[A6 C4] Sedan. Demontaż tylnej rolety elektrycznej.
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
[A6 C4] Sedan. Demontaż tylnej rolety elektrycznej.
Awarii uległa roleta tylnej szyby w moim aucie. Bez namysłu z tomkom1 zabraliśmy się za jej naprawę.
Po kolei
Najpierw odkręcamy siedzisko tylnej kanapy. Jak to zrobić każdy pewnie wie.
Dwie śruby w nogach pasażerów odkręcić i pociągnąć. Siedzisko zdemontowane.
Po wyjęciu siedziska pora na odkręcenie dwóch śrub które trzymają oparcie. Są dwie. Jedna i druga zlokalizowana mniej więcej po środku każdego siedziska oczywiście od dołu. Odkręcamy!!
Potem zdejmujemy oba zagłówki. Najpierw czarne plastiki. Pod nimi ukażą się białe. Prawdopodobnie pod każdym białym plastikiem będzie drucik, który tez trzeba wyjąc. Po ich wyjęciu zdejmujemy zagłówek i czarne plastiki.
Teraz nasze działania przenoszą się bagażnika. Na zdjęciu są zaznaczone 4 białe plastiki. Są to te same, które było widać po wyjęciu zagłówków. Należy je wcisnąć w zaznaczonych miejscach i wyciągnąć je od środka. Kiedy je wyjmiemy. Oparcie pociągnąć do góry i jest już tez zdemontowane.
By wykręcić półkę. Trzeba jeszcze w bagażniku odkręcić 3 śrubki. Klucz 10. Zaznaczone na rysunku.
Półkę damy rade wyjąc w dwie osoby, samemu może być problem. Trzeba wsadzić rękę aż pod szybę pociągnąć ją do góry i ciągnąc do siebie. Jeśli są głośniki w półce to najpierw odlutować lub przeciąć kable. Jest też kabel od rolety. Po podniesieniu półki będzie go widać gdzie jest łączenie. Przed wyjęciem półki też trzeba go rozpiąć żeby nie wyrwać kabla.
Roleta jest przykręcona ośmioma śrubami do półki. Też klucz 10 po odkręceniu sróbek mamy już samą roletę. Mechanizm działania jest prosty.
W kablu są 3 żyłki kabla. Na zewnątrz to plus i minus, który to który rozpozna się po kolorze. Podłączamy pod akumulator. Zetkniecie środkowego pinu z plusem uruchamia mechanizm rolety.
U mnie popsuliśmy ją sami ciągnąc ręcznie . Silniczek terkotał. Jeśli ktoś ma podobny problem należy rozkręcić metalową puszkę. Będzie tam ślimaczek, który trzeba odłączyć i uruchomić na sucho żeby się skręcił w jedną w drugą stronę. Potem z powrotem montaż do puszki i roleta musi śmigać.
Mam nadzieję, że opis jest klarowny i jasny.
Po zmontowaniu wszystkiego z powrotem. Roleta u mnie lata pięknie i ładnie. Proszę bardzo:
Jeśli są jeszcze jakieś pytania. To proszę
Po kolei
Najpierw odkręcamy siedzisko tylnej kanapy. Jak to zrobić każdy pewnie wie.
Dwie śruby w nogach pasażerów odkręcić i pociągnąć. Siedzisko zdemontowane.
Po wyjęciu siedziska pora na odkręcenie dwóch śrub które trzymają oparcie. Są dwie. Jedna i druga zlokalizowana mniej więcej po środku każdego siedziska oczywiście od dołu. Odkręcamy!!
Potem zdejmujemy oba zagłówki. Najpierw czarne plastiki. Pod nimi ukażą się białe. Prawdopodobnie pod każdym białym plastikiem będzie drucik, który tez trzeba wyjąc. Po ich wyjęciu zdejmujemy zagłówek i czarne plastiki.
Teraz nasze działania przenoszą się bagażnika. Na zdjęciu są zaznaczone 4 białe plastiki. Są to te same, które było widać po wyjęciu zagłówków. Należy je wcisnąć w zaznaczonych miejscach i wyciągnąć je od środka. Kiedy je wyjmiemy. Oparcie pociągnąć do góry i jest już tez zdemontowane.
By wykręcić półkę. Trzeba jeszcze w bagażniku odkręcić 3 śrubki. Klucz 10. Zaznaczone na rysunku.
Półkę damy rade wyjąc w dwie osoby, samemu może być problem. Trzeba wsadzić rękę aż pod szybę pociągnąć ją do góry i ciągnąc do siebie. Jeśli są głośniki w półce to najpierw odlutować lub przeciąć kable. Jest też kabel od rolety. Po podniesieniu półki będzie go widać gdzie jest łączenie. Przed wyjęciem półki też trzeba go rozpiąć żeby nie wyrwać kabla.
Roleta jest przykręcona ośmioma śrubami do półki. Też klucz 10 po odkręceniu sróbek mamy już samą roletę. Mechanizm działania jest prosty.
W kablu są 3 żyłki kabla. Na zewnątrz to plus i minus, który to który rozpozna się po kolorze. Podłączamy pod akumulator. Zetkniecie środkowego pinu z plusem uruchamia mechanizm rolety.
U mnie popsuliśmy ją sami ciągnąc ręcznie . Silniczek terkotał. Jeśli ktoś ma podobny problem należy rozkręcić metalową puszkę. Będzie tam ślimaczek, który trzeba odłączyć i uruchomić na sucho żeby się skręcił w jedną w drugą stronę. Potem z powrotem montaż do puszki i roleta musi śmigać.
Mam nadzieję, że opis jest klarowny i jasny.
