiero podczas próby pomiaru przejścia pomiędzy pinami platynowego drutu znajdującego się w komorze przepływomierza zauważyłem że jedna z końcówek jest czarna i ma skamieniały nalot....

Przez przypadek prawie zerwałem ten drucik bo przejechałem końcówką miernika po tym drucie aż się wygiął :shock: pomyślałem, że przepływka i tak w kosz to co szkodzi przy niej pogrzebać.
Wyprostowałem drucik, naciągnąłem delikatnie i okazało się, że przez to co zrobiłem nalot zniknął :-)

Auto działa poprawnie, odpala bez problemu i bez długiego kręcenia, nie wiem jak długo tak podziała bo takiej akcji nie nazwał bym regeneracją czy naprawą ale udało się.

Podłączyłem kompa i błąd przepływomierza dało się skasować (sprawdzałem kilkukrotnie)
0 błędów w tym momencie ;-)
Dzięki wszystkim za pomoc :ok:
Balcerwwk
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-05-11, 21:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: Balcerwwk »

Mozesz pomoc mi znalesc temat odnosnie diagnostyki przeplywki w aan ?
Maciek F.
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-04, 08:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: Maciek F. »

AUDI 100 C4 2,0 E - było
AUDI C4 S4 2,2 T - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”