[A6 C4] SWAP silnika z 2.0 16v ACE na 2.0 8v ABK

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
xman
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2011-05-20, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

[A6 C4] SWAP silnika z 2.0 16v ACE na 2.0 8v ABK

Post autor: xman »

No więc na początek. Posiadamy silnik 2.0 16v ACE z "najlepszym pod słońcem" K-Jetronic'kiem i mamy z nim problemy np. ucięty klin na wale. Możliwość remontu jest ale gwarancji nie ma niestety ile to pochodzi...


W ACE możliwość przerobienia na ABF z VW Golfa 3 i czas operacji ok 2h jakby się uparł i mamy 150 konne audi na eletronicznym wtrysku ;)


Ale jeśli zdecydowalibyśmy się na SWAP np po ścięciu klina na kole pasowym tak jak ja to miałem a nie chcemy kupować całej gabloty na SWAP'a to to co najważniejsze. Resztę jak sobie przypomnę ;)


-towar spod maski:

+silnik z łapami
+skrzynia biegów (inne przełożenie trzeciego biegu)
+obudowa filtra powietrza
+węże do wody wszystkie
+dolot do filtra powietrza (jak ACE było na LPG to rure rozwalili żeby powietrze było lepsze)
+tumiki do połowy auta (no chyba że mamy igły to dwururkę tylko plus kolektor ABK
+wszystkie inne pierdoły które są pod maską które są od ściany grodziowej do przodu prócz zbiorniczków chociaż czasami lepiej od chłodnicy zabrać bo jest na spince oryginalnej a ciężko ją rozbroić




- ze środka

+komputer
+przekaźniki wraz z wiązką tylko silnikową! (wiązka dzielona bez mała)
+pompa paliwa (w ACE bije 6-9 bar z tego co pamiętam a w ABK tylko 3 więc mogło by się dziadostwo nam porobić) naturalnie z pływakiem bo mniej roboty;)



co pasuje wymienić:

2 poduszki skrzyni biegów
2 poduszki silnika + przednię koło chłodnicy (tego grzybka - jeśli jest potrzeba)
poduszki w sankach - lżejszy silnik i zaraz zacznie skrzypieć i szarpać jak się ostro ruszy
filtr paliwa
filtr powietrza
o kablach i świecach nie wspomnę ( świece pasują od ACE)



co nam spasuje z ACE:

chłodnice (woda + klima)
rozdzielacz napięcia do wentylatorów
wiązka do świateł (tego się nie tykamy)
naturalnie tumiki od KAT'a do końcowego
zbiorniczki
instalacja dołu silnika



Generalnie jeśli chodzi o komentarze kiedyś tam może.

-Po co takiego SWAP'a robić na słabszy silnik?
+Bo czasami tyle mocy wystarczy i zużycie paliwa nie zabija :D 7,35-12 LPG na klimie :)

-Czy dół silnika pasuje z ACE do ABK?
+Z tego co widziałem pasuje ale jak się motor zmienia na inny to jest sens go rozbierać i wpychać się w dodatkowe koszty?

-Czy jestem w stanie sam zrobić taką przekładkę?
+Jeśli masz troszkę oleju w głowie i kawałek windy albo kanału to bez problemu ;)



A teraz po części opis How to do it? :)


Nie ucinamy wiązki silnikowej z silnika ABK tylko co kostka to taśma papierowa i cyferka. Tak samo na urządzeniu z którego kostkę wypieliśmy (duże ułatwienie pracy). Najpierw skrzynia z ACE, później silnik. Kolejność wkładania jest taka sama. Półosie da się wsadzić bez odkręcania sworzni itd. najpierw od skrzyni a później od kół. Naturalnie dobrze by było sobie przy kołach je popuścić. Wiązkę w aucie znaczymy tak samo taśmą papierową w ABK cobyśmy wiedzieli za kilka dni jak to powkładać. Wiązkę wkładamy od strony silnika bo idzie łatwiej :) Będziemy musieli tylko białą jak dobrze pamiętam kostkę wyrozpinać z pinów. Tutaj przyda się foto lub opis z jakimś małym zaznaczeniem :) Później wszystko spinamy tylko jest jeden myk :P W jednej z kostek są kable zamylone i nie zadziała pompka paliwa :) Tego nie pamiętam jak to kolega pomagał mi podpiąć ale tylko to elektryk ogarnie bez problemu. Po prostu inaczej się kostki podpina czy coś takiego. Tylko o to się spróbuje kolegi zapytać. Jak będę wiedział to dam znać.


SWAP'a robiłem w 2010 roku więc jeśli coś źle napisałem to poprawcie mnie a temat będę się starał aktualizować dokładniej żeby przekładkę komuś kiedyś gdzieś ułatwić :) Pozdrawiam, Grzesiek.
Ostatnio zmieniony 2011-06-21, 15:26 przez xman, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”