[ALL ] [AAT/AEL] Zaślepianie zaworu EGR

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[ALL ] [AAT/AEL] Zaślepianie zaworu EGR

Post autor: gjom »

Powitać.
Czynność prosta i łatwa ale jak napisał kolega Mongolski przyda się dla potomnych :-D .

A zatem, do wykonania owej czynności potrzebujemy:
:arrow: Klucz ampulowy "6"
:arrow: Śrubokręt gwiazdka lub płaski zależy do odkręcenia opasek zależy kto jaką ma(ja wykorzystałem klucz nasadowy)
:arrow: Blaszka - w moim przypadku aluminiowa blaszka o grubości 1,5mm


Najpierw należy zdjąć osłonę silnika jeśli się ją ma. Jeśli ktoś nie wie gdzie EGR się znajduje to jest on tutaj:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dla ułatwienia dostępu odkręciłem sobie 2 wężyki:

Obrazek

Teraz trzeba odkręcić zawór od kolektora:

Obrazek
Obrazek

Z uszczelki znajdującej się pomiędzy zaworem a kolektorem można nanieść wzór podkładki na blaszkę, która będzie służyć jako zaślepka:

Obrazek

Po zrobieniu zaślepki skręcić wszystko do kupy:

Obrazek

I to w zasadzie tyle. Jeszcze porównanie syfu po obu stronach zaślepki (15 tys. km zrobiłem na wyczyszczonym kolektorze a od 2 lat mam zaślepiony EGR):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mam nadzieję, że się przyda. Pozdro :ok:
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

no piec minut, ale manual jest ;D swoja droga porownanie "ciemnej strony mocy" z kolektorem -przemawia ;D
ps
..a nie trzeba było tam jeszce wezyka od(chyba)n18 zaslepic?
Ostatnio zmieniony 2013-01-04, 09:15 przez Mongolski, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Zaślepiony również (zapomniałem o tym), wrzucę fotkę (dla potomnych :mrgreen: )


Obrazek
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Mongolski pisze:no piec minut, ale manual jest ;D swoja droga porownanie "ciemnej strony mocy" z kolektorem -przemawia ;D
ps
..a nie trzeba było tam jeszce wezyka od(chyba)n18 zaslepic?
o żesz w morde!!!! muszę u siebie spr czy mam ten wężyk zaślepiony.. A gdyby się okazało że nie, to czym najlepiej to zrobić ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Casian, ja przeciąłem wężyk i włożyłem w niego kawałek metalowego druta, po czym złączyłem tak jak było zabezpieczając opaskami.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A ja właśnie też nie mam zaślepionego wężyka od N18, tylko blaszkę mam wstawioną między EGR-kolektor. Co zyskam jeśli zaślepię wężyk ?
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

N-18 to chyba coś w rodzaju sterownika EGR. I to chyba od niego idzie "sygnał" do zaworku kiedy ma się otwierać(poprawcie mnie jeśli się mylę).
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak, i nie sygnał tylko idzie podciśnienie które otwiera i zamyka zawór EGR. Ja tam mam zaślepione tylko wejście do kolektora ssącego dzięki czemu mi go nie syfi i silnik nie dostaje z powrotem spalin. A sterowania egr nie widzę potrzeby zaślepiać, co mi to przeszkadza, niech sobie egr chodzi. Ważne, że mi kolektora nie syfi.
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

Wnioskuję, że wystarczy zaślepić tylko wężyk, bo EGR jest cały czas zamknięty(?) otwiera się, gdy n18 podaje podciśnienie. Więc blaszka zbędna. Ale co ja tam wiem o dieslach :mrgreen:
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

gumiss64 pisze:Wnioskuję, że wystarczy zaślepić tylko wężyk, bo EGR jest cały czas zamknięty(?) otwiera się, gdy n18 podaje podciśnienie. Więc blaszka zbędna. Ale co ja tam wiem o dieslach :mrgreen:
Jeśli chcesz mieć 100% pewności, że EGR nie "puszcza" Ci dymka w ssący, musisz zaślepić go "na blaszkę". Zawsze przecież może być nieszczelny 8-)
Ostatnio zmieniony 2013-01-04, 21:33 przez lucas3512, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

lucas3512, Tak jak mówisz nigdy nie ma 100% pewności że zawór EGR trzyma w 100%

GTR34, Ja też nie widzę potrzeby w zaślepianiu podciśnienia, nic to nie da.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

A jak bedzie on sie otwieral i puszczal dymy przez egr to czy on sie nie zapcha z czasem i bedzie na smietnik?
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

trooky, nawet jak się zapcha to możesz go potem wyczyścić i będzie znów działał.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Ja zaślepiłem i jedno i drugie i teraz mam spokój i nie myślę o tym, że można było czegoś nie zaślepiać. :ok:
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Mi majster zaślepił tylko podciśnienie... :-/ Gdy zapytałem o blaszkę przy EGR to stwierdził: "Ale co go podniesie?". Widzę, że będę musiał go naprostować ale blaszkę to już wyrezam se sam :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”