[S4-2.2T AAN] Turbo się "wyłącza", szarpanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
lil_cheetos
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-03-13, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

[S4-2.2T AAN] Turbo się "wyłącza", szarpanie

Post autor: lil_cheetos »

Witam.
Mam problem z moim Audi.
Podczas ciągłego przyspieszania, zazwyczaj po wrzuceniu 3 biegu turbina jakby przestawała ładować. Na komputerze pojawia się maks 1.5-1.7 bar, zapala się "check engine", po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu do dechy, wszystko znów działa jak należy.
Czy to wina N75, czy może WG się zacina?

Poza tym problemem, od niedawna podczas przyspieszania czuć delikatne szarpanie, niezależnie od prędkości i biegu. Na pierwszy rzut poszedł DV, sprawdziłem szczelność dolotu, okazało się, że lambda jest do wyrzucenia. Jestem za granica i jedyna jaką znalazłem to używka z 2.8 aah. Po wymianie auto odżyło i nabrało "mocy", ale nadal coś jest nie tak :-|
Dodam, że stara lambda była kompletnie biała, co to może oznaczać?
Na VAGu raz na jakiś czas wyrzuca mi błąd czujnika Halla G40 (Signal Shorted to B+)
Czujnik do wymiany?
Ostatnio zmieniony 2016-06-24, 13:07 przez lil_cheetos, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Audi_S6_PLUS
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-05-24, 17:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: BIAŁA PODLASKA

Post autor: Audi_S6_PLUS »

Witam jak chcesz wyslę Ci na pw numer do kolegi który naprawdę się zna na tych silnikach ,możliwe że pomógł by Ci zlokalizować usterkę.
Kto biednemu zabroni bogato żyć ....
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

czujnik pod wałkiem g40 może być brudny i od 4.5-5tyś obrotów się gubi to będzie doładowanie spadać w tryb awaryjny 0.5B
wypadanie zapłonu też będzie taki objaw miało (świece, cewka któraś, albo są nawet w oleju jak uszczelka nie trzyma)
najlepiej jak zapali się check to pod kompa i zczytać bład
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
lil_cheetos
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-03-13, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: lil_cheetos »

Cewki sa raczej dosc swieze, poprzedni wlasciciel zarzucil Beru.
Powiedz mi kolego gdzie ten G40 sie znajduje? :oops:
Dopiero poznaje ten silnik i czuje sie czasem jak dziecko we mgle :roll:
Dzisiaj podepne sie pod kompa jak bedzie chwila czasu i sprawdze co tam wyskoczylo
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Błędy do odczytania po pierwsze. Z tego co pamiętam to Twoja S4 (byłe auto usera fuso) ma fabrycznie modzony program w ECU.
Cewki beru z silników TFSI ?.
Awatar użytkownika
lil_cheetos
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-03-13, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: lil_cheetos »

Mialem dzis sie podpiac i odczytac bledy ale pogoda jakos mnie zniecheca do wynoszenia laptopa na zewnatrz, szkoda mi sprzetu, jutro napisze co mi tam wywalilo :-/
Tak, moje auto nalezalo kiedys do fuso.
Cewki mam takie, nie mam pojecia czy to z TFSI.

Obrazek

[ Dodano: |25 Cze 2016|, o 22:05 ]
Przestało padać, to i sprawdziłem błędy :-)
Cały czas wywala czujnik Halla G40, po skasowaniu bledu i przygazowce wywala go spowrotem.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

są 2 opcje jeśli to jeden z pierwszych AAN to jeszcze jeszcze ala aparat zapłonowy z tyłu głowicy albo jak każdy nastepny pod kołem paska rozrządu z przodu u góry
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
lil_cheetos
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-03-13, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: lil_cheetos »

mam nadzieje ze jeden z pierwszych, w koncu to 93r.
Wiec wystarczy czasem wyczyscic? czy brac pod uwage wymiane?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Hall ?. Wymiana.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”