[ALL ] Wygłuszanie i ocieplanie drzwi.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
[ALL ] Wygłuszanie i ocieplanie drzwi.
Wygłuszyłem tanio u siebie drzwi i zachęcam innych którzy o tym myśleli bo roboty nie jest w cale dużo a efekt to:
-wyciszenie hałasu z zewnątrz
-lepsza akustyka jeśli mamy jakieś car audio
-izolacja cieplna w zimie mniej ciepla ucieknie przez takie drzwi niż przez kawałek plastiku i gołą blache
Jest wiele materiałów do wygłuszania: maty bitumiczne, różne filce, gąbki i pianki. wszystko jedno czego użyjemy bo zasady są podobne. Ja do wygłuszenia użyłem takiej pianki
ktorą zdobyłem z zakładu urządzeń grzewczych. Bo po co kupować za kosmiczne pieniądze ze sklepu car-audio, większość z tych materiałów kupimy w sklepie budowlanym.
Naszykujmy sobie coś na co położymy boczek żeby niepotrzebnie nie odpinać kabli
jedyne co musimy odczepić to linkę od klamki
i kabelek od głośnika który jest na kostce więc bez problemu.
I po prostu wycinamy kawałki wygłuszenia i naklejamy na boczek:
kleimy na zwykłym kleju montarzowym z budowlanego za 12zł albo budaprenie.
Ja dodałem też na większe kawałki blachy trochę maty bitumicznej
ale nie jest to konieczne
Pamiętajmy żeby zostawić otwory na przykręcenie boczka. Ja nakleiłem 3 warstwy
ale jęli będziecie kleić grubszy materiał to nie ma takiej potrzeby i żeby nie przesadzić żeby dało się boczek z powrotem założyć
Słyszałem opinie, że takie drzwi to sie inaczej zamyka zachęcam do pracy bo same plusy tylko takiego zabiegu
-wyciszenie hałasu z zewnątrz
-lepsza akustyka jeśli mamy jakieś car audio
-izolacja cieplna w zimie mniej ciepla ucieknie przez takie drzwi niż przez kawałek plastiku i gołą blache
Jest wiele materiałów do wygłuszania: maty bitumiczne, różne filce, gąbki i pianki. wszystko jedno czego użyjemy bo zasady są podobne. Ja do wygłuszenia użyłem takiej pianki
ktorą zdobyłem z zakładu urządzeń grzewczych. Bo po co kupować za kosmiczne pieniądze ze sklepu car-audio, większość z tych materiałów kupimy w sklepie budowlanym.
Naszykujmy sobie coś na co położymy boczek żeby niepotrzebnie nie odpinać kabli
jedyne co musimy odczepić to linkę od klamki
i kabelek od głośnika który jest na kostce więc bez problemu.
I po prostu wycinamy kawałki wygłuszenia i naklejamy na boczek:
kleimy na zwykłym kleju montarzowym z budowlanego za 12zł albo budaprenie.
Ja dodałem też na większe kawałki blachy trochę maty bitumicznej
ale nie jest to konieczne
Pamiętajmy żeby zostawić otwory na przykręcenie boczka. Ja nakleiłem 3 warstwy
ale jęli będziecie kleić grubszy materiał to nie ma takiej potrzeby i żeby nie przesadzić żeby dało się boczek z powrotem założyć
Słyszałem opinie, że takie drzwi to sie inaczej zamyka zachęcam do pracy bo same plusy tylko takiego zabiegu
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
To jest chyba taka jak pod panele, więc nie chłonie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Ciesze się ze Tomas-owi chciało się wykonać tutorial. Niestety akurat dla tego rozwiązania zachowałbym sporą rezerwę, takie patenty z gąbką/ watą itd. nie sprawdzają się. Nasze drzwi zaprojektowane są tak, aby pozwalały na swobodny przepływ powietrza i cały ich obszar jest "strefą mokrą " w samochodzie. Wszelkie gąbki, zatrzymują wilgoć, brud, pleśnie itd. Także to zacznie śmierdzieć, nie ma na to siły.
Kolejną kwestią jest łatwopalność
Kolejną kwestią jest łatwopalność
Ostatnio zmieniony 2013-10-21, 11:16 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Dokładnie, to rozwiązanie jest już lepsze. Tylko trzeba się zastanowić czy nie lepiej, zamiast sie bawić w szczelne zaklejanie ( bo gdy nie bedzie szczelne, woda zacznie się w środku skraplać i już będzie kiszonka wewnątrz folii) po prostu kupić prawdziwe maty do wygłuszania i wyłożyć po te około 40zł na drzwi i mieć profi robote.quattrdomasz pisze:Maszto, w A6 ori wygłuszenie siedzi w folii, więc możnaby pójść tą drogą i umieścić gąbki w folii i szczelnie zakleić.
Tutorial ejst całkiem dobry, jedynie materiał zmienić na lepszy
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Tomas pisze:po co kupować za kosmiczne pieniądze ze sklepu car-audio, większość z tych materiałów kupimy w sklepie budowlanym.
z założenia miało być tanio, no ale wszystko zależy od autora, a efekty napewno będzie słychaćMaszto pisze:materiał zmienić na lepszy
--> POWER!!!
