[A6 C4] Dodatkowe zegary

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

[A6 C4] Dodatkowe zegary

Post autor: kk84 »

Witam.

W miejsce popielniczki pod climatronic'em trafią dodatkowe zegary.

Wybór padł na :
1. Wskaźnik ciśnienia oleju :
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_oleju-30.html
Obrazek

2. Wskaźnik ciśnienia doładowania :
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_dolado ... ST-28.html
Obrazek

3. Amperomierz :
http://www.dabtuner.pl/Amperomierz-37.html
Obrazek

Popielniczka wymontowana, trzeba odrysować szablon montażowy pod przyszłe zegary :
Obrazek
Obrazek

Można rozejrzeć się za fabrycznymi zegarami od "kupejki" ( np. dostępnymi tu http://archi.inosak.org/imgdb/item2401314555_1.html ) ale zdublowałbym sobie zegar temperatury oleju i napięcia aku. Z ich przeróbką też by trochę zabawy było, poza tym plasticzany panel nie zgadza się z krzywiznami konsoli w S6.

Tak więc :

Ad.2. Sprawa prosta i wręcz oczywista w kwestii podłączenia.
Ad.3. Jeżeli zaprezentowany amperomierz jest przyrządem z bezpośrednim pomiarem prądu to d..a - trzeba będzie ciągnąć gruuube kable. Jeżeli pomiar pośredni z bocznikiem to malina. W przypadku pierwszej wersji dokonam odpowiedniej konwersji ;).
Ad.1. No właśnie ... do fabrycznego wskaźnika mamy dedykowany czujnik : 035919561 wkręcany w blok, gwint M10X1. I tak jest w 3B, ABY. W AAN w miejscu montażu tego czujnik jest korek. Jednak nie zamierzam wykorzystywać go, tylko