[100 C4] wymiana chłodnicy wody
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
[100 C4] wymiana chłodnicy wody
Czołem,
Zdiagnozowałem u siebie rozszczelnienie chłodnicy i zapadła decyzja o jej wymianie. Przeszukałem forum ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie informacji, dlatego podpytuje o:
czy oprócz zderzaka, powinienem demontować coś jeszcze z zewnętrznych elementów?
czy da się wymienić chłodnicę, bez rozszczelniania klimatyzacji (chłodnica klimy).
pamięta ktoś właściwą kolejność demontażu? na co zwrócić uwagę? jakieś punkty newralgiczne?
Pacjent to S4 2,2t automat sprzed liftu (wcześniejsza chłodnica klimy)
Zdiagnozowałem u siebie rozszczelnienie chłodnicy i zapadła decyzja o jej wymianie. Przeszukałem forum ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie informacji, dlatego podpytuje o:
czy oprócz zderzaka, powinienem demontować coś jeszcze z zewnętrznych elementów?
czy da się wymienić chłodnicę, bez rozszczelniania klimatyzacji (chłodnica klimy).
pamięta ktoś właściwą kolejność demontażu? na co zwrócić uwagę? jakieś punkty newralgiczne?
Pacjent to S4 2,2t automat sprzed liftu (wcześniejsza chłodnica klimy)
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
demontaz zderzaka:
demontujesz lampy-od dolu 2 sruby i na gorze 2 sruby,
demontujesz kratki dolne boczne
4 sruby demontazu zderzaka.
z nadkoli srubki lub kolki
powinno ci sie udac odchylic chlodnice klimy nie orzpinaj jej.
wentylatory wisza na chlodnicy tzn sa na dole zalozone w chlodnice w ucha a na gorze 3-4 srubki na klucz 10.
wydaje mi sie ze problematyli z tym nie bedziesz mial.
demontujesz lampy-od dolu 2 sruby i na gorze 2 sruby,
demontujesz kratki dolne boczne
4 sruby demontazu zderzaka.
z nadkoli srubki lub kolki
powinno ci sie udac odchylic chlodnice klimy nie orzpinaj jej.
wentylatory wisza na chlodnicy tzn sa na dole zalozone w chlodnice w ucha a na gorze 3-4 srubki na klucz 10.
wydaje mi sie ze problematyli z tym nie bedziesz mial.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
od razu zaopatrz sie w poduszki chlodnicy
to sa te dolne mocowania chlodnicy w aucie.z jednej strony szpilka z drugiej szpilka a na srodku guma.najczesciej nie udaje sie tego odkrecic.
to sa te dolne mocowania chlodnicy w aucie.z jednej strony szpilka z drugiej szpilka a na srodku guma.najczesciej nie udaje sie tego odkrecic.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Jestem po wymianie chłodnicy. Niestety nie mam zdjęć.
Wskazówki Tomka okazały się być niezwykle pomocne, postaram się więc z ich uwzględnieniem opisać jak wygląda demontaż chłodnicy dla aut wyposażonych w skrzynie automatyczną.
Różnica pomiędzy chłodnicami (manual/automat) polega na dodatkowym obiegu oleju w chłodnicy wody przy automacie. Chłodnice nie są zamienne, dlatego należy zakupić dedykowaną. Ponadto obowiązkowo dwa gumowo metalowe mocowania chłodnicy jak w zdjęciu powyżej posta.
Demontaż rozpoczynamy od odkręcenia osłonek tuż pod reflektorami, które przymocowane są pojedynczym wkrętem. Listewki delikatnie wysuwany.
Lampy zamocowane są na 4 śruby (dwie górne umieszczone na pasie przednim, oraz dwie dolne, znajdujące się pod reflektorem, widoczne po usunięciu listewek). Wysuwając delikatnie lampy, rozpinamy cztery kostki idące do świateł (w moim przypadku - soczewki, więc może przy zwykłych lampach jest ich mniej).
