[A6 C4] Sedan. Demontaż tylnej rolety elektrycznej.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[A6 C4] Sedan. Demontaż tylnej rolety elektrycznej.

Post autor: szybki-ens »

Awarii uległa roleta tylnej szyby w moim aucie. Bez namysłu z tomkom1 zabraliśmy się za jej naprawę.
Po kolei
Najpierw odkręcamy siedzisko tylnej kanapy. Jak to zrobić każdy pewnie wie.
Dwie śruby w nogach pasażerów odkręcić i pociągnąć. Siedzisko zdemontowane.
Obrazek
Po wyjęciu siedziska pora na odkręcenie dwóch śrub które trzymają oparcie. Są dwie. Jedna i druga zlokalizowana mniej więcej po środku każdego siedziska oczywiście od dołu. Odkręcamy!!
Obrazek
Potem zdejmujemy oba zagłówki. Najpierw czarne plastiki. Pod nimi ukażą się białe. Prawdopodobnie pod każdym białym plastikiem będzie drucik, który tez trzeba wyjąc. Po ich wyjęciu zdejmujemy zagłówek i czarne plastiki.
Obrazek
Teraz nasze działania przenoszą się bagażnika. Na zdjęciu są zaznaczone 4 białe plastiki. Są to te same, które było widać po wyjęciu zagłówków. Należy je wcisnąć w zaznaczonych miejscach i wyciągnąć je od środka. Kiedy je wyjmiemy. Oparcie pociągnąć do góry i jest już tez zdemontowane.
Obrazek
By wykręcić półkę. Trzeba jeszcze w bagażniku odkręcić 3 śrubki. Klucz 10. Zaznaczone na rysunku.
Obrazek
Półkę damy rade wyjąc w dwie osoby, samemu może być problem. Trzeba wsadzić rękę aż pod szybę pociągnąć ją do góry i ciągnąc do siebie. Jeśli są głośniki w półce to najpierw odlutować lub przeciąć kable. Jest też kabel od rolety. Po podniesieniu półki będzie go widać gdzie jest łączenie. Przed wyjęciem półki też trzeba go rozpiąć żeby nie wyrwać kabla.
Roleta jest przykręcona ośmioma śrubami do półki. Też klucz 10 po odkręceniu sróbek mamy już samą roletę. Mechanizm działania jest prosty.
W kablu są 3 żyłki kabla. Na zewnątrz to plus i minus, który to który rozpozna się po kolorze. Podłączamy pod akumulator. Zetkniecie środkowego pinu z plusem uruchamia mechanizm rolety.
U mnie popsuliśmy ją sami ciągnąc ręcznie :D. Silniczek terkotał. Jeśli ktoś ma podobny problem należy rozkręcić metalową puszkę. Będzie tam ślimaczek, który trzeba odłączyć i uruchomić na sucho żeby się skręcił w jedną w drugą stronę. Potem z powrotem montaż do puszki i roleta musi śmigać.
Mam nadzieję, że opis jest klarowny i jasny.
Po zmontowaniu wszystkiego z powrotem. Roleta u mnie lata pięknie i ładnie. Proszę bardzo:


Jeśli są jeszcze jakieś pytania. To proszę ;)
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Do znawców tematu: czy na tym zdjęciu jest wszystko co potrzebne do działania rolety? Tzn. oczywiście poza przyciskiem ;-)

Obrazek
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

jak masz tez półkę z odpowiednim wycięciem to tak
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

A dysponujesz jakimś schematem jak to podłączyć do auta? Bo rozumie że to ma być sterowane jeszcze jakimś przekaźnikiem?
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

