[ALL ] [AAT/AEL] Zaślepianie zaworu EGR
: 2012-11-27, 10:56
Powitać.
Czynność prosta i łatwa ale jak napisał kolega Mongolski przyda się dla potomnych .
A zatem, do wykonania owej czynności potrzebujemy:
Klucz ampulowy "6"
Śrubokręt gwiazdka lub płaski zależy do odkręcenia opasek zależy kto jaką ma(ja wykorzystałem klucz nasadowy)
Blaszka - w moim przypadku aluminiowa blaszka o grubości 1,5mm
Najpierw należy zdjąć osłonę silnika jeśli się ją ma. Jeśli ktoś nie wie gdzie EGR się znajduje to jest on tutaj:
Dla ułatwienia dostępu odkręciłem sobie 2 wężyki:
Teraz trzeba odkręcić zawór od kolektora:
Z uszczelki znajdującej się pomiędzy zaworem a kolektorem można nanieść wzór podkładki na blaszkę, która będzie służyć jako zaślepka:
Po zrobieniu zaślepki skręcić wszystko do kupy:
I to w zasadzie tyle. Jeszcze porównanie syfu po obu stronach zaślepki (15 tys. km zrobiłem na wyczyszczonym kolektorze a od 2 lat mam zaślepiony EGR):
Mam nadzieję, że się przyda. Pozdro
Czynność prosta i łatwa ale jak napisał kolega Mongolski przyda się dla potomnych .
A zatem, do wykonania owej czynności potrzebujemy:
Klucz ampulowy "6"
Śrubokręt gwiazdka lub płaski zależy do odkręcenia opasek zależy kto jaką ma(ja wykorzystałem klucz nasadowy)
Blaszka - w moim przypadku aluminiowa blaszka o grubości 1,5mm
Najpierw należy zdjąć osłonę silnika jeśli się ją ma. Jeśli ktoś nie wie gdzie EGR się znajduje to jest on tutaj:
Dla ułatwienia dostępu odkręciłem sobie 2 wężyki:
Teraz trzeba odkręcić zawór od kolektora:
Z uszczelki znajdującej się pomiędzy zaworem a kolektorem można nanieść wzór podkładki na blaszkę, która będzie służyć jako zaślepka:
Po zrobieniu zaślepki skręcić wszystko do kupy:
I to w zasadzie tyle. Jeszcze porównanie syfu po obu stronach zaślepki (15 tys. km zrobiłem na wyczyszczonym kolektorze a od 2 lat mam zaślepiony EGR):
Mam nadzieję, że się przyda. Pozdro