Demontaż zderzaka, polega na odkręceniu czterech śrub, i zsunięciu go ze ślizgów. Najlepiej robić to we dwie osoby, bo duże naprężenie może spowodować odpryśnięcie lakieru czy pęknięcie.
W dalszej kolejności, po wystudzeniu auta, spuszczamy płyn korkiem znajdującym się z prawej strony pojazdu (lewa stojąc przodem). Odkręcamy plastikowe osłony chłodnicy widoczne na jej zewnętrznych bokach, po czym odkręcamy mocowania chłodnicy klimatyzacji wraz z przewodem znajdującym się na chłodnicy, Trzy śrubki (trzymające przewód metalowy i chłodnicę klimy) i dwie górne mocujące chłodnicę klimy do chłod. wody. Potem demontujemy plastikową "półkę" przykręconą do dolnej krawędzi chłodnicy na której trzyma się czujnik temp. zewn.
Odkręcamy cztery górne śruby mocowań wentylatorów, a same obudowy wypinamy z plastikowych zaczepów znajdujących się na dolnej krawędzi chłodnicy.
Odkręcamy górne mocowanie chłodnicy, (2x płaskownik przykręcony do pasa przedniego), oraz środkowe (Zapobiegające drganiu chłodnicy). Jest to wspomniany wyżej element, który z reguły nie nadaje się do ponownego użycia, dlatego dobrze zaopatrzyć się w zamiennik.
Obecnie nasza chłodnica jest już wolna i trzyma się tylko na przewodach chłodzenia oraz przewodach olejowych (automat). Warto wysunąć chłodnicę delikatnie i dopiero wtedy demontować przewody chłodzenia, ze względu na lepszy dostęp. Przewody olejowe, demontuje się poprzez wykręcenie kluczem 10tką, trzech śrub które które poprzez wsporniki połączone są z przewodami olejowymi. Po ich wykręceniu, należy delikatnie ciągnąć chłodnicę ku sobie, ale tak by pomiędzy przewodem olejowym a chłodnicą utrzymywać kont prosty. Można pomóc sobie młoteczkiem gumowym, stukając w przewód do momentu jego wyjścia. (nie ma gwintu, a jedynie oring gumowy).
Zanim wyciągniemy chłodnicę na zewnątrz, należy zabezpieczyć chłodnicę klimatyzacji przed opuszczeniem i tym samym, przed nadwyrężeniem przewodów idących do niej. Można podczepić ją drutem do pasa przedniego.
Kiedy nasza chłodnica jest już wyjęta, należy przełożyć do nowej chłodnicy wszelkie spinki, plastiki itp. Nie ma ich w zestawie z nową, a bez nich nie zamontujemy chłodnicy.
Kolejność skręcania jest odwrotna. Przy przewodach olejowych, należy wspomóc się delikatnie gumowym młoteczkiem.
Samochód należy zalać płynem i odpowietrzyć bez zamontowanych lamp i zderzaka, celem sprawdzenia szczelności połączeń.
Wykorzystywane narzędzia:
Klucze nasadowe i oczkowe, 8/10/13/29 (29- czujnik temp. płynu w chłodnicy)
przedłużka długa i krótka, gumowy młoteczek
śrubokręty płaskie i oczkowe (uwaga, potrzebny długi śrubokręt płaski lub klucz ósemka na przedłużce do odkręcenia środkowego przewodu ukł. chłodzenia.)
Wskazówki Tomka okazały się być niezwykle pomocne, postaram się więc z ich uwzględnieniem opisać jak wygląda demontaż chłodnicy dla aut wyposażonych w skrzynie automatyczną.
Różnica pomiędzy chłodnicami (manual/automat) polega na dodatkowym obiegu oleju w chłodnicy wody przy automacie. Chłodnice nie są zamienne, dlatego należy zakupić dedykowaną. Ponadto obowiązkowo dwa gumowo metalowe mocowania chłodnicy jak w zdjęciu powyżej posta.
Demontaż rozpoczynamy od odkręcenia osłonek tuż pod reflektorami, które przymocowane są pojedynczym wkrętem. Listewki delikatnie wysuwany.
