Strona 4 z 5
: 2013-05-26, 14:47
autor: gjom
: 2013-05-27, 22:40
autor: icemerc
http://allegro.pl/rura-silikonowa-sr-57 ... 53654.html
jezeli jest wystarczająco elastyczna to moze byc ciekawe rozwiązanie
: 2013-05-28, 18:02
autor: wolfik0
Wątpię żeby ta sylikonowa rurka była wystarczająco sztywna żeby się nie pozaginała w miejscu ori
Miałem kilka miesięcy rurkę z nierdzewki odpowiednio uspawaną połączoną takimi rurkami z fmic.pl i niestety zdeformowały się te sylikonowe i zaczęło dmuchać
Na razie mam oryginał kupiony za 20 zł
Tak to wyglądało u mnie
: 2013-05-28, 18:16
autor: gjom
Może takie coś:
aluminiowa rura o średnicy 57mm łączona kawałkiem gumowym przy kolektorze i intercoolerze.
W wyszukiwarce alle wpisać "rura 57mm" i wyskoczy tego mnóstwo.
: 2013-05-28, 22:02
autor: wolfik0
No to takie coś jak te moje
i u mnie jeden łącznik się poddał... na przyszłość muszę jakiś mocniejszy kupić i będzie śmigać
: 2013-09-03, 16:33
autor: arwam
fakinek pisze:EGR służy do dopalenia spalin, czyli spaliny wylatujące z silnika trafiają do kolektora raz jeszcze celem dopalenia. Wszystko fajnie w nowych samochodach, bo sprzyja to ekologii, ale w takich starych piernikach jak nasze to sprzyja to przede wszystkim osadzaniu się syfu w kolektorze co widać na zdjęciach powyżej.
Zaślepienie EGRa powoduje, iż spaliny nie wracają z powrotem do silnika, więc wylatują od razu na zewnątrz.
Plusy to mniejsze dymienie i minimalnie lepsza elastyczność na niskich obrotach, a minusy to twardsza praca na biegu jałowym.
Najlepiej przekonać się samemu co i jak, zaślepienie w wersji na szybko polega na odpięciu wężyka od podciśnienia i zaślepieniu go śrubką, potem robimy kilka km i sprawdzamy czy chcemy tak zostawić czy też nie. Jak się spodoba to bierzemy blaszkę i zaślepiamy już porządnie cały zawór blaszką, a jak się nie spodobało to wyciągamy śrubkę i wkładamy wężyk z powrotem na swoje miejsce...
Biorąc pod uwagę, że zajmue to maksymalnie 10 minut razem z przejażdżką to najlepiej będzie jak sobie spróbujesz tak jak opisałem
po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx, a przepala wam blaszki dlateog że zaślepiacie bezpośrednio na kolektorze wydechodezym zamiast dać zaślepkę pomiędzy zaworem a kolektorem ssącym.
: 2013-10-09, 19:27
autor: mas0n
Ale to jest kicha odkręcić pierwszą od chłodnicy śrubę. Rurka oleju turbiny zaj...iście przeszkadza. kardanem nie pójdzie bo trzeba mocno klucz wepchnąć żeby dać radę
A może wsadzić mniejszy klucz? te śruby chyba nie deformują się zbyt łatwo?
: 2013-10-09, 20:04
autor: wolfik0
Nie próbuj... przyznam się że jedną objechałem bo słabo imbus wsadziłem... nie pamiętam juz dokładnie co i jak ale wyjmij lampę i długi imbus i dasz radę to odkręcić albo krótki imbus i rurka już nie pamiętam gdzie jakim odkręcałem
: 2013-10-09, 21:15
autor: J.A.G
arwam pisze:po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx
No to też nie prawda, bo służy obniżeniu temp spalania.
Duża ilość tlenu i wysoka temp utlenia właśnie wolny azot do postaci tlenków, jeśli EGR miał by podnieść tę temp, NOx byłoby jeszcze więcej...
: 2013-10-10, 21:03
autor: mas0n
J.A.G pisze:arwam pisze:po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx
No to też nie prawda, bo służy obniżeniu temp spalania.
Duża ilość tlenu i wysoka temp utlenia właśnie wolny azot do postaci tlenków, jeśli EGR miał by podnieść tę temp, NOx byłoby jeszcze więcej...
Racja. Oraz dopalanie tlenków węgla oraz węgla.
Pierwsze spostrzeżenia:
Świetnie syf usuwa plak do czyszczenia bloków silnika. EGR znów działa
Do odkręcania przydatne są zwykłe imbusy, tylko tak okrągło zakończone
Rozmiar 5 do EGR i 6 do kolektora
Pytania:
czy taka uszczelka jest ok?
Jest z metalu
Czy można użyć uszczelke z odzysku kolektor - EGR? to blaszka dość gruba
Czy warto użyć kleju montażowego Loctite 243? klej radzi sobie w temp 180 st. a w praktyce i wyższej.
wolfik0 pisze:Nie próbuj... przyznam się że jedną objechałem bo słabo imbus wsadziłem... nie pamiętam juz dokładnie co i jak ale wyjmij lampę i długi imbus i dasz radę to odkręcić albo krótki imbus i rurka już nie pamiętam gdzie jakim odkręcałem
Lampa w niczym nie przeszkadzała tylko rurka oleju turbo. jw. Taki kluczyk imbusowy tak fajowo zakończony wszystko ułatwił. A jutro mycie śrub żeby łatwo skręcić
: 2013-10-11, 20:02
autor: J.A.G
mas0n pisze:Do odkręcania przydatne są zwykłe imbusy, tylko tak okrągło zakończone
One maja jedną wadę - mała powierzchnia styku. Jeśli śruba mocno zapieczona, to tylko szybciej obślizgnie jej gniazdo.
: 2013-10-11, 20:35
autor: arwam
dobre Bity i klucze nasadowe zrobiąrobotę, nie zapomnijmy wbić końcówki klucza w śrubę, wtedy zruszymy gwint i nikłe ryzyko że nam się śruba obrobi...
: 2013-10-11, 21:14
autor: wolfik0
U mnie pomiędzy tym kolankiem była klingerytowa
Z tym że mój kolektor wypalałem z tego syfu przed karcherowaniem... takze zwęglona była ta uszczelka
Tutaj fotka tego co kupiłem w aso i ona też klingerytowa
: 2013-10-11, 21:38
autor: mas0n
Sumarycznie, wymieniłem wszystkie uszczelki, bo to chyba byłaby przesada oszczędzać 10 zł.
Tymi imbusami wszystko rozkręciłęm i skręciłem. śruby nie były zapieczone więc poszło gładko.
arwam, Tylko było tyle spieczonego oleju że z trudem wchodziły te moje klucze a nasadowe to absolutnie.
Zobaczymy jak uszczelki zareagują na loctite
Tylko teraz problem na inny temat bo mi pasek do pompy siadł
: 2013-10-11, 21:48
autor: arwam
mas0n pisze:Tylko teraz problem na inny temat bo mi pasek do pompy siadł
ja to tydzień temu przeżyłem, i nie powiem żeby mnie pozytywnie zaskoczyła C4,
też jadęsobie jakby nigdy nic, aż tu nagle szarpnie tak że mało głowa nie wyleci przez szybę i się wszystkie kontrolki zaświeciły, auto naszczęście się dotoczyło na stację tankowania, i po szybkiej diagnozie pasek pompy się urwał, więc został zastąpiony paskiem od silnika AAS i jedną rolką, tak samo mam w coupe i to się sprawdza
a cena jest znacznie przyjemniejsza bo pasek o połowę tańszy i jedna tylko rolka idzie