[A6-2.0 ABK] Od czego zacząć
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Końskie
[A6-2.0 ABK] Od czego zacząć
Jeszcze raz witam wszystkich bardzo serdecznie.
Tak jak napisałem w powitaniu od wczoraj posiadam Audi A6 z 95r.
Kupione od pierwszego właściciela z Niemiec. Auto oczywiście zadbane z małym przebiegiem (sprawdzonym w serwisie).
Czeka mnie załatwianie wszystkich formalności.
Po krótkiej jeździe zauważyłem szarpanie przy gwałtownym dodawaniu gazu.
Ale jeszcze nie wymieniałem oleju ani filtrów, bo strach jeździć, bo blachy dojazdowe już wyszły.
Co radzicie koledzy wymienić na początek w takim aucie? W punktach:
1. Olej jaki ? Jeśli wiem że przebieg to poniżej 200 tys. i jest to pewne
2. Świece? Jakie? Bo te są już zawalone przepalonym olejem
3. Filtr paliwa? Wymienić ?
4. Filtr powietrza to oczywiste
5. Podpiąć pod komputer i sprawdzić czy wszystko OK
Czy po wymianie w/w rzeczy nie powinienem czasem odpiąć klemy od akumulatora, podłączyć, odpalić i czekać na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora chłodnicy a następnie zgasić silnik, tak aby komputer zapisał informację o pracy silnika ? Tak było w moim B4
Doradźcie
Pozdrawiam wszystkich
Tak jak napisałem w powitaniu od wczoraj posiadam Audi A6 z 95r.
Kupione od pierwszego właściciela z Niemiec. Auto oczywiście zadbane z małym przebiegiem (sprawdzonym w serwisie).
Czeka mnie załatwianie wszystkich formalności.
Po krótkiej jeździe zauważyłem szarpanie przy gwałtownym dodawaniu gazu.
Ale jeszcze nie wymieniałem oleju ani filtrów, bo strach jeździć, bo blachy dojazdowe już wyszły.
Co radzicie koledzy wymienić na początek w takim aucie? W punktach:
1. Olej jaki ? Jeśli wiem że przebieg to poniżej 200 tys. i jest to pewne
2. Świece? Jakie? Bo te są już zawalone przepalonym olejem
3. Filtr paliwa? Wymienić ?
4. Filtr powietrza to oczywiste
5. Podpiąć pod komputer i sprawdzić czy wszystko OK
Czy po wymianie w/w rzeczy nie powinienem czasem odpiąć klemy od akumulatora, podłączyć, odpalić i czekać na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora chłodnicy a następnie zgasić silnik, tak aby komputer zapisał informację o pracy silnika ? Tak było w moim B4
Doradźcie
Pozdrawiam wszystkich
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
dawid89, Jaki mineralny
półsyntetyk 5W / 10W40 zgodny z normą VW. Bodaj 502 00.
Na początek jak zawsze podstawowy zestaw:
- Wszystkie płyny, też i hamulcowy i skrzyni biegów. Jak masz ochote to i maglownicy.
- Filtry
- Rozrząd.
- Kable i świece w dalszej kolejności
półsyntetyk 5W / 10W40 zgodny z normą VW. Bodaj 502 00.
Na początek jak zawsze podstawowy zestaw:
- Wszystkie płyny, też i hamulcowy i skrzyni biegów. Jak masz ochote to i maglownicy.
- Filtry
- Rozrząd.
- Kable i świece w dalszej kolejności
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Wlanie minerału do silnika to zło. Osobiście wyznaję zasadę, że do końca życia silnika lać syntetyk, moja jednostka napędowa przy przebiegu 407kkm jeździ na syntetyku i nie zobaczy minerału lub nawet półsyntetyka.
Powód jest prosty, może i silnik uszczelni się i ciśnienie oleju podskoczy ale właściwości minerału nie pokryją się nawet z półsyntetykiem. Zalanie takiego silnika syntetykiem spowoduje wymycie wszystkich syfów po minerale i dalszą lawinę problemów z tym związaną.
Powód jest prosty, może i silnik uszczelni się i ciśnienie oleju podskoczy ale właściwości minerału nie pokryją się nawet z półsyntetykiem. Zalanie takiego silnika syntetykiem spowoduje wymycie wszystkich syfów po minerale i dalszą lawinę problemów z tym związaną.
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Końskie
Spróbuję półsyntetyk. Zakładam że Niemiec lał syntetyk albo półsyntetyk.
Ale i tak wiem że czeka mnie w przyszłości wymiana uszczelniaczy na zaworach.
Po 20 latach się zużyły a wydech jest zasmolony.
A co do szarpania to zobaczę jak będzie na nowych świecach, nowym oleju i jak trochę pojeżdzę.
W B4 walczyłem też przez 8 lat i szarpanie się zmniejszyło ale nigdy nie zniłko.
Rozrząd zostawię na później, wygląda naprawdę dobrze, czemu mam być od razu pechowcem żeby mi strzelił
Ale i tak wiem że czeka mnie w przyszłości wymiana uszczelniaczy na zaworach.
Po 20 latach się zużyły a wydech jest zasmolony.
A co do szarpania to zobaczę jak będzie na nowych świecach, nowym oleju i jak trochę pojeżdzę.
W B4 walczyłem też przez 8 lat i szarpanie się zmniejszyło ale nigdy nie zniłko.