W kablu są 3 żyłki kabla. Na zewnątrz to plus i minus, który to który rozpozna się po kolorze. Podłączamy pod akumulator. Zetkniecie środkowego pinu z plusem uruchamia mechanizm rolety.
Musisz zobaczyć jak to w przełączniku jest podłączone. Nie mam pojęcia czy jakiś przekaźnik jest potrzebny
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Całe sterowanie tym ustrojstwem jest w półce, i przekaznik jakiś pewnie tez bo u mnie czasami bywało tak ze było słychac klik a roletka nie jechała w góre :-P
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Może być tak, że przekaźnik wbudowany jest w przycisk od rolety ( tak jak w przycisku od podgrzewania tylnej szyby ) albo gdzieś oddzielnie, poszperam po schematach może coś wynajdę.
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

jak możesz to zapodaj schematy ;-) w bo ja swoją chcę podłączyć bo była dokładana przez poprzedniego właściciela i jej nie podłączył :kwasny: z półki wystają trzy kable podobno jak się poda plus to działa ale nawet nie próbowałem bo nie było potrzeby i się nie chciało :P
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

No i mam schemacik, wprawdzie w języku naszych kolegów "zza miedzy", ale da się edytować i dość precyzyjnie przetłumaczyć w translatorze :ok:

Miłego rezania :mrgreen:

SCHEMAT ELEKTRYCZNEJ ROLETY AUDI A6 C4.PDF
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Odświeżam temat.


Postanowiłem zabrać się w końcu za roletę elektryczną. Zakupiłem komplet oczywiście z uszkodzoną zębatką, którą dorobiłem z metalu. I tu jest mój problem. Czy ktoś miał styczność z rozbieraniem i składaniem tego silniczka? Czy ślimak w kole zębatym jest dobrze włożony?:



Obrazek

Obrazek

Albo może ta śrubka blokuje koło w momencie składania całego mechanizmu, żeby ślimak miał naciąg i żeby silnik miał lżej podczas podnoszenia?:

Obrazek

W pierwszym przypadku roleta ani drgnie ale w drugim gdy naciągnę ślimak tak żeby wypychał roletę do góry to otworzy się tylko do połowy.

Jakieś pomysły? Ktoś składał taki mechanizm??
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Po polsku nie mam ale myślę, że ten link po przetłumaczeniu będzie OK:)

http://www.e32-schrauber.de/bmw/daten/h ... ahnrad.pdf

[ Dodano: 2013-01-21, 18:56 ]
I jeszcze dodam opis jak podłączyć roletę elektryczną, gdyby ktoś miał problem ze schematem:

1.Masz kabel czerwono/niebieski, podłączasz go pod plus po akumulatorze kablem o przekroju 1,5mm (złącze 30 - pierwsze z lewej nad nogami kierowcy,specyficzne bo tam takie grube czerwone kable są podłączone). Oczywiście montujesz na tym kablu bezpiecznik 12A.
2. Kabel brązowy to masa - przewód o przekroju 1,5mm podłączasz pod masę auta.
3. Natomiast czarno/brązowy w przekroju 1,0mm ciągniesz do przodu do przełącznika rolety i wpinasz w pin nr.6.

I już z górki: do pinu nr.2 przełącznika rolety ciągniesz masę o przekroju kabla 1,0mm, a pin nr.5 i 1 mostkujesz kablem o przekroju 1,0mm i wpinasz się nad nogami kierowcy pod śrubę pod przekaźnikiem nr.4 od lewej. Tam jest nakrętka m10. To będzie plus po stacyjce.

PS. Z całym szacunkiem dla autora wątku :ok: czy mogę zasugerować zmianę tematu bo tak jakoś wyszło , że nam się tu kompendium wiedzy o rolecie elektrycznej zrobiło? :mrgreen:
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

A czy ktoś wie jak naprawić zwijacz tej szmaty? :mrgreen: Bo do połowy chowa sie w pólke a reszta czasem zostaje na półce :evil: I tak zawsze rozłożona ale fajnie jak by działało :lol:
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Zwijacz to już level 8 :lol:

Ja aż tam nie zaglądałem ale musisz rozwiercić nity na końcach i zajrzeć do środka- albo sprężyna się zbytnio rozciągnęła albo zerwała...
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Tak myślałem że łatwo nie będzie :mrgreen: Kiedyś jak półke wyciągałem to czuć że częsciowo ściąga a potem już nic :evil: Więc pewnie coś ze sprężyna bedzie czas bedzie trzeba sie pobawić, chociaż bywało i tak żę normalnie sie zwijała :-P
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Ja w tym tygodniu zabieram się za swoją to dam znać co i jak :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”