[A6 C4] Wyłącznik ABS'u

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[A6 C4] Wyłącznik ABS'u

Post autor: gjom »

Powitać.

Na życzenie Casiana robię opis wyłącznika ABS'u. Sposób trochę druciarski ale bywa. Opis dostałem od kk84, ale przerobiłem go do poziomu łatwego zrozumienia i przetłumaczyłem. Nie robiłem zdjęć więc zapożyczyłem z opisu, który otrzymałem.

Potrzebne będą:

- Zwykły przekaźnik 12V
- Włącznik świateł przeciwmgielnych (nieważne czy przód czy tył)
- Dekielek od przycisku ABS
- Kilka metrów różnokolorowych kabli - w miarę potrzeb

Co robić krok po kroku:

Na początku oczywiście zdjąć klemę plusową z akumulatora.

Należy zamienić dekielki przycisków. Dekielek z logo ABS włożyć do przycisku włącznika świateł przeciwmgielnych:

Obrazek
Obrazek

Kostkę do przycisku zrobiłem z kostki, który dostałem z ori przyciskiem ABS'u, wystarczyło tylko przełożyć kabel z konektorem w inne gniazdo, a w przycisku wyjąć 1 wtyk pinu, który przeszkadzał wejść kostce we wtyk.


Teraz do auta. Zdemontować półkę pod kierownicą i (dla lepszego dostępu) plastikową osłonę słupka kierowcy. Następnie wykręcamy terminal z bezpiecznikami by było nam łatwiej połączyć ze sobą przewody i łatwiej lutować:

Obrazek

Interesuje nas przewód, który prowadzi do gniazda nr 21 bezpiecznik 15A:

Obrazek

Są tam 2 zielono-czarne kable:

Obrazek
Obrazek

Przecinamy te przewody w takim miejscu aby było dobry dostęp do jednej jak i drugiej ich połowy. I montujemy wszystko według schematu:

Obrazek


Podpinamy zasilanie w gniazdo o oznaczeniu 15 i uziemienie pod masę auta:

Obrazek
Obrazek


Najlepiej sprawdzić czy wszystko działa poprawnie.
Jedna uwaga, która zawarta była na końcu ori opisu:

"Wyłączenie ABS'u następuje natychmiastowo, lecz po przywróceniu działania systemu minie 10 - 15 sekund zanim ABS zacznie działać".

Mam nadzieję, że się przyda.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

a czy ten przycisk ABS ori nad sie do tego ? Bo takowy mam i leży w szafie :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Fajnie by było dorezać sygnalizację pracy pompy ABS'u :mrgreen:
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Casian, W setkach można montować ori przełącznik ABS'u ale tylko z ori przekaźnikiem do tego o numerze 76. Wtedy po wyłączeniu ABS'u i po wyłączeniu zapłonu po ponownym włączeniu zapłonu, system automatycznie włączy się sam.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Mam pytanie - po co wam to ???
AEL INSIDE
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dodek pisze:po co wam to ??
Po to żeby d..a przy ruszaniu i 300KM nie uciekała na bok.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Dodek, jechałem przykładowo drogą, na której jest przejazd kolejowy i przed nim lodowisko, wjeżdżam prawą stroną samochodu na śnieg a lewa zostaje dalej na lodzie a auto nie hamuje, jedzie jakby wcale nie reagowało na hamulec. Jadę Ventem bez ABS'u, wykonuję te same czynności, po chwili auto zatrzymuje się dzięki "wryciu" prawymi kołami w śnieg. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby w pierwszym przypadku jechał pociąg. ABS pomaga ale może i szkodzić.
Ostatnio zmieniony 2013-02-05, 23:19 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nie chcę mi się pisać wykładów na temat ABS bo to nie o tym temat, ale ABS na lodzie i śniegu potrafi znacznie wydłużyć drogę hamowania. Istnieje pewna teoria na ten temat, gdyż w Setce były czasami oryginalnie montowane wyłączniki ABS a w A6 już tego nie było, dlaczego ? A no dlatego, że w setce była inna pompa abs i był też korektor siły hamowania, jakie jest jego zadanie chyba nie muszę opisywać, w A6 już korektora owego nie ma i nigdy nie było, bo jego zadanie spełnia pompa ABS i teoretycznie w A6 nie powinno się wyłączać ABS, bo wtedy np. jadąc na zakręcie z wyłączonym ABS'em przy depnięciu na hebel tylna nieobciążona oś może wziąć więcej od przedniej osi, wtedy efekt prawie, że taki sam jak po zaciągnięciu rękawa, skutków nie muszę opisywać. Oczywiście jest to tylko teoria, nie wiem czy słuszna, bo nie próbowałem na wyłączonym abs deptać na hebel. Oczywiście w Quattro wyłączenie abs sporo pomaga, bo np. na lodzie nie ucieka nam tył. W przedniej osi wyłączanie ABS raczej bez sensu i mało rozsądne, ale sam to zrezam i spróbuje jak to jest w praktyce :-P
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Mam tu coś dla ambitniejszych dłubaczy :mrgreen: . Jak ktoś chce mrugającą kontrolkę ABS'u to proszę bardzo ;) :

Obrazek

Dwa miniaturowe przekaźniki w celu ochrony sterownika przed podaniem napięcia "od D... strony". ABS pracuje wtedy kiedy pompa i zawory "zagrają" więc i lampka też będzie wtedy mrugać.

Tak w ogóle to sorry za OFFTOP'a.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Dodek pisze:Mam pytanie - po co wam to ???
Gdyż bez ABS jeżdżę tak od 4 lat. Ale chciałbym mieć mozliwość czasem załączenia sys ABS.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

kk84, powiedz mi gdzie szukać tych pinów do wpięcia się?:

Obrazek

Przekaźniki to zwykłe 12V 30/40A?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”