[100-2.0 AAD/ABK] Tryb awaryjny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

[100-2.0 AAD/ABK] Tryb awaryjny

Post autor: garbos »

Witam serdecznie jestem tu nowym forumowiczem i jest to moj pierwszy post, POWITALNIE już odwiedziłem. No dobra do sedna sprawy: Uborykam się od dłuższego czasu z problemem, który mnie strasznie irytuję więc opisze wszystko od początku. Audi 100C4 silnik AAD 2,0E Od dłuższego czasu auto po rozgrzaniu silnika zaczęło wskakiwać w tryb awaryjny (podwyższenie obrotów do około 1300, czasami faluje, dopóki ne wskoczy w tryb awaryjny obroty utrzymują się na około 900) Postawiłem do mechanika, jedynego mechanika w mojej okolicy, który ma jakiekolwiek pojęcie o mechanicznym wtrysku, szukał, sprawdzał, mierzył i okazało się że walnięty jest potencjometr przepływomierza (wytarte ścieszki) wykęcił go przeczyścił i zamontował spowrotem troszkę w innym połozeniu gwarancji na to nie dawał że będzie dobrze chodził ( ja natomiast w tym czasie szukałem używanego potencjometru). No i faktycznie, od tamtego momentu bardzo żadko wchodził w tryb awaryjny. W dniu przedwczorajszym zanalazłem na szrociku cały przepływomierz z rozdzielaczem i potencjometrem za 80 zł. zapewniano mnie że jest OK. Wczoraj wiec przystąpiłem do wymiany całej przepływki. Wymieniłem no i próba, autko odpalam no OK pracuje trochę nierówno ( delikatne falowanie na biegu jałowym) silniczek pracuje, pracuje i po nagrzaniu CYK ZNOWU TRYB AWARYJNY. Jak sądzicie, dlaczego? Czujniki temp nowe, przewody WN nowe świece nowe, wtryskiwacze nowe, palec,kopułka nowe uszczelniacze wtryskiwaczy nowe, lambda sprawna oscyluje w zakresie 0,45-0,76 V. Czy przyczyną może być zły skład mieszanki bo napewno po wymianie przepływki z rozdzielaczem trzeba ustawić, czy powinienem wykasować błędy poprzez odłączenie akumulatora (wymiana potencjometra)?? Jeśli ktoś się zna i ma jakiś pomysł co moze być nie tak to bardzo prosze o porady
Ostatnio zmieniony 2012-12-08, 10:32 przez garbos, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

garbos, czesc.
1.audi na pkt-zaloz temat w dziale nasze auta i uzbieraj te 10 pkt heh.
przeplywki nei brales przypadkiem w olsztynie na szrocie u mydlaka auto kram?
staoi tam taka sniezno neibiala 100c4 sedan z tym silnikiem.ona nie gdakala na paliwie od baaardzo dawna.auto od znajomego zlotowy.jesli to od tego auta to odwiez i pier..nij im tym wtryskiem w okno.

ńie pomogę ci niestety w kwestii regulacji tego...nie wiem nawet kto to u nas ogarnia na jakims poziomie...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Szczerze to ja pojechałbym do jakiegoś kumatego gazownika który posiada analizator spalin. a za 20 zł dowiesz się co dzieję się z twoim wtryskiem. Teraz już nawet gazu z szefem nie zakładamy do tych motorowni bo nawet na benzynie dobrze to nie chodzi :-/ Szczerze to dla mnie sprawdzenie przepływki, dolotu i czujnika temperatury bo z tym zawsze miałem problemy a później analiza. Skoro tak podnosi obroty to CO pewnie dawno już normy nie trzyma :-?
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Hej Butterbean ,szczerze mówiąc to nie wiem z którego szrotu jest ten wtrysk, załatwiał mi to kumpel z Olsztyna ale coś mi się zdaję że w Dywitach to łatwił. Kurcze ale dałeś mi zagadkę do rozwiązania, jutro rozpoczne dochodzenie i dowiem się skąd ta część pochodzi.
Key100l witaj, dzięki za podpowiedz i szczerze mówiąc też przeszło mi przez myśl podjechać do gazowników i u nich sprawdzić skład mieszanki. A tak poza marginesem są jakieś psikacze czy specyfiki do dokładnego sprawdzenia szczelności układu dolotowego?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

jakieś psikacze czy specyfiki do dokładnego sprawdzenia szczelności układu dolotowego?
Raczej najtaniej i najlepiej wychodzi ciśnienie ze sprężarki ;-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

