[ALL ] Rezanie wyświetlacza temperatury zewnętrznej

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[ALL ] Rezanie wyświetlacza temperatury zewnętrznej

Post autor: GTR34 »

Witam, jakiś czas temu zrezałem u siebie takie oto wyposażenie dodatkowe jakim jest termometr temperatury zewnętrznej. No więc co będzie nam potrzebne aby sobie to zrezać:
-wyświetlacz temperatury
-kostka do wyświetlacza
-parę kabelków
-lutownica i cyna
-izolacja lub koszulka termokurczliwa ( ja używałem koszulek termo )
- przyda się grzechotka z nasadką 8mm do odkręcenia półki pod kierownicą
- śrubokręty krzyżakowe, przydadzą się i płaskie

No więc plan działania będzie taki:
Odkręcamy zegary, 2 śrubki od dołu listwy maskującej uchwyty zegarów. Jedna śrubka nad stacyjką a druga jest po lewej stronie nad drewnem. Akurat nie zrobiłem zdjęcia :-/ Gdy odkręciliśmy 2 śrubki odchylamy lekko do siebie tą listwę a potem ciągniemy w lewo, aby taki bolec wyszedł z deski rozdzielczej. Odkładamy listwę na bok i bierzemy się za zegary. Tutaj będą 2 opcje, ci co mają regulowaną kolumnę kierowniczą to biorą kierę max do siebie i max na dół, będzie łatwiej wyciągać zegary. Ci co nie mają regulowanej kolumny, pasowało by zwalić kierę aby łatwiej manewrować zegarem. No więc dalej, odkręcamy 3 śrubki na krzyżak mocujące zegary, potem ciągniemy zegary do siebie, odpinamy kostki i kładziemy sobie na stół, z zegarów wyjmujemy zaślepkę i przykręcamy termometr na 2 śrubki na gwiazdkę, i kostkę termometru też do obudowy zegarów przykręcamy na 2 śrubki.

Obrazek

Obrazek

Na tym zdjęciu widzimy kostkę termometru, rozpiska kostki:
pin1, przewód biało-niebieski - przewód prędkości


pin2, przewód brązowo żółty - wejście sygnału z czujnika temp. zewnętrznej

pin3, przewód brązowy - masa

pin4, przewód szaro-niebieski - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia

pin5, przewód czerwono-niebieski - zasilanie w napięcie po stacyjce

Teraz skąd kwestia skąd weźmiemy poszczególne sygnały do naszego termometru, a no wszystko oprócz sygnału z czujnika temperatury, weźmiemy sobie z czerwonej kostki zegarów, więc nie trzeba ciągnąć żadnych kabli, gdyż kostkę termometru dostałem z wystającymi kablami na ok 20 cm więc styknęło spokojnie.
Bierzemy więc czerwoną kostkę zegarów T26, na kostce jest opaska samozaciskowa (tyrtyrka) , chociaż niekoniecznie, u mnie akurat była. Przecinamy ją i wyrzucamy, podważamy śrubokrętem z jednej i z drugiej strony obudowę kostki i wysuwamy do góry. Teraz tak się będziemy podłączać z sygnałami.
Kostka żółta od termometru
Pin 1 przewód- biało-niebieski podłączamy do pinu nr 7 kostki czerwonej, przewód jest taki sam, czyli biało-niebieski do biało-niebieskiego. Patrz foto poniżej.

Obrazek

Pin nr 2 kostki żółtej, przewód brązowo- żółty, dolutuwujemy kabelek długości ok 50cm, można nawet ciut więcej, i do tego przewodu na koniec dolutuwujemy konektor okrągły o średnicy ok 3mm, i na razie zostawiamy.

Obrazek


Pin nr 3, kabelek brązowy czyli masa, podłączamy gdzie nam się tylko podoba, gdzie wygodniej, można do jakiegoś wygodnego masowego punktu w karoserii, ale ja się również podpiąłem do czerwonej kostki na pin nr 10, przewód brązowy, foto poniżej.

