[A6 C4] Wymiana filtra kabinowego z klimatyzacją

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Czy aby przekonać się czy mam filtr w 100 muszę wykonać te same czynności, czy jest inny dostep?
Awatar użytkownika
WooW
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-04-08, 18:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: WooW »

Obrazek

Obrazek

ja mam tam w audi 100 c4 nie ma śrubek żadnych do odkrecenia
chłodniczka od strony przedniej brudna
czyli w takiej setce nie montowano filtra kabinowego?
ale czy mimo wszystko nalezy jakoś preparatem zalać chłodniczkę i odgrzybić?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

1.nie masz fioltra kabinowego.
2.masz klime na czynniik r12-coraz trodniej z nabiciem jej bo ten czynnik juz nie legalny w UE
3.gdzie widzisz syf?jesli tylko na podszybiu to wzywal caly syf i umyj delikatnie woda.
jesli syf w samej puszcze klimatyzatora to ktoredy widzisz ten syf?od strony wnetrza?
zastosuj normalna procedure odgrzybiania i tyle.
demontaz tej calej puszki klimy z auta jest bardzo prosty i wymaga odkrecenia 4 srubek na klucz 10 wlasnie od wewnatrz w nogach pasazera.
ale demontaz to rowniez odkrecenie tych 2 przewodow z czynnikiem a wiec albo odciagniecie czynnika i ponowne nabicie albo czynnik do atmosfery i ponowne nabicie nowym czynnikiem r134a
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
WooW
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-04-08, 18:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: WooW »

syfek od strony pasażera w kabinie
dałem nura pod deskę i widac było wszystko więc i dostęp jest dla jakiejś mini drucianej szczotki
no i dostęp by chyba po całej chłodnicy i wokół psikać tym odgrzybiaczem
skoro nie ma filtra kabinowego :/
zastanawiam się czy nie jest czasem filtr okrągły do niego wokół silniczka wentylatora

jak nie znajdę we wro możliwości nabicia czynnika to klima po prostu przepadnie
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Parownik jest ameliniowy, także jak go szczotką drucianą potraktujesz to może nie wyglądać za ciekawie :-/
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

WooW, mozesz nabijac ja nowym czynnikiem.jest duza szansa ze jesli nie jest slaba kondycyjnie to pociagnie i nie bedzie problemu
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Przy zmianie czynnika z R12 na R134A wskazane jest wymiana oleju w sprężarce i oringów i powinno banglać jak ta lala. Ci co będą ci nabijać powinni znać temat.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

teraz tez wprowadzasz troche zametu...pamietasz jeszcze dzisiejsza akcje z gwintem?aluminium po jakims czasie robis ie kruche i ciezko to porozkrecac.ja bym puscil r134 tak jak jest i powinno wytrzymac.co do oleju to zgoda.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Butterbean pisze:ja bym puscil r134 tak jak jest i powinno wytrzymac.co do oleju to zgoda.
Pewnie że powinno wytrzymać.
Ja napisałem że wskazane jest. Olej bardziej a oringi niekoniecznie bo jak stare trzymają i nie będą popuszczać to nie ma sensu grzebać w czymś co działa i ma prawie 20 lat bo można tylko se biedy narobić.

W poprzednim aucie miałem instalkę R134A i zmieniłem sprężarkę jak się potem okazało z instalacji pracującej na R12 to klimatyzatory zmienili olej w niej i tyle i do dzisiaj (u innego właściciela auta) klima lata aż miło.
Awatar użytkownika
WooW
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-04-08, 18:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: WooW »

to z tą chłodniczką spróbuję najpierw oczyścić starą szczoteczką do zębów

a co do czynnika to mam 2 opcje

wyjeździć to co mam i wtedy kombinować najwyżej dalej nic z tego nie bedzie
albo poszukać warsztatu z takowym czynnikiem r12

zostały jeszcze katalizatory zapraszam tu :p

http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=61646#61646
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

WooW pisze:albo poszukać warsztatu z takowym czynnikiem r12
Ciężki temat tak jak pisze Butter. Czynnik ten został wycofany (wręcz jest on zakazany jak się nie mylę) więc i zakłady robiące klimę raczrej nie mają już dostępu do systemu dystrybucji tego gazu. Tym bardziej że oficjalnie jest on nieprodukowany od 1995 r.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dichlorodifluorometan

Wymiana oleju i przejście na R134A umożliwi ci ewentualne bezproblemowe serwisowanie klimy w przyszłości bo każdy zakład zajmujący się klimą ma do niego dostęp.

Jak pojedziesz do ludzi którzy się tym zajmują na co dzień to bez problemu wymienią ci ten olej i już.
Ostatnio zmieniony 2013-05-21, 13:00 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.
Dimson
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-05-19, 10:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: Dimson »

świetny manual :ok:
dzięki któremu wymieniłem filtr kabinowy, który chyba siedział tam od nowości i był :shock: jak czarna mamba.
Ogólnie wszystko przebiegło sprawnie za jednym wyjątkiem, mianowicie nie zwróciłem uwagi jak było zanim zacząłem zdejmować podszybie (to na imbus 6) jest na nim uszczelka która przylega do szyby... no i przy zakładaniu z powrotem nie byłem w stanie dopasować jej idealnie do szyby w miejscu pomiędzy dwoma śrubami tam gdzie jest wycieraczka pasażera.. uszczelka odstaje od szyby ok 2 mm... (na długości ok 10 cm) jakby w miejscu wycieraczki był jeszcze jeden imbus 6 byłoby ok..

czy woda jeśli się nawet dostanie pod tą uszczelkę to i tak będzie bezpiecznie odprowadzana ?
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

znalazłem na forum a6 taki temat:
http://www.a6klub.pl/a6-c4-filtr-kabino ... t18811.htm
jest w nim zaznaczony filtr cylindryczny jaki wystepował w 100, jest też mowa o wymianie na filtr prostokątny, czy ktoś to kiedyś przerabiał?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dimson pisze:czy woda jeśli się nawet dostanie pod tą uszczelkę to i tak będzie bezpiecznie odprowadzana ?
Tak, nic się nie stanie, tam niżej jest jeszcze małe "korytko" w nadwoziu.
Ja teżz nie mogę nigdy tego dopasować, muszę się gimnastykować godzinę by to dolegało do szyby. Może za mocno podgiąłeś demontując?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Chodzi mi po głowie jeszcze jedna rzecz, czy gdybym wymienił ten element z 100
WooW pisze:Obrazek
na taki z A6
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=66
to by to pasowało i działało?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”