[ALL ] Rezanie wyświetlacza temperatury zewnętrznej
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
[ALL ] Rezanie wyświetlacza temperatury zewnętrznej
Witam, jakiś czas temu zrezałem u siebie takie oto wyposażenie dodatkowe jakim jest termometr temperatury zewnętrznej. No więc co będzie nam potrzebne aby sobie to zrezać:
-wyświetlacz temperatury
-kostka do wyświetlacza
-parę kabelków
-lutownica i cyna
-izolacja lub koszulka termokurczliwa ( ja używałem koszulek termo )
- przyda się grzechotka z nasadką 8mm do odkręcenia półki pod kierownicą
- śrubokręty krzyżakowe, przydadzą się i płaskie
No więc plan działania będzie taki:
Odkręcamy zegary, 2 śrubki od dołu listwy maskującej uchwyty zegarów. Jedna śrubka nad stacyjką a druga jest po lewej stronie nad drewnem. Akurat nie zrobiłem zdjęcia Gdy odkręciliśmy 2 śrubki odchylamy lekko do siebie tą listwę a potem ciągniemy w lewo, aby taki bolec wyszedł z deski rozdzielczej. Odkładamy listwę na bok i bierzemy się za zegary. Tutaj będą 2 opcje, ci co mają regulowaną kolumnę kierowniczą to biorą kierę max do siebie i max na dół, będzie łatwiej wyciągać zegary. Ci co nie mają regulowanej kolumny, pasowało by zwalić kierę aby łatwiej manewrować zegarem. No więc dalej, odkręcamy 3 śrubki na krzyżak mocujące zegary, potem ciągniemy zegary do siebie, odpinamy kostki i kładziemy sobie na stół, z zegarów wyjmujemy zaślepkę i przykręcamy termometr na 2 śrubki na gwiazdkę, i kostkę termometru też do obudowy zegarów przykręcamy na 2 śrubki.
Na tym zdjęciu widzimy kostkę termometru, rozpiska kostki:
pin1, przewód biało-niebieski - przewód prędkości
pin2, przewód brązowo żółty - wejście sygnału z czujnika temp. zewnętrznej
pin3, przewód brązowy - masa
pin4, przewód szaro-niebieski - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia
pin5, przewód czerwono-niebieski - zasilanie w napięcie po stacyjce
Teraz skąd kwestia skąd weźmiemy poszczególne sygnały do naszego termometru, a no wszystko oprócz sygnału z czujnika temperatury, weźmiemy sobie z czerwonej kostki zegarów, więc nie trzeba ciągnąć żadnych kabli, gdyż kostkę termometru dostałem z wystającymi kablami na ok 20 cm więc styknęło spokojnie.
Bierzemy więc czerwoną kostkę zegarów T26, na kostce jest opaska samozaciskowa (tyrtyrka) , chociaż niekoniecznie, u mnie akurat była. Przecinamy ją i wyrzucamy, podważamy śrubokrętem z jednej i z drugiej strony obudowę kostki i wysuwamy do góry. Teraz tak się będziemy podłączać z sygnałami.
Kostka żółta od termometru
Pin 1 przewód- biało-niebieski podłączamy do pinu nr 7 kostki czerwonej, przewód jest taki sam, czyli biało-niebieski do biało-niebieskiego. Patrz foto poniżej.
Pin nr 2 kostki żółtej, przewód brązowo- żółty, dolutuwujemy kabelek długości ok 50cm, można nawet ciut więcej, i do tego przewodu na koniec dolutuwujemy konektor okrągły o średnicy ok 3mm, i na razie zostawiamy.
Pin nr 3, kabelek brązowy czyli masa, podłączamy gdzie nam się tylko podoba, gdzie wygodniej, można do jakiegoś wygodnego masowego punktu w karoserii, ale ja się również podpiąłem do czerwonej kostki na pin nr 10, przewód brązowy, foto poniżej.
Pin nr 4, przewód szaro-niebieski, czyli plus po ściemniaczu, podłączamy do pinu nr 22 kostki czerwonej. Przewód również szaro-niebieski, czyli szaro-niebieski do szaro-niebieskiego w tym wypadku.
Pin nr 5, przewód niebiesko- czerwony czyli nic innego jak plus po stacyjce, podłączamy również do czerwonej kostki na pin nr 11, kolorystyka kabli również się zgadza, niebiesko- czerwony do niebiesko- czerwonego.
Wszystkie połączenia lutujemy a potem dobrze izolujemy lub nasadzamy rurkę termokurczliwą, różnego rodzaju złączek nie polecam. Miałem na początku zrobione na złączkach i niby było ok, ale jakoś nie mogłem spać z tym faktem i zrobiłem to porządnie, czyli lutowanie i rurka termo. Wpinamy się w przewody równolegle.
