[ALL ] Wygłuszanie i ocieplanie drzwi.

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

[ALL ] Wygłuszanie i ocieplanie drzwi.

Post autor: Tomas »

Wygłuszyłem tanio u siebie drzwi i zachęcam innych którzy o tym myśleli bo roboty nie jest w cale dużo a efekt to:
-wyciszenie hałasu z zewnątrz
-lepsza akustyka jeśli mamy jakieś car audio
-izolacja cieplna w zimie mniej ciepla ucieknie przez takie drzwi niż przez kawałek plastiku i gołą blache


Jest wiele materiałów do wygłuszania: maty bitumiczne, różne filce, gąbki i pianki. wszystko jedno czego użyjemy bo zasady są podobne. Ja do wygłuszenia użyłem takiej pianki Obrazek
ktorą zdobyłem z zakładu urządzeń grzewczych. Bo po co kupować za kosmiczne pieniądze ze sklepu car-audio, większość z tych materiałów kupimy w sklepie budowlanym.
Naszykujmy sobie coś na co położymy boczek żeby niepotrzebnie nie odpinać kabli
Obrazek jedyne co musimy odczepić to linkę od klamki
Obrazek i kabelek od głośnika który jest na kostce więc bez problemu.
I po prostu wycinamy kawałki wygłuszenia i naklejamy na boczek:

Obrazek
kleimy na zwykłym kleju montarzowym z budowlanego za 12zł albo budaprenie.
Ja dodałem też na większe kawałki blachy trochę maty bitumicznej
Obrazek
ale nie jest to konieczne ;-)
Pamiętajmy żeby zostawić otwory na przykręcenie boczka. Ja nakleiłem 3 warstwy
Obrazek ale jęli będziecie kleić grubszy materiał to nie ma takiej potrzeby i żeby nie przesadzić żeby dało się boczek z powrotem założyć :mrgreen:
Słyszałem opinie, że takie drzwi to sie inaczej zamyka :-D zachęcam do pracy bo same plusy tylko takiego zabiegu :ok:
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

:shock: Przecież w tych gąbkach będzie Ci siedziała wilgoć... Zacznie śmierdzieć za pare tyg.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

To jest chyba taka jak pod panele, więc nie chłonie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Ciesze się ze Tomas-owi chciało się wykonać tutorial. Niestety akurat dla tego rozwiązania zachowałbym sporą rezerwę, takie patenty z gąbką/ watą itd. nie sprawdzają się. Nasze drzwi zaprojektowane są tak, aby pozwalały na swobodny przepływ powietrza i cały ich obszar jest "strefą mokrą " w samochodzie. Wszelkie gąbki, zatrzymują wilgoć, brud, pleśnie itd. Także to zacznie śmierdzieć, nie ma na to siły.

Kolejną kwestią jest łatwopalność :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-10-21, 11:16 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

Maszto, w A6 ori wygłuszenie siedzi w folii, więc możnaby pójść tą drogą i umieścić gąbki w folii i szczelnie zakleić.
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

quattrdomasz pisze:Maszto, w A6 ori wygłuszenie siedzi w folii, więc możnaby pójść tą drogą i umieścić gąbki w folii i szczelnie zakleić.
Dokładnie, to rozwiązanie jest już lepsze. Tylko trzeba się zastanowić czy nie lepiej, zamiast sie bawić w szczelne zaklejanie ( bo gdy nie bedzie szczelne, woda zacznie się w środku skraplać :D i już będzie kiszonka wewnątrz folii) po prostu kupić prawdziwe maty do wygłuszania i wyłożyć po te około 40zł na drzwi i mieć profi robote. :ok:

Tutorial ejst całkiem dobry, jedynie materiał zmienić na lepszy :ok:
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

Tomas pisze:po co kupować za kosmiczne pieniądze ze sklepu car-audio, większość z tych materiałów kupimy w sklepie budowlanym.
Maszto pisze:materiał zmienić na lepszy
z założenia miało być tanio, no ale wszystko zależy od autora, a efekty napewno będzie słychać :ok:
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

