Żygnęło z rury wydechowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Dzisiaj zrobiłem trasę w dwie strony w sumie 30km i po tej trasie ciśnienie już nawet nie ma jednego bara było poniżej trochę jeden bar.
Najpierw chce spróbować wymienić olej na nowy ale nie ten co mam teraz zalany castrol magnatec 10w40 bo słyszałem o nim złe opinie, jaki polecacie olej bardzo dobry ?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Jak myślicie sama wymiana oleju na nowy może w ogóle coś pomóc w sprawie ciśnienia ? Olej jest nie wymieniany 5 lat już, a jeżeli tak to proszę o poradę jaki olej kupić , myślę nad Motul 10w40 albo Liqui Moly 10w40 ,o tym co mam teraz wlany Castrol Magnatec słyszałem wiele złych opinii.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Pomoże ktoś jaki olej wybrać , bo w piątek rano chce już kupić, nie wiem czy brać 10w40 czyli półsyntetyk czy może syntetyczny 5w40 ?
Teraz mam zalany castrol magnatec 10w40
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Chciałbym wziąć Liqui Moly 10w40 bo słyszałem że jest bardzo dobry tylko nie wiem który wybrać bo 10w40 jest kilka rodzai które nie wiem czym się różnią, i jest różnica w cenie jeżeli chodzi o bańkę 5l
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Jutro rano idę do sklepu po olej, zdecydowałem się na Liqui Moly Mos2 10w40, dobry wybór ?
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Jak olej nie jest wymieniony 5 lat, to ja bym na poczatek kupił cos tanszego, aby ten układ przepłukać. Bo tam wszystko zalepione. Oby tylko nie mineralny, półsyntetyk na początek, potem przejść na full syntetyk. tak ze trzy wymiany oleju, a potem kupować coś lepszego.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Nie, mineralnego nie mam zamiaru lać, przed chwilą gadałem z nauczycielem który uczy w szkole mechaniki i on podobnie mówi żeby kupić coś tańszego nie ze względu że szkoda pieniędzy ale aby właśnie przepłukać układ.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Dobra olej już zakupiony Motul 10w40 w poniedziałek zalewam i zobaczymy czy ciśnienie się podniesie.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

No i ciśnienie się podniosło i to dużo, z 3 barów na zimnym silniku na 4.5 bara, na nagrzanym nie wiem ile będzie co jeszcze nie jeździłem.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Na zimnym jest prawie 4.5 bara ale po około półgodzinnej jeździe jest 1.6 ,1.7 bara. To źle ?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

To jak 1.6 bara na nagrzanym silniku to dobrze czy źle ?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

To jak wypowie się ktoś na ten temat ?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Kiedyś jeszcze na starym oleju castrolu magnatec pamiętam było na nagrzanym silniku 2 bary z małym hakiem teraz jest około 1.6 ,1.7 bara czy to dobrze ?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Na rozgrzanym silniku powinieneś mieć 2 bar, jeśli jest mniej to pompa umiera.
Z tego co o pisałeś wcześniej to jeździłes autem bez cisnienia. Więc na moje oko to pada pompa

Na zimnym 5 bar
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

A napisałem na ten temat na forum ogólnopolskim mechaników samochodowych i oni mówią że jest ok, że 2.2 bara to powinno być w tirze w Manie ale nie w osobówce, że jak mam 1.6 bara to jest ok napisali. Także już sam nie wiem. A na zimnym 5 barów to nigdy nie miałem najwięcej jeszcze na castrolu magnatec jak był świeżo zmieniony to było 4.5bara.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”