[S6-2.2T AAN] Wymiana rozrządu w 20VT 2.2 AAN

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

[S6-2.2T AAN] Wymiana rozrządu w 20VT 2.2 AAN

Post autor: kk84 »

Co prawda po angielsku ale wiadomo o co kaman. Uważam, że manual zrealizowany wzorowo :ok:

http://12v.org/urs/FredMsTimingBeltR&RDIY.pdf
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

a masz może do tego momenty dokręcania?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Pawel27,

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=67283#67283

Szukaj tam odpowiedzi na pytanie :-)
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

śruba na głównym kole pasowym ma gwint prawo czy lewo stronny? Siedzi strasznie mocno, aż wkońcu sie zaczołem zastanawiac czy czasem nie odkręca sie jej w druga strone
Jest 2.2, jest zabawa :D
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Eminencja, prawostronny, dlatego zabezpieczasz klejem jej gwint po wkręceniu aby nie wykręciła się podczas normalnej pracy silnika.
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

Udało się odkręcić, strasznie mocno siedziała ta śruba.
A jak sie ma wkońcu sprawa dolnego koła zębatego u mnie wyglada niezle nie ma luzów, nie jest spękane. Jedni pisza żeby wymieniac sie nie zastanawiac inni pisza że powymieniali na zamienniki i im pościnało zaraz klina inni znowu, że jak koło jest w niezyłym stanie to poprostu dobrze poskładać rozrząd z odpowidnimi momentami i tyle. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Jest 2.2, jest zabawa :D
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Ja ostatnio robiłem rozrząd braciakowi w S6 2.2T i koła nie zmienialiśmy ;-)
Jeśli jest w należytym stanie bez nadmiernego zużycia, lepiej chyba zostawić ori niż niewiadomej jakości zamiennik.

Musisz jednak pamiętać, że jeśli jest ori od nowości i nie było zmieniane, to ma już kilkanaście wiosenek i nawet jak dobrze wygląda, może sprawić niespodziankę...

Ważne, by wszystkie śruby poskręcać na zadane momenty odpowiednio napinając pasek, bo jak koło dostanie luzu, to nie ważne czy nowe, czy stare i tak się rozleci ;-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

Ma ktoś z was moze rozpiske z jaką siłą w stopniach trzeba dokręcić śrube wału korbowego? Niestety ale mieszkam w mieście gdzie nikt nie ma tak dużego klucza dynamometrycznego by dokręić z siłą 350 NM :shock:
Jest 2.2, jest zabawa :D
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Eminencja, "rzeźnicka" metoda to pneumat 450Nm. Klucz dyno do 500Nm mają serwisy ogumienia TIR'ów. Może pomogą jak masz takowych w okolicy.
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

Jak by ktoś potrzebował to znajomy z serwisu audi znalazł mi jeszcze możliwośc dokręcenia dolnej śruby z siłą 150nm a następnie 180* lub 2x90*
Jest 2.2, jest zabawa :D
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Eminencja, w imię dobra ogółu przedstaw tenże sposób.
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

Sposób prosty jeżeli nie mamy pod ręką klucza dynamometrycznego którym możemy dokręcić 350nm(w mojej miejscowości ciężko takowy znalzć), bieżemy klucz który ma w skali 150 nm (praktycznie każdy warsztat powinien mieć taki na wyposarzeniu) blokujemy koło zamachowe przecinakiem lub dużym śrubokrętem przez okienko rewizyjne które znajduje się na skrzyni biegów zaraz za silnikiem od strony kierowcy i dokręcamy śrubę najpierw kluczem dynamometrycznym z siłą 150 NM a następnie bierzemy dwu metrową rure nakładamy na klucz i dokręcamy dwa razy po 90* i gotowe, oczywiście nie zapominamy o nałożeniu kleju do gwintu na śrubę.
Jest 2.2, jest zabawa :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”