Teraz przechodzimy do następnego etapu, czyli do podłączenia sygnału z czujnika temp. zewnętrznej. Dla ludzi bez klimatyzacji, muszą umieścić czujnik w zderzaku i jeden kabel z czujnika podłączyć do masy gdzieś w komorze silnika ( bo nie ma sensu ciągnąć dodatkowego nie potrzebnego kabla) a drugi kabel ciągniemy do zegarów do kostki żółtej na pin nr 2 czyli przewód brązowo-żółty. Nie ma różnicy który przewód z czujnika podłączamy do masy a który do termometru, obydwa przewody z czujnika są czarne.
Teraz dalsza instrukcja dla ludzi którzy mają klimatronika, czyli w ori mamy czujnik w zderzaku, musimy się tylko podłączyć do niego, w tym celu zwalamy półkę pod kierownicą, 5 śrubek na klucz 8mm, dobra jest do tego mała grzechotka i mała przedłużka. Na foto poniżej zaznaczone czerwonym kółkiem gdzie znajdują się śrubki. Odkręcamy śrubki i ciągniemy półkę w stronę bagażnika, lajtowo wychodzi.
Po tej czynności widzimy taki widok:
I interesuje nas właśnie ta naprzeciw pomarańczowa kostka z jednym okrągłym pinem, teraz po prostu nasuwamy nasz wcześniej wypuszczony kabelek z okrągłym konektorkiem.
Sprawdzamy działanie wyświetlacza przed złożeniem, powinien elegancko wyświetlać nam prawidłową temperaturę. Potem składamy wszystko do kupy i cieszymy się nowym bajerkiem W razie gdyby było coś nie jasne, ktoś czegoś nie zrozumiał, to pytać, zawsze chętnie pomogę, i życzę udanego rezanka
-wyświetlacz temperatury
-kostka do wyświetlacza
-parę kabelków
-lutownica i cyna
-izolacja lub koszulka termokurczliwa ( ja używałem koszulek termo )
- przyda się grzechotka z nasadką 8mm do odkręcenia półki pod kierownicą
- śrubokręty krzyżakowe, przydadzą się i płaskie
No więc plan działania będzie taki:
Odkręcamy zegary, 2 śrubki od dołu listwy maskującej uchwyty zegarów. Jedna śrubka nad stacyjką a druga jest po lewej stronie nad drewnem. Akurat nie zrobiłem zdjęcia Gdy odkręciliśmy 2 śrubki odchylamy lekko do siebie tą listwę a potem ciągniemy w lewo, aby taki bolec wyszedł z deski rozdzielczej. Odkładamy listwę na bok i bierzemy się za zegary. Tutaj będą 2 opcje, ci co mają regulowaną kolumnę kierowniczą to biorą kierę max do siebie i max na dół, będzie łatwiej wyciągać zegary. Ci co nie mają regulowanej kolumny, pasowało by zwalić kierę aby łatwiej manewrować zegarem. No więc dalej, odkręcamy 3 śrubki na krzyżak mocujące zegary, potem ciągniemy zegary do siebie, odpinamy kostki i kładziemy sobie na stół, z zegarów wyjmujemy zaślepkę i przykręcamy termometr na 2 śrubki na gwiazdkę, i kostkę termometru też do obudowy zegarów przykręcamy na 2 śrubki.
Na tym zdjęciu widzimy kostkę termometru, rozpiska kostki:
pin1, przewód biało-niebieski - przewód prędkości
pin2, przewód brązowo żółty - wejście sygnału z czujnika temp. zewnętrznej
pin3, przewód brązowy - masa
pin4, przewód szaro-niebieski - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia
pin5, przewód czerwono-niebieski - zasilanie w napięcie po stacyjce
Teraz skąd kwestia skąd weźmiemy poszczególne sygnały do naszego termometru, a no wszystko oprócz sygnału z czujnika temperatury, weźmiemy sobie z czerwonej kostki zegarów, więc nie trzeba ciągnąć żadnych kabli, gdyż kostkę termometru dostałem z wystającymi kablami na ok 20 cm więc styknęło spokojnie.
Bierzemy więc czerwoną kostkę zegarów T26, na kostce jest opaska samozaciskowa (tyrtyrka) , chociaż niekoniecznie, u mnie akurat była. Przecinamy ją i wyrzucamy, podważamy śrubokrętem z jednej i z drugiej strony obudowę kostki i wysuwamy do góry. Teraz tak się będziemy podłączać z sygnałami.
Kostka żółta od termometru
Pin 1 przewód- biało-niebieski podłączamy do pinu nr 7 kostki czerwonej, przewód jest taki sam, czyli biało-niebieski do biało-niebieskiego. Patrz foto poniżej.