Rozrząd zostawię na później, wygląda naprawdę dobrze, czemu mam być od razu pechowcem żeby mi strzelił
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
dawid89, tak. kiedyś miałem Audi A4 z 1.6. Był minerał, wlałem płukanke, pełny syntetyk i wiesz co? nic się nie stało.
kk84, Nie uznaję czegoś takiego jak zaklejanie nieszczelności minerałem. Jak wspomniałem, zmieniłem minerał na pełny i poprzedziłem płukaniem. Kolejną wymiane zrobiłem po 5 tys (wylał się syfiasty olej) i następne były już normalnie po 10 i olej wyglądał normalnie.
A jak cięgnie olej to trzeba się zająć przyczyną, a nie ukrywać efekt.
Co do wyższego ciśnienia, ono nie jest adekwatne do naporu oleju przy częściach pracujących. Co z tego że czujnik wykrywa większe ciśnienie a pompa musi więcej się napracować skoro konsystencja oleju powoduje większe straty tego ciśnienia. W szczególności przy zimnym silniku.
pablosz, Z rozrządem, to właśnie tak jest, chcesz oszczędzić i przesuwasz opłatę na później i robi Ci się z tego znacznie większy problem. Jak nie masz 100% pewności kiedy był wymieniany to bym wymieniał.
kk84, Nie uznaję czegoś takiego jak zaklejanie nieszczelności minerałem. Jak wspomniałem, zmieniłem minerał na pełny i poprzedziłem płukaniem. Kolejną wymiane zrobiłem po 5 tys (wylał się syfiasty olej) i następne były już normalnie po 10 i olej wyglądał normalnie.
A jak cięgnie olej to trzeba się zająć przyczyną, a nie ukrywać efekt.
Co do wyższego ciśnienia, ono nie jest adekwatne do naporu oleju przy częściach pracujących. Co z tego że czujnik wykrywa większe ciśnienie a pompa musi więcej się napracować skoro konsystencja oleju powoduje większe straty tego ciśnienia. W szczególności przy zimnym silniku.
pablosz, Z rozrządem, to właśnie tak jest, chcesz oszczędzić i przesuwasz opłatę na później i robi Ci się z tego znacznie większy problem. Jak nie masz 100% pewności kiedy był wymieniany to bym wymieniał.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Końskie
No niestety nie mam pewności czy rozrząd był kiedykolwiek wymieniany.
Zastanawia mnie tylko jedno. Śrubki od pompy wody są zardzewiałe.
Tak podejrzewam że rozrząd był wymieniany a wraz z nim i pompa wody i poszły jakieś gorsze śruby od nowej pompy. W mojej B4 śruby od pompy do tej pory nie są zardzewiałe.
Jak jest u Was z tymi śrubami ??
Ciekawostka jest taka, że wielu moich znajomych jeździ swoimi samochodami wiele lat i nastukali wiele tys. i nie mają nawet pojęcia że jest coś takiego jak rozrząd w samochodzie i trzeba go czasem wymienić. (:
Zastanawia mnie tylko jedno. Śrubki od pompy wody są zardzewiałe.
Tak podejrzewam że rozrząd był wymieniany a wraz z nim i pompa wody i poszły jakieś gorsze śruby od nowej pompy. W mojej B4 śruby od pompy do tej pory nie są zardzewiałe.
Jak jest u Was z tymi śrubami ??
Ciekawostka jest taka, że wielu moich znajomych jeździ swoimi samochodami wiele lat i nastukali wiele tys. i nie mają nawet pojęcia że jest coś takiego jak rozrząd w samochodzie i trzeba go czasem wymienić. (:
Ostatnio zmieniony 2015-05-20, 21:22 przez pablosz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-05-19, 11:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Końskie
Wracam do tematu szarpania.
Dziś zarejestrowałem auto, wymieniłem olej na półsyntetyk i filtry.
Auto dalej szarpie na niskich obrotach. Przy dynamicznej jeździe wszystko jest zupełnie w porządku. Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają znacznie poniżej 800 min i po chwili wracają do normy.
Uszczelniacze zaworów są do wymianu bo auto dymi czarnym olejem i smrodzi.
Wiem już że samochód 1 rok stał i nie jeździł. Więc uszczelniacze pewnie sparciały.
Czy myślicie że to szarpanie to może myć wina uszczelniaczy a co za tym idzie zasyfionych świec ?
Założyłem nowe świece, odpaliłem, przez chwilę silnik pięknie pracował a po chwili obroty były nierówne.
Wykręciłem nowe świece i były całe zasyfione spalonym olejem.
Dziś zarejestrowałem auto, wymieniłem olej na półsyntetyk i filtry.
Auto dalej szarpie na niskich obrotach. Przy dynamicznej jeździe wszystko jest zupełnie w porządku. Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają znacznie poniżej 800 min i po chwili wracają do normy.
Uszczelniacze zaworów są do wymianu bo auto dymi czarnym olejem i smrodzi.
Wiem już że samochód 1 rok stał i nie jeździł. Więc uszczelniacze pewnie sparciały.
Czy myślicie że to szarpanie to może myć wina uszczelniaczy a co za tym idzie zasyfionych świec ?
Założyłem nowe świece, odpaliłem, przez chwilę silnik pięknie pracował a po chwili obroty były nierówne.
Wykręciłem nowe świece i były całe zasyfione spalonym olejem.