Obrazek

Pin nr 4, przewód szaro-niebieski, czyli plus po ściemniaczu, podłączamy do pinu nr 22 kostki czerwonej. Przewód również szaro-niebieski, czyli szaro-niebieski do szaro-niebieskiego w tym wypadku.

Obrazek

Pin nr 5, przewód niebiesko- czerwony czyli nic innego jak plus po stacyjce, podłączamy również do czerwonej kostki na pin nr 11, kolorystyka kabli również się zgadza, niebiesko- czerwony do niebiesko- czerwonego.

Wszystkie połączenia lutujemy a potem dobrze izolujemy lub nasadzamy rurkę termokurczliwą, różnego rodzaju złączek nie polecam. Miałem na początku zrobione na złączkach i niby było ok, ale jakoś nie mogłem spać z tym faktem i zrobiłem to porządnie, czyli lutowanie i rurka termo. Wpinamy się w przewody równolegle.


Obrazek

Obrazek

Teraz przechodzimy do następnego etapu, czyli do podłączenia sygnału z czujnika temp. zewnętrznej. Dla ludzi bez klimatyzacji, muszą umieścić czujnik w zderzaku i jeden kabel z czujnika podłączyć do masy gdzieś w komorze silnika ( bo nie ma sensu ciągnąć dodatkowego nie potrzebnego kabla) a drugi kabel ciągniemy do zegarów do kostki żółtej na pin nr 2 czyli przewód brązowo-żółty. Nie ma różnicy który przewód z czujnika podłączamy do masy a który do termometru, obydwa przewody z czujnika są czarne.
Teraz dalsza instrukcja dla ludzi którzy mają klimatronika, czyli w ori mamy czujnik w zderzaku, musimy się tylko podłączyć do niego, w tym celu zwalamy półkę pod kierownicą, 5 śrubek na klucz 8mm, dobra jest do tego mała grzechotka i mała przedłużka. Na foto poniżej zaznaczone czerwonym kółkiem gdzie znajdują się śrubki. Odkręcamy śrubki i ciągniemy półkę w stronę bagażnika, lajtowo wychodzi.

Obrazek

Po tej czynności widzimy taki widok:

Obrazek

I interesuje nas właśnie ta naprzeciw pomarańczowa kostka z jednym okrągłym pinem, teraz po prostu nasuwamy nasz wcześniej wypuszczony kabelek z okrągłym konektorkiem.

Obrazek

Sprawdzamy działanie wyświetlacza przed złożeniem, powinien elegancko wyświetlać nam prawidłową temperaturę. Potem składamy wszystko do kupy i cieszymy się nowym bajerkiem ;-) W razie gdyby było coś nie jasne, ktoś czegoś nie zrozumiał, to pytać, zawsze chętnie pomogę, i życzę udanego rezanka ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-12-22, 23:18 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Dzięki za manual, przyda się w niedalekiej przyszłości ! :ok:
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Dobra robota :ok: . Wymaga cierpliwości podejrzewam.
Dla chcących i potrzebujących posiadam taką kostkę do termo do oddania:

Obrazek
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

podzielam, gdybym nie miał wyświetlacza to nijak bym nie wiedział jak się za to zabrać, manual dobry :ok:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Jak zwykle, poziom wysoki, merytorycznie i rzeczowo. Tak trzymaj Konrad :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

GTR34, rośniesz w siłę :ok:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Bardzo fajny manual i dokładnie opisany :ok: A tak wogóle to były a6 bez termometru? Jakoś ja zawsze trafiałem na takie z :mrgreen:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Pytanie poboczne. Czy jest program z opisem elektryki w audi - ze np kostka nr x ma ileś pinów, do tego opis pinów itp. W fordzie jest TIS i są schematy, do tego opis wtyczek, kolory, gdzie który pin , itp. Musiałem zrobić od nowa wiązkę wtryskiwaczy i paru czujników w silniku i pomocne to było bardzo.