Pin nr 2 kostki żółtej, przewód brązowo- żółty, dolutuwujemy kabelek długości ok 50cm, można nawet ciut więcej, i do tego przewodu na koniec dolutuwujemy konektor okrągły o średnicy ok 3mm, i na razie zostawiamy.
Pin nr 3, kabelek brązowy czyli masa, podłączamy gdzie nam się tylko podoba, gdzie wygodniej, można do jakiegoś wygodnego masowego punktu w karoserii, ale ja się również podpiąłem do czerwonej kostki na pin nr 10, przewód brązowy, foto poniżej.
Pin nr 4, przewód szaro-niebieski, czyli plus po ściemniaczu, podłączamy do pinu nr 22 kostki czerwonej. Przewód również szaro-niebieski, czyli szaro-niebieski do szaro-niebieskiego w tym wypadku.
Pin nr 5, przewód niebiesko- czerwony czyli nic innego jak plus po stacyjce, podłączamy również do czerwonej kostki na pin nr 11, kolorystyka kabli również się zgadza, niebiesko- czerwony do niebiesko- czerwonego.
Wszystkie połączenia lutujemy a potem dobrze izolujemy lub nasadzamy rurkę termokurczliwą, różnego rodzaju złączek nie polecam. Miałem na początku zrobione na złączkach i niby było ok, ale jakoś nie mogłem spać z tym faktem i zrobiłem to porządnie, czyli lutowanie i rurka termo. Wpinamy się w przewody równolegle.
Teraz przechodzimy do następnego etapu, czyli do podłączenia sygnału z czujnika temp. zewnętrznej. Dla ludzi bez klimatyzacji, muszą umieścić czujnik w zderzaku i jeden kabel z czujnika podłączyć do masy gdzieś w komorze silnika ( bo nie ma sensu ciągnąć dodatkowego nie potrzebnego kabla) a drugi kabel ciągniemy do zegarów do kostki żółtej na pin nr 2 czyli przewód brązowo-żółty. Nie ma różnicy który przewód z czujnika podłączamy do masy a który do termometru, obydwa przewody z czujnika są czarne.
Teraz dalsza instrukcja dla ludzi którzy mają klimatronika, czyli w ori mamy czujnik w zderzaku, musimy się tylko podłączyć do niego, w tym celu zwalamy półkę pod kierownicą, 5 śrubek na klucz 8mm, dobra jest do tego mała grzechotka i mała przedłużka. Na foto poniżej zaznaczone czerwonym kółkiem gdzie znajdują się śrubki. Odkręcamy śrubki i ciągniemy półkę w stronę bagażnika, lajtowo wychodzi.
Po tej czynności widzimy taki widok:
I interesuje nas właśnie ta naprzeciw pomarańczowa kostka z jednym okrągłym pinem, teraz po prostu nasuwamy nasz wcześniej wypuszczony kabelek z okrągłym konektorkiem.
Sprawdzamy działanie wyświetlacza przed złożeniem, powinien elegancko wyświetlać nam prawidłową temperaturę. Potem składamy wszystko do kupy i cieszymy się nowym bajerkiem W razie gdyby było coś nie jasne, ktoś czegoś nie zrozumiał, to pytać, zawsze chętnie pomogę, i życzę udanego rezanka
Ostatnio zmieniony 2012-12-22, 23:18 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Pytanie poboczne. Czy jest program z opisem elektryki w audi - ze np kostka nr x ma ileś pinów, do tego opis pinów itp. W fordzie jest TIS i są schematy, do tego opis wtyczek, kolory, gdzie który pin , itp. Musiałem zrobić od nowa wiązkę wtryskiwaczy i paru czujników w silniku i pomocne to było bardzo.
A w temacie - czy da się dorobić wyświetlacz z temperaturą w środku? Bo czujników to jest chyba kilka w kabinie - da się je jakoś wykorzystać?
A w temacie - czy da się dorobić wyświetlacz z temperaturą w środku? Bo czujników to jest chyba kilka w kabinie - da się je jakoś wykorzystać?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Dzięki chłopaki
przemoprzem, Co do pierwszego pytania, to pewnie, że są schematy, nawet na naszym forum w dziale download.
Były,były. Akurat moja trafiła się bez termometru, ale dokładając go się bynajmniej nie nudziłemadriang92 pisze:A tak wogóle to były a6 bez termometru?
przemoprzem, Co do pierwszego pytania, to pewnie, że są schematy, nawet na naszym forum w dziale download.