Lampy zamocowane są na 4 śruby (dwie górne umieszczone na pasie przednim, oraz dwie dolne, znajdujące się pod reflektorem, widoczne po usunięciu listewek). Wysuwając delikatnie lampy, rozpinamy cztery kostki idące do świateł (w moim przypadku - soczewki, więc może przy zwykłych lampach jest ich mniej).
Demontaż zderzaka, polega na odkręceniu czterech śrub, i zsunięciu go ze ślizgów. Najlepiej robić to we dwie osoby, bo duże naprężenie może spowodować odpryśnięcie lakieru czy pęknięcie.
W dalszej kolejności, po wystudzeniu auta, spuszczamy płyn korkiem znajdującym się z prawej strony pojazdu (lewa stojąc przodem). Odkręcamy plastikowe osłony chłodnicy widoczne na jej zewnętrznych bokach, po czym odkręcamy mocowania chłodnicy klimatyzacji wraz z przewodem znajdującym się na chłodnicy, Trzy śrubki (trzymające przewód metalowy i chłodnicę klimy) i dwie górne mocujące chłodnicę klimy do chłod. wody. Potem demontujemy plastikową "półkę" przykręconą do dolnej krawędzi chłodnicy na której trzyma się czujnik temp. zewn.
Odkręcamy cztery górne śruby mocowań wentylatorów, a same obudowy wypinamy z plastikowych zaczepów znajdujących się na dolnej krawędzi chłodnicy.
Odkręcamy górne mocowanie chłodnicy, (2x płaskownik przykręcony do pasa przedniego), oraz środkowe (Zapobiegające drganiu chłodnicy). Jest to wspomniany wyżej element, który z reguły nie nadaje się do ponownego użycia, dlatego dobrze zaopatrzyć się w zamiennik.
Obecnie nasza chłodnica jest już wolna i trzyma się tylko na przewodach chłodzenia oraz przewodach olejowych (automat). Warto wysunąć chłodnicę delikatnie i dopiero wtedy demontować przewody chłodzenia, ze względu na lepszy dostęp. Przewody olejowe, demontuje się poprzez wykręcenie kluczem 10tką, trzech śrub które które poprzez wsporniki połączone są z przewodami olejowymi. Po ich wykręceniu, należy delikatnie ciągnąć chłodnicę ku sobie, ale tak by pomiędzy przewodem olejowym a chłodnicą utrzymywać kont prosty. Można pomóc sobie młoteczkiem gumowym, stukając w przewód do momentu jego wyjścia. (nie ma gwintu, a jedynie oring gumowy).
Zanim wyciągniemy chłodnicę na zewnątrz, należy zabezpieczyć chłodnicę klimatyzacji przed opuszczeniem i tym samym, przed nadwyrężeniem przewodów idących do niej. Można podczepić ją drutem do pasa przedniego.
Kiedy nasza chłodnica jest już wyjęta, należy przełożyć do nowej chłodnicy wszelkie spinki, plastiki itp. Nie ma ich w zestawie z nową, a bez nich nie zamontujemy chłodnicy.
Kolejność skręcania jest odwrotna. Przy przewodach olejowych, należy wspomóc się delikatnie gumowym młoteczkiem.
Samochód należy zalać płynem i odpowietrzyć bez zamontowanych lamp i zderzaka, celem sprawdzenia szczelności połączeń.
Wykorzystywane narzędzia:
Klucze nasadowe i oczkowe, 8/10/13/29 (29- czujnik temp. płynu w chłodnicy)
przedłużka długa i krótka, gumowy młoteczek
śrubokręty płaskie i oczkowe (uwaga, potrzebny długi śrubokręt płaski lub klucz ósemka na przedłużce do odkręcenia środkowego przewodu ukł. chłodzenia.)
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-12-15, 17:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Raczki
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Ja ostatnio kupiłem Nissensa do AEL'a w cenie 270 zł. Chciałem BEHR albo VALEO, HELLĘ ale nie było i nie wiadomo kiedy będzie. Zaryzykowałem bo nie chciałem czekać nie wiadomo ile a auto mi potrzebne.