garbos, no i wlasnie mydlak jest na dywitach wadągu...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Butterbean, czyli co? To co kupiłem to zwykły badziew nie sprawny?? Pisałeś że tamta biała audi nie jeździła na Pb od dawna, moja na tym jeździ tylko że kuleje szczeże mowiąc na rozdzielaczu wogole mi nie zależało. Najbardziej interesował mnie potencjometr. Hmmmm a moze byc tak ze i ten potencjometr jest wytarty bardziej od mojego.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

garbos, wiem ze w tamtym byl uwalony jakis przewod od zasilania benzyna.i gosc odłaczyl ten rozdzielacz wogole.wiec jesli pracowal to na sucho.mi twierdzil ze wczesniej bylo oki.ale minimum od 2 lat nie smigalo to na benie.
tyle ja wiem o tym aucie bo trafilo do mnie na graty ale zrezygnowalem z niego.
dowiedz sie konkretnie gdzie kupione.jesli na wadągu w autokramie to ten sam.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Witaj Butterbean no i dowiedziałem się że przepływka pochodzi od Korkucia z Dywit a nie Mydlaka więc raczej to chyba nie jest z tego pojazdu o którym mowa.Pozdrawiam. Hehe chyba że Korkuć i Mydlak to ta sama osoba.
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Witam wszystkich. Pisałem wcześniej posta odnośnie mojego problemu i przez ten tydzień zaobserwowałem że moja audi wchodzi w tryb awaryjny tylko na benzynie i tylko po rozgrzaniu silnika do około 80 st. i więcej. Zauważyłem także że wchodzi w tryb awaryjny tylko w czasie postoju jak sobie pyka na biegu jałowym. Mam nadzieję że ktoś miał wcześniej takie objawy, uporał się z nimi bardzo szybko i podzieli się ze mną rozwiązaniem problemu. Dziękuję z góry i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

najpierw sprawdź czy przepływka sprawna, pomierz napięcia na PINach potencjometru oczywiście na wpiętej kostce, zdejmi kapturek i dotykaj do konektorków, zmierz napięcie między:
-górnym i dolnym - ok. 4,8V
-górnym i środkowym - ok. 4,7V
-dolny i środkowy ok, 0,10V
-środowy i masa - ok. 0,09-0,15V

możesz zdjąć gumę z przepływki wpiąć miernik między środkowy PIN i masę i unosić klapę, napięcie powinno rosnąc bez żadnych przerw i skoków do ok 4,8V

jak ktoś wykręcał potencjometr to jego ustawienie jest bardzo trudne a czasem nie możliwe

skład mieszanki można ustawić mając zwykły miernik i sprawną sondę lambda

zmierz oporność czujnika temp dwupinowego przy jakiś różnych temp silnika i zobacz czy we wtyczce od czujnika jest napięcie ok 5V

falowanie na wolnych to zazwyczaj za bogata mieszanka

P.S.
I popraw w temacie to /ABK bo ABK to silnik na elektronicznym wtrysku :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-12-07, 18:35 przez hubos21, łącznie zmieniany 5 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Hej hubos21, dzięki wielkie za odpowiedz pomimo mrozu sobota bedzie spedzona na pomiarach, a jesli chodzi o poprawe w temacie to nie jest to takie proste bo nie ma mozliwosci zmiany na samo AAD.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

aha czyli to jest do wybory przy zakadaniu tematu to spoko, jestem przyzwyczajony do innego forum :) chociaż na moje AAD powinien być z ACE bo oprócz ilości zaworów to zasada działania ta sama i ten sam rodzaj wtrysku czyli KE-Motronik

jak porobisz pomiary to później weź rozgrzej silnik i wypinaj kostke od nastawnika ciśnienia paliwa (2 PINowa przy rozdzielaczu) i patrz czy przy wpinaniu i wypinaniu jest różnica w pracy, tzn czy silnik zmniejsza albo zwiększa obroty nawet nie znacznie, sprawdź narazie napięcie we wtyczce od nastaniwka też ok 4,8V, i oporność samego nastanika, jak sprawny powinien mieć 19-21ohm, jak masz możliwość zobacz ustawienie tarczy spiętrzającej, powinna być ustawiona ok 2mm poniżej krawędzi początku leja, na klapie powinna być fabrycznie naklejka, możesz sprawdzić też napięcia w wtyczce od przepustnicy, środkowy PIN to masa a zewnętrzne są od zmknięcia i pełnego otwarcia przepustnicy, napięcie przy wypiętej wtyczce między środkowym i górnym ok 12V, dolnym i środkowym 12V, stycznik biegu jałowego musi się załączać, czyli charakterystyczne cyknięcie przy zamknięciu, ciśnienie paliwa musi być dobre skoro auto odpala to już jedno z głowy