A w temacie - czy da się dorobić wyświetlacz z temperaturą w środku? Bo czujników to jest chyba kilka w kabinie - da się je jakoś wykorzystać?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dzięki chłopaki ;-)
adriang92 pisze:A tak wogóle to były a6 bez termometru?
Były,były. Akurat moja trafiła się bez termometru, ale dokładając go się bynajmniej nie nudziłem ;-)
przemoprzem, Co do pierwszego pytania, to pewnie, że są schematy, nawet na naszym forum w dziale download.
przemoprzem pisze:czy da się dorobić wyświetlacz z temperaturą w środku? Bo czujników to jest chyba kilka w kabinie - da się je jakoś wykorzystać?
Pewnie, że się da ;-) Resztę pinów tak jak opisałem w temacie, a pin nr 2 podłączyć do jakiegoś czujnika w kabinie. Gdzieś na jakimś schemacie widziałem nawet kabelek odpowiadający za sygnał czujników temp. w środku auta. Był w nogach pasażera w tych kostkach. Jak znajdę to dam znać.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

hm.mozna by zrobic przelacznik stycznik korym by sie przelaczalo miedzy temperatura wewnetrzna a zewnetrzna.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A to ciekawy pomysł Butterbean, nawet bardzo prosto jest to zrobić. Wystarczy znaleźć tylko kabelek z czujnika np. tego w podsufitce. Muszę przetrząsnąć schematy, bo widziałem gdzieś taki kabelek.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ten schemat to już mam.

Ale chodziło mi o takie coś jak pod tym linkiem http://imageshack.us/f/15/mondeomk320032004schema.png/ - to jest wydruk z TIS ford - jest schemat, opis wtyczki, kolory, numery pinów.....
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

przemoprzem, znowu OT uprawiasz.prosze załozyc temat w dziale odpowienim i tam szukac pomocy.temat schematów uważam za zamkniety.
GTR34 dziekuję za wkład i dzielenie sie wiedzą i doświadczeniem.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Butterbean, dobrze kombinujesz, ja też myślę co z tym zrobić bo mam 2 wskaźniki temperatury, pierwszy fabrycznie a drugi nad dodatkowymi zegarami ale tam zawsze coś można wsadzić innego. Tylko kwestia przełącznika. Na moim przykładzie mam podświetlaną zaślepkę w postaci włącznika/wyłącznika ABS (ale czy w a6 były montowane? chyba nie - mniejsza z tym), i myślę wstawić bebechy od włącznika np świateł przeciwmgielnych i podłączyć pod ten włącznik sygnały z jednego i z drugiego, że po wciśnięciu zmienia się wyświetlana temperatura W i na zewnątrz auta na wyświetlaczu pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem.

GTR34, jakieś pomysły??
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Hm, załóżmy, że mamy już sygnał z obydwu czujników, temp. wewnętrznej i zewnętrznej. Mamy 2 kabelki i teraz trzeba przełącznikiem podać raz jeden sygnał raz drugi. Bardziej by tutaj pasował przełącznik takiego typu.

Obrazek

W takim wypadku podłączenie jest bajecznie proste, w 1 pin od boku dajemy sygnał z czujnika temp. wewnętrznej, na środkowy pin dajemy przewód z termometru a na 3 pin przełącznika dajemy sygnał z czujnika temp. zewnętrznej. I mając przełącznik w pozycji na środku mamy odłączone sygnały i termometr nie pokazuje nic, gdy przełączmy w jedną stronę, będzie pokazywana temp. wewnętrzna. A w drugą stronę temp. zewnętrzna. Gorzej tylko z faktem, gdzie umieścić taki przełącznik bo nie jest specjalnej urody i ni jak nie pasuje do środka C4. Podałem tylko przykład, aby zrobić to na przycisku np. świateł przeciwmgłowych to jest trudniej, iż on daje tylko sygnał w jedną stronę. Chyba, że by to zrobić na przekaźnikach itp. a ja w przekaźnikach jestem cienki Bolo :-?

[ Dodano: 2012-12-23, 20:38 ]
Coś takiego już ładniejsze, ale też nie wiem gdzie by to umieścić aby było ładnie..

http://allegro.pl/przelacznik-koly-on-o ... 06544.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”