Po zmontowaniu wszystkiego z powrotem. Roleta u mnie lata pięknie i ładnie. Proszę bardzo:
Jeśli są jeszcze jakieś pytania. To proszę
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Musisz zobaczyć jak to w przełączniku jest podłączone. Nie mam pojęcia czy jakiś przekaźnik jest potrzebnyW kablu są 3 żyłki kabla. Na zewnątrz to plus i minus, który to który rozpozna się po kolorze. Podłączamy pod akumulator. Zetkniecie środkowego pinu z plusem uruchamia mechanizm rolety.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- vag_only
- Mechanik
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
jak możesz to zapodaj schematy w bo ja swoją chcę podłączyć bo była dokładana przez poprzedniego właściciela i jej nie podłączył z półki wystają trzy kable podobno jak się poda plus to działa ale nawet nie próbowałem bo nie było potrzeby i się nie chciało
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Czestochowa
No i mam schemacik, wprawdzie w języku naszych kolegów "zza miedzy", ale da się edytować i dość precyzyjnie przetłumaczyć w translatorze
Miłego rezania
SCHEMAT ELEKTRYCZNEJ ROLETY AUDI A6 C4.PDF
Miłego rezania
SCHEMAT ELEKTRYCZNEJ ROLETY AUDI A6 C4.PDF
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Odświeżam temat.
Postanowiłem zabrać się w końcu za roletę elektryczną. Zakupiłem komplet oczywiście z uszkodzoną zębatką, którą dorobiłem z metalu. I tu jest mój problem. Czy ktoś miał styczność z rozbieraniem i składaniem tego silniczka? Czy ślimak w kole zębatym jest dobrze włożony?:
Albo może ta śrubka blokuje koło w momencie składania całego mechanizmu, żeby ślimak miał naciąg i żeby silnik miał lżej podczas podnoszenia?:
W pierwszym przypadku roleta ani drgnie ale w drugim gdy naciągnę ślimak tak żeby wypychał roletę do góry to otworzy się tylko do połowy.
Jakieś pomysły? Ktoś składał taki mechanizm??
Postanowiłem zabrać się w końcu za roletę elektryczną. Zakupiłem komplet oczywiście z uszkodzoną zębatką, którą dorobiłem z metalu. I tu jest mój problem. Czy ktoś miał styczność z rozbieraniem i składaniem tego silniczka? Czy ślimak w kole zębatym jest dobrze włożony?:
Albo może ta śrubka blokuje koło w momencie składania całego mechanizmu, żeby ślimak miał naciąg i żeby silnik miał lżej podczas podnoszenia?:
W pierwszym przypadku roleta ani drgnie ale w drugim gdy naciągnę ślimak tak żeby wypychał roletę do góry to otworzy się tylko do połowy.
Jakieś pomysły? Ktoś składał taki mechanizm??
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Czestochowa
Po polsku nie mam ale myślę, że ten link po przetłumaczeniu będzie OK:)
http://www.e32-schrauber.de/bmw/daten/h ... ahnrad.pdf
[ Dodano: 2013-01-21, 18:56 ]
I jeszcze dodam opis jak podłączyć roletę elektryczną, gdyby ktoś miał problem ze schematem:
1.Masz kabel czerwono/niebieski, podłączasz go pod plus po akumulatorze kablem o przekroju 1,5mm (złącze 30 - pierwsze z lewej nad nogami kierowcy,specyficzne bo tam takie grube czerwone kable są podłączone). Oczywiście montujesz na tym kablu bezpiecznik 12A.
2. Kabel brązowy to masa - przewód o przekroju 1,5mm podłączasz pod masę auta.
3. Natomiast czarno/brązowy w przekroju 1,0mm ciągniesz do przodu do przełącznika rolety i wpinasz w pin nr.6.
I już z górki: do pinu nr.2 przełącznika rolety ciągniesz masę o przekroju kabla 1,0mm, a pin nr.5 i 1 mostkujesz kablem o przekroju 1,0mm i wpinasz się nad nogami kierowcy pod śrubę pod przekaźnikiem nr.4 od lewej. Tam jest nakrętka m10. To będzie plus po stacyjce.
PS. Z całym szacunkiem dla autora wątku czy mogę zasugerować zmianę tematu bo tak jakoś wyszło , że nam się tu kompendium wiedzy o rolecie elektrycznej zrobiło?
http://www.e32-schrauber.de/bmw/daten/h ... ahnrad.pdf
[ Dodano: 2013-01-21, 18:56 ]
I jeszcze dodam opis jak podłączyć roletę elektryczną, gdyby ktoś miał problem ze schematem:
1.Masz kabel czerwono/niebieski, podłączasz go pod plus po akumulatorze kablem o przekroju 1,5mm (złącze 30 - pierwsze z lewej nad nogami kierowcy,specyficzne bo tam takie grube czerwone kable są podłączone). Oczywiście montujesz na tym kablu bezpiecznik 12A.
2. Kabel brązowy to masa - przewód o przekroju 1,5mm podłączasz pod masę auta.
3. Natomiast czarno/brązowy w przekroju 1,0mm ciągniesz do przodu do przełącznika rolety i wpinasz w pin nr.6.
I już z górki: do pinu nr.2 przełącznika rolety ciągniesz masę o przekroju kabla 1,0mm, a pin nr.5 i 1 mostkujesz kablem o przekroju 1,0mm i wpinasz się nad nogami kierowcy pod śrubę pod przekaźnikiem nr.4 od lewej. Tam jest nakrętka m10. To będzie plus po stacyjce.
PS. Z całym szacunkiem dla autora wątku czy mogę zasugerować zmianę tematu bo tak jakoś wyszło , że nam się tu kompendium wiedzy o rolecie elektrycznej zrobiło?