[ALL ] [AEL/AAT] Kolektor ssący - czyszczenie wewnątrz

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

fakinek, jeżeli zdecydujesz się na ten przewód od Mastera i będziesz go skracał, pamiętaj, żeby wyprofilować go tak aby nie przeszkadzał tej plastikowej rurze od wlotu powietrza do filtra. Jeśli źle przytniesz to jedno drugiemu będzie przeszkadzać.
fakinek
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2011-03-27, 11:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek »

czyli masz na myśli, żeby nie skracać na dokładną odległość tylko zostawić trochę dłuższą??
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

też, ale będziesz musiał też skierować to "kolano" przewodu w taką stronę żeby nie zawadzało plastikowej rurze, a od spodu masz jeszcze jeden wąż. Będziesz musiał po prostu przykładać i mierzyć tyle razy ile trzeba będzie. Wiadomo, że lepiej parę razy skorygować długość gumy niż kupować drugą. Ja dla miary odkręciłem sobie to krótkie kolanko, które jest przy kolektorze i nakładając na niego wąż łapałem miarę i kierunek wygięcia węża.
fakinek
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2011-03-27, 11:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek »

dzięki bardzo za instrukcję, na pewno się przyda :ok:
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

gjom, ile Ci zeszło chodzi mi o samą robotę nie licząc 20 godzin w ropie :P
napotkałeś jakieś większe problemy ? dokręcałeś jakoś te śruby z kluczem dynamometrycznym czy je się dokręce "na siłe" ?
Obrazek
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

lipton, odkręcenie, czyszczenie, przykręcenie to ok 3 godzin, tylko w ten czas wliczam montaż rury kolektor-intercooler. Największym problemem dla mnie było odkręcenie śrub mocujących kolektor, znajdujących się bezpośrednio pod nim. Chciałem pomóc sobie lusterkiem ale jest trochę mało miejsca więc musiałem robić "macankę" :-) . Dodatkowo przeszkadza rura wydechu, także potrzebny jest klucz przegubowy, ja akurat miałem lekko uszkodzoną nasadkę i musiałem uważać, żeby końcówka ampula nie spadła mi pod silnik i to trochę utrudniło mi sprawę. I to chyba wszystko. Aha - dokręcałem dopóki nie mogłem już kluczem ruszyć, znaczy się ręcznie na siłę :mrgreen:
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

gjom, a tam na dole torxy są ?
Obrazek
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

ampule :mrgreen:
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Próbował ktoś wypalić kolektor ?
Nie pokrzywi się ?
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

co to ma niby dać ? wypalenie ?
Obrazek
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

tak jak w kominie wypalisz sadze, i pomaga, bo masz czysty komin. Ale w kolektorze :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-03-13, 15:49 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

No to wypróbowałem wypalanie :lol:
A więc 5h poświęcić trzeba na wszystko... (najgorzej odkręcić :evil: )
O dziwo po odkręceniu okazało się, że prawie nie ma syfu (280tys. przebiegu)
Do kolektora poszedł litr rozpuszczalnika nitro i się paliło z 15min, potem koncentrat piany aktywnej i karcher.

Na koniec wyglądał tak :lol: :lol:

Obrazek

Obrazek

I kanały w głowicy :mrgreen:
Obrazek


Efekt:
*mocy więcej nie czuć bo też nie był jakoś bardzo brudnawy,
* lepsze samopoczucie,
* czorne ręce :lol:
Ostatnio zmieniony 2012-03-21, 17:51 przez wolfik0, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Dobry efekt:) Wypalało się samo czy jakoś to nakręcałeś?? Co zrobiłeś dokładnie , wlałeś nitro podpaliłes i czekałes aż skończy się ogień, następnei płyn i myjka ??
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Tak, wlałem nitro, podpaliłem i ukierunkowałem ten wlot do kolektora do wiatru i płomień na pół metra z kolektora był jak dobrze zawiało :mrgreen:, jak zgasło to poczekałem 30min, żeby ostygł ( w tym czasie można kanały w głowicy poczyścić ) i potem to już karcher, szczotka i płyn :-P
I oczywiście EGR zaślepiony obowiązkowo :mrgreen: :mrgreen:
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

wolfik0, mocno strzeliło ? trzeba jakiś lont robić ? bo mi już kiedyś benzyna wybuchła i spaliłem 2 ręce sobie i nie chce sobie 2 raz krzywdy zrobić :roll:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”