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
No więc materiał ze sklepów car-audio (szczególnie z tych z allegro) jest taki sam. Tylko ze 40zl na drzwi mogło by braknąć... Są materiały np DYNAMAT koszt 600zl na jedną pare drzwi i nie wiem za co się tyle płaci bo podejrzewam, że za to że na opakowaniu jest wizerunek Chipa Foose
Faktycznie trzeba wspomnieć żeby ktoś nie użył takiej gąbki która chłonie wilgoć. Moja była podobna jak ta pod panele, nie chłonie. Filc też trzeba chyba odradzić.
I dodać żeby maty przyklejać tylko na boczek nie czasem na blachę odrzwi
Co do tej "mokrej strefy" to chyba bez przesady, nie może być tam za dużo wilgoci bo co by się działo z głośnikami w tylniach drzwiach które są tak "zabezpieczone"? przecież to nie studnia żeby tam woda stała, chwile może czasem jest podczas długiego deszczu a później odpływa, odparowuje i resztę roku jest sucho I seryjnie na przejściach kabli przez otwory w blasze jest montowana tam taka zwykła żółta gąbka która na pewno wchłania wilgoć.
Faktycznie trzeba wspomnieć żeby ktoś nie użył takiej gąbki która chłonie wilgoć. Moja była podobna jak ta pod panele, nie chłonie. Filc też trzeba chyba odradzić.
I dodać żeby maty przyklejać tylko na boczek nie czasem na blachę odrzwi
Co do tej "mokrej strefy" to chyba bez przesady, nie może być tam za dużo wilgoci bo co by się działo z głośnikami w tylniach drzwiach które są tak "zabezpieczone"? przecież to nie studnia żeby tam woda stała, chwile może czasem jest podczas długiego deszczu a później odpływa, odparowuje i resztę roku jest sucho I seryjnie na przejściach kabli przez otwory w blasze jest montowana tam taka zwykła żółta gąbka która na pewno wchłania wilgoć.
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Pewnie można by tylko:
1. Słaby dostęp, trzeba by pół drzwi rozebrać
2. Trochę ciasno, bo szyba się tam chowa
Ale jak by ktoś chciał to czemu nie Nowsze auta, powiedzmy od 2000r i troszkę lepszej klasy, nawet nie limuzyny posiadaj wygłuszenia w standardzie. I to nie tylko drzwi ale bagażniki, podłogi i wszystko co się da wygłuszyć...
1. Słaby dostęp, trzeba by pół drzwi rozebrać
2. Trochę ciasno, bo szyba się tam chowa
Ale jak by ktoś chciał to czemu nie Nowsze auta, powiedzmy od 2000r i troszkę lepszej klasy, nawet nie limuzyny posiadaj wygłuszenia w standardzie. I to nie tylko drzwi ale bagażniki, podłogi i wszystko co się da wygłuszyć...
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
generalnie fajnie że chciałeś zrobić coś w Swoim Aucie ..
ja Bym tego nie zrobił w swoim.. Sory ale jeśli chciał bym wygłuszyć je to Maty bym przykleił do samego poszycia to by wystarczyło do wygłuszenia a jeśli chciałeś jakoś tanim kosztem uszczelnić/ocieplić boczek proponował bym zainwestować w uszczelkę do okien i podkleić sam rant boczka. tylko nie za bardzo wiem po co chiałeś ocieplić drzwi??
ja Bym tego nie zrobił w swoim.. Sory ale jeśli chciał bym wygłuszyć je to Maty bym przykleił do samego poszycia to by wystarczyło do wygłuszenia a jeśli chciałeś jakoś tanim kosztem uszczelnić/ocieplić boczek proponował bym zainwestować w uszczelkę do okien i podkleić sam rant boczka. tylko nie za bardzo wiem po co chiałeś ocieplić drzwi??
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Nieju231, jest ciszej ale nie powiem ci dużo czy tylko trochę bo to pojęcie względne... trzeba by decylomierzem zmierzyć przed i po takim zbiegu. Ale i to by dało jakiś wynik powiedzmy 12dB mniej i co i tak nam za dużo to nie mówi
Generalnie jest ciszej bo musi być po takim zabiegu. Zależy od tego jak dokładnie to zrobimy i z jakich materiałów będzie lepszy efekt lub mniejszy ale będzie na pewno
przy wygłuszaniu bagażnika takimi matami efekt był słyszany od razu, dźwięk z subwoofera z bagażnika stał się bardziej wyrażniejszy i dużo niższy, całkiem inaczej to grało i to tylko przy paru matach klejonych na górze bagaja czyli spodzie pólki
Generalnie jest ciszej bo musi być po takim zabiegu. Zależy od tego jak dokładnie to zrobimy i z jakich materiałów będzie lepszy efekt lub mniejszy ale będzie na pewno
przy wygłuszaniu bagażnika takimi matami efekt był słyszany od razu, dźwięk z subwoofera z bagażnika stał się bardziej wyrażniejszy i dużo niższy, całkiem inaczej to grało i to tylko przy paru matach klejonych na górze bagaja czyli spodzie pólki
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
czy zastanawiał się ktoś jak wygłuszyć ramki szyb? oryginalnie jest całkiem dobrze w porównaniu do mondeo czy innych wynalazków, ale powyżej 130-140km/h zaczyna się przedzierać powietrze przez szyby i tak myślę jak to zniwelować by w aucie uzyskać jeszcze większą ciszę
--> POWER!!!
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)