No więc materiał ze sklepów car-audio (szczególnie z tych z allegro) jest taki sam. Tylko ze 40zl na drzwi mogło by braknąć... Są materiały np DYNAMAT koszt 600zl na jedną pare drzwi :!: :shock: i nie wiem za co się tyle płaci bo podejrzewam, że za to że na opakowaniu jest wizerunek Chipa Foose :shock:

:arrow: Faktycznie trzeba wspomnieć żeby ktoś nie użył takiej gąbki która chłonie wilgoć. Moja była podobna jak ta pod panele, nie chłonie. Filc też trzeba chyba odradzić.
:arrow: I dodać żeby maty przyklejać tylko na boczek nie czasem na blachę odrzwi :!:

Co do tej "mokrej strefy" to chyba bez przesady, nie może być tam za dużo wilgoci bo co by się działo z głośnikami w tylniach drzwiach które są tak "zabezpieczone"? Obrazek przecież to nie studnia żeby tam woda stała, chwile może czasem jest podczas długiego deszczu a później odpływa, odparowuje i resztę roku jest sucho :roll: I seryjnie na przejściach kabli przez otwory w blasze jest montowana tam taka zwykła żółta gąbka która na pewno wchłania wilgoć.
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Przykro mi ale to chlonie wode. Bez sensu jest w ogole porownywanie mat (czy to dynamat czy zwyklych dekarskich, bo i takie sie kladzie) do gabki, calkowicie kompletnie rozne materialy do kompletnie innych zastosowan. Nie rozumiem
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Zastanawiam się czy nie lepiej taka gąbkę bądź te profi maty nakleić na blachę drzwi zamiast na boczek hmm ? :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Pewnie można by tylko:
1. Słaby dostęp, trzeba by pół drzwi rozebrać
2. Trochę ciasno, bo szyba się tam chowa

Ale jak by ktoś chciał to czemu nie :ok: Nowsze auta, powiedzmy od 2000r i troszkę lepszej klasy, nawet nie limuzyny posiadaj wygłuszenia w standardzie. I to nie tylko drzwi ale bagażniki, podłogi i wszystko co się da wygłuszyć...
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Tomas po takim zabiegu jest ciszej w aucie ?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

generalnie fajnie że chciałeś zrobić coś w Swoim Aucie ..
ja Bym tego nie zrobił w swoim.. Sory ale jeśli chciał bym wygłuszyć je to Maty bym przykleił do samego poszycia to by wystarczyło do wygłuszenia a jeśli chciałeś jakoś tanim kosztem uszczelnić/ocieplić boczek proponował bym zainwestować w uszczelkę do okien i podkleić sam rant boczka. tylko nie za bardzo wiem po co chiałeś ocieplić drzwi??
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Nieju231, jest ciszej ale nie powiem ci dużo czy tylko trochę bo to pojęcie względne... trzeba by decylomierzem zmierzyć przed i po takim zbiegu. Ale i to by dało jakiś wynik powiedzmy 12dB mniej i co :?: i tak nam za dużo to nie mówi :-D
Generalnie jest ciszej bo musi być po takim zabiegu. Zależy od tego jak dokładnie to zrobimy i z jakich materiałów będzie lepszy efekt lub mniejszy ale będzie na pewno :ok:
przy wygłuszaniu bagażnika takimi matami Obrazek efekt był słyszany od razu, dźwięk z subwoofera z bagażnika stał się bardziej wyrażniejszy i dużo niższy, całkiem inaczej to grało i to tylko przy paru matach klejonych na górze bagaja czyli spodzie pólki :)
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

czy zastanawiał się ktoś jak wygłuszyć ramki szyb? oryginalnie jest całkiem dobrze w porównaniu do mondeo czy innych wynalazków, ale powyżej 130-140km/h zaczyna się przedzierać powietrze przez szyby i tak myślę jak to zniwelować by w aucie uzyskać jeszcze większą ciszę :-P
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”