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-12-08, 11:12 przez hubos21, łącznie zmieniany 4 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Hej hubos21 no i jestem po pomiarach. Wyniki są następujące:
napięcie we wtyczce od nastawnika ciśnienia- 5,0V
Po wpięciu się w obwód regulatora ciśnienia:
-tylko włączonym zapłonie - 102,5mA
-na odpalonym silniku - oscylowało 0V - 5V i delikatnie powyżej
wtyczka potencjometru przepustnicy - 1-2 pin -11,3V ; 2-3 pin -11,3V
silnik krokowy - 12,4V
potencjometr przepływomierza:
-górnym i dolnym - ok. 4,8V
-górnym i środkowym - ok. 4,7V
-dolny i środkowy - 0,12V
-środowy i masa - 0,15V
czujnik temp. - 3,0V
sonda oscyluje w granicach normy- 0,1V - 0,90V
sprawdzałem również potencjometr przepustnicy podnosząc klapę spiętrz. czy nie ma przerw no i nie zauważyłem by były, napięcie wzrastało do 4,33V moim zdaniem płynnie.
Wykręciłem też świecę i była okopcona.


Kurcze nie wiem już w czym leży problem: chciałem jeszcze pojechać na analizator spalin i bylem w 3 miejscach ale na żadnym nie udało mi się sprawdzić. Pomimo wolnych stanowisk gadki typu
"Panie dzisiaj to nie damy rady"
albo
" -benz czy ON?
-no benz
-a jak benz to nie da rady"
No ku....wa lenie śmierdzące se pomyślałem.
Aha zaóważyłem tez ze gdy rozgrzeje się silnik to jak chce odpalić to odpali i zgaśnie dopiero po drugim przekręceniu pracuje ( oczywiście po pewnym czasie pracy na biegu jałowym TRYB AWARYJNY obroty wzrastają do około 1100-1200 lub falują 1000-1200

POMOCY!!!!!

Pisownia. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2012-12-08, 21:08 przez garbos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Generalnie wszystko jest bajkowo, zmierz jeszcze opór między PINami w czujniku temp tym białym wkręcanym, jak auto rozgrzane do 80-90 stopni, powinno być w granicach 200-300ohm.

Dokładnie masz ten problem, który ja miałem i męczyłem się z nim długi czas, wtryskiwacze nie zamykają się strzelnie i zapowietrza się układ a w czasie pracy może któryś lać, od kilku dni znów jest bajka z odpalaniem i pracą. Kolega Butterbean ma na części 2.3 z pewnym silnikiem, bierz od niego wtryski, bo na gazie nie latały, ja kupiłem też z 2.3 świeżo sprowadzonej za 80zł komplet na allegro.

Generalnie ustawianie na analizatorze czy w oparciu o odczyty z lambdy jest kiepskim pomysłem (u mnie wszystko śmiga a lambda oscyluje 0,4-0,9V), bo jak zrobisz mega bogato to komputer będzie zmniejszał dawkę i oscylacja będzie dobra to samo w drugą stronę a auto musi być najpierw idealnie wyregulowane w trybie mechanicznym, tzn. tak, żeby ECU jak najmniej ingerowało w skład mieszanki na wolnych obrotach, czyli prąd nastawnika ciśnienia paliwa musi być jak najbliższy 0mA ale żeby nie wchodził w wartości ujemne, bo wtedy oznacza to że jest za bogato i komputer zmniejsza dawkę odcinają paliwo. Serwisówka VAGowska podaje żeby prąd nastawnika mieścił się od 0 do 5mA z tym, że jak zauważyłem gdy jak dobija do tej górnej granicy, to odpala trochę gorzej bo jest lekko za ubogo. Na nastawniku ciśnienia wpiętym w układ mierzysz prąd, więc miernik musi być ustawiony na mA a napięcie kazałem Ci sprawdzić we wtyczce żebyś miał pewność, że jest połączenie między ECU bo z niego wychodzą oba kabelki od nastawnika.

Jak podłączałeś miernik żeby to sprawdzić? :-D

Musi być podłączony tak i na mierniku ustawione 200mA

Obrazek

jak masz długi imbus 3 to Ci powiem jak to ustawić z tym, że musisz miernik podłączyć jak wyżej, najlepiej jakbyś miał ze szrotu wtyczkę i gniazdo dwu pionwe i zrobił sobie taką przejściówkę, ja mam zrobioną ze starych wtyczek i kabli od miernika, wpinam tylko między nastawnik i wtyczkę i jazda, podłączenie miernika jest ważne bo jak jest za bogato to mamy wartości ujemne na mierniku

Tu masz jeszcze filmik poglądowy
te duże cyfry to zmieniający się prąd nastawnika, z lewej strony ta kreska to praca sondy lambda.

Błagam, pisz po polskiemu, poza tym masz taki bajer jak "sprawdź pisownie" przy pisaniu posta. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2012-12-08, 21:05 przez hubos21, łącznie zmieniany 6 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”