Pewnie, że się da Resztę pinów tak jak opisałem w temacie, a pin nr 2 podłączyć do jakiegoś czujnika w kabinie. Gdzieś na jakimś schemacie widziałem nawet kabelek odpowiadający za sygnał czujników temp. w środku auta. Był w nogach pasażera w tych kostkach. Jak znajdę to dam znać.przemoprzem pisze:czy da się dorobić wyświetlacz z temperaturą w środku? Bo czujników to jest chyba kilka w kabinie - da się je jakoś wykorzystać?
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
hm.mozna by zrobic przelacznik stycznik korym by sie przelaczalo miedzy temperatura wewnetrzna a zewnetrzna.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ten schemat to już mam.
Ale chodziło mi o takie coś jak pod tym linkiem http://imageshack.us/f/15/mondeomk320032004schema.png/ - to jest wydruk z TIS ford - jest schemat, opis wtyczki, kolory, numery pinów.....
Ale chodziło mi o takie coś jak pod tym linkiem http://imageshack.us/f/15/mondeomk320032004schema.png/ - to jest wydruk z TIS ford - jest schemat, opis wtyczki, kolory, numery pinów.....
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
przemoprzem, znowu OT uprawiasz.prosze załozyc temat w dziale odpowienim i tam szukac pomocy.temat schematów uważam za zamkniety.
GTR34 dziekuję za wkład i dzielenie sie wiedzą i doświadczeniem.
GTR34 dziekuję za wkład i dzielenie sie wiedzą i doświadczeniem.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Butterbean, dobrze kombinujesz, ja też myślę co z tym zrobić bo mam 2 wskaźniki temperatury, pierwszy fabrycznie a drugi nad dodatkowymi zegarami ale tam zawsze coś można wsadzić innego. Tylko kwestia przełącznika. Na moim przykładzie mam podświetlaną zaślepkę w postaci włącznika/wyłącznika ABS (ale czy w a6 były montowane? chyba nie - mniejsza z tym), i myślę wstawić bebechy od włącznika np świateł przeciwmgielnych i podłączyć pod ten włącznik sygnały z jednego i z drugiego, że po wciśnięciu zmienia się wyświetlana temperatura W i na zewnątrz auta na wyświetlaczu pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem.
GTR34, jakieś pomysły??
GTR34, jakieś pomysły??
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Hm, załóżmy, że mamy już sygnał z obydwu czujników, temp. wewnętrznej i zewnętrznej. Mamy 2 kabelki i teraz trzeba przełącznikiem podać raz jeden sygnał raz drugi. Bardziej by tutaj pasował przełącznik takiego typu.
W takim wypadku podłączenie jest bajecznie proste, w 1 pin od boku dajemy sygnał z czujnika temp. wewnętrznej, na środkowy pin dajemy przewód z termometru a na 3 pin przełącznika dajemy sygnał z czujnika temp. zewnętrznej. I mając przełącznik w pozycji na środku mamy odłączone sygnały i termometr nie pokazuje nic, gdy przełączmy w jedną stronę, będzie pokazywana temp. wewnętrzna. A w drugą stronę temp. zewnętrzna. Gorzej tylko z faktem, gdzie umieścić taki przełącznik bo nie jest specjalnej urody i ni jak nie pasuje do środka C4. Podałem tylko przykład, aby zrobić to na przycisku np. świateł przeciwmgłowych to jest trudniej, iż on daje tylko sygnał w jedną stronę. Chyba, że by to zrobić na przekaźnikach itp. a ja w przekaźnikach jestem cienki Bolo
[ Dodano: 2012-12-23, 20:38 ]
Coś takiego już ładniejsze, ale też nie wiem gdzie by to umieścić aby było ładnie..
http://allegro.pl/przelacznik-koly-on-o ... 06544.html
W takim wypadku podłączenie jest bajecznie proste, w 1 pin od boku dajemy sygnał z czujnika temp. wewnętrznej, na środkowy pin dajemy przewód z termometru a na 3 pin przełącznika dajemy sygnał z czujnika temp. zewnętrznej. I mając przełącznik w pozycji na środku mamy odłączone sygnały i termometr nie pokazuje nic, gdy przełączmy w jedną stronę, będzie pokazywana temp. wewnętrzna. A w drugą stronę temp. zewnętrzna. Gorzej tylko z faktem, gdzie umieścić taki przełącznik bo nie jest specjalnej urody i ni jak nie pasuje do środka C4. Podałem tylko przykład, aby zrobić to na przycisku np. świateł przeciwmgłowych to jest trudniej, iż on daje tylko sygnał w jedną stronę. Chyba, że by to zrobić na przekaźnikach itp. a ja w przekaźnikach jestem cienki Bolo
[ Dodano: 2012-12-23, 20:38 ]
Coś takiego już ładniejsze, ale też nie wiem gdzie by to umieścić aby było ładnie..
http://allegro.pl/przelacznik-koly-on-o ... 06544.html