[A6 C4] Wyłącznik ABS'u
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[A6 C4] Wyłącznik ABS'u
Powitać.
Na życzenie Casiana robię opis wyłącznika ABS'u. Sposób trochę druciarski ale bywa. Opis dostałem od kk84, ale przerobiłem go do poziomu łatwego zrozumienia i przetłumaczyłem. Nie robiłem zdjęć więc zapożyczyłem z opisu, który otrzymałem.
Potrzebne będą:
- Zwykły przekaźnik 12V
- Włącznik świateł przeciwmgielnych (nieważne czy przód czy tył)
- Dekielek od przycisku ABS
- Kilka metrów różnokolorowych kabli - w miarę potrzeb
Co robić krok po kroku:
Na początku oczywiście zdjąć klemę plusową z akumulatora.
Należy zamienić dekielki przycisków. Dekielek z logo ABS włożyć do przycisku włącznika świateł przeciwmgielnych:
Kostkę do przycisku zrobiłem z kostki, który dostałem z ori przyciskiem ABS'u, wystarczyło tylko przełożyć kabel z konektorem w inne gniazdo, a w przycisku wyjąć 1 wtyk pinu, który przeszkadzał wejść kostce we wtyk.
Teraz do auta. Zdemontować półkę pod kierownicą i (dla lepszego dostępu) plastikową osłonę słupka kierowcy. Następnie wykręcamy terminal z bezpiecznikami by było nam łatwiej połączyć ze sobą przewody i łatwiej lutować:
Interesuje nas przewód, który prowadzi do gniazda nr 21 bezpiecznik 15A:
Są tam 2 zielono-czarne kable:
Przecinamy te przewody w takim miejscu aby było dobry dostęp do jednej jak i drugiej ich połowy. I montujemy wszystko według schematu:
Podpinamy zasilanie w gniazdo o oznaczeniu 15 i uziemienie pod masę auta:
Najlepiej sprawdzić czy wszystko działa poprawnie.
Jedna uwaga, która zawarta była na końcu ori opisu:
"Wyłączenie ABS'u następuje natychmiastowo, lecz po przywróceniu działania systemu minie 10 - 15 sekund zanim ABS zacznie działać".
Mam nadzieję, że się przyda.
Na życzenie Casiana robię opis wyłącznika ABS'u. Sposób trochę druciarski ale bywa. Opis dostałem od kk84, ale przerobiłem go do poziomu łatwego zrozumienia i przetłumaczyłem. Nie robiłem zdjęć więc zapożyczyłem z opisu, który otrzymałem.
Potrzebne będą:
- Zwykły przekaźnik 12V
- Włącznik świateł przeciwmgielnych (nieważne czy przód czy tył)
- Dekielek od przycisku ABS
- Kilka metrów różnokolorowych kabli - w miarę potrzeb
Co robić krok po kroku:
Na początku oczywiście zdjąć klemę plusową z akumulatora.
Należy zamienić dekielki przycisków. Dekielek z logo ABS włożyć do przycisku włącznika świateł przeciwmgielnych:
Kostkę do przycisku zrobiłem z kostki, który dostałem z ori przyciskiem ABS'u, wystarczyło tylko przełożyć kabel z konektorem w inne gniazdo, a w przycisku wyjąć 1 wtyk pinu, który przeszkadzał wejść kostce we wtyk.
Teraz do auta. Zdemontować półkę pod kierownicą i (dla lepszego dostępu) plastikową osłonę słupka kierowcy. Następnie wykręcamy terminal z bezpiecznikami by było nam łatwiej połączyć ze sobą przewody i łatwiej lutować:
Interesuje nas przewód, który prowadzi do gniazda nr 21 bezpiecznik 15A:
Są tam 2 zielono-czarne kable:
Przecinamy te przewody w takim miejscu aby było dobry dostęp do jednej jak i drugiej ich połowy. I montujemy wszystko według schematu:
Podpinamy zasilanie w gniazdo o oznaczeniu 15 i uziemienie pod masę auta:
Najlepiej sprawdzić czy wszystko działa poprawnie.
Jedna uwaga, która zawarta była na końcu ori opisu:
"Wyłączenie ABS'u następuje natychmiastowo, lecz po przywróceniu działania systemu minie 10 - 15 sekund zanim ABS zacznie działać".
Mam nadzieję, że się przyda.
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dodek, jechałem przykładowo drogą, na której jest przejazd kolejowy i przed nim lodowisko, wjeżdżam prawą stroną samochodu na śnieg a lewa zostaje dalej na lodzie a auto nie hamuje, jedzie jakby wcale nie reagowało na hamulec. Jadę Ventem bez ABS'u, wykonuję te same czynności, po chwili auto zatrzymuje się dzięki "wryciu" prawymi kołami w śnieg. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby w pierwszym przypadku jechał pociąg. ABS pomaga ale może i szkodzić.
Ostatnio zmieniony 2013-02-05, 23:19 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Nie chcę mi się pisać wykładów na temat ABS bo to nie o tym temat, ale ABS na lodzie i śniegu potrafi znacznie wydłużyć drogę hamowania. Istnieje pewna teoria na ten temat, gdyż w Setce były czasami oryginalnie montowane wyłączniki ABS a w A6 już tego nie było, dlaczego ? A no dlatego, że w setce była inna pompa abs i był też korektor siły hamowania, jakie jest jego zadanie chyba nie muszę opisywać, w A6 już korektora owego nie ma i nigdy nie było, bo jego zadanie spełnia pompa ABS i teoretycznie w A6 nie powinno się wyłączać ABS, bo wtedy np. jadąc na zakręcie z wyłączonym ABS'em przy depnięciu na hebel tylna nieobciążona oś może wziąć więcej od przedniej osi, wtedy efekt prawie, że taki sam jak po zaciągnięciu rękawa, skutków nie muszę opisywać. Oczywiście jest to tylko teoria, nie wiem czy słuszna, bo nie próbowałem na wyłączonym abs deptać na hebel. Oczywiście w Quattro wyłączenie abs sporo pomaga, bo np. na lodzie nie ucieka nam tył. W przedniej osi wyłączanie ABS raczej bez sensu i mało rozsądne, ale sam to zrezam i spróbuje jak to jest w praktyce
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Mam tu coś dla ambitniejszych dłubaczy . Jak ktoś chce mrugającą kontrolkę ABS'u to proszę bardzo :
Dwa miniaturowe przekaźniki w celu ochrony sterownika przed podaniem napięcia "od D... strony". ABS pracuje wtedy kiedy pompa i zawory "zagrają" więc i lampka też będzie wtedy mrugać.
Tak w ogóle to sorry za OFFTOP'a.
Dwa miniaturowe przekaźniki w celu ochrony sterownika przed podaniem napięcia "od D... strony". ABS pracuje wtedy kiedy pompa i zawory "zagrają" więc i lampka też będzie wtedy mrugać.
Tak w ogóle to sorry za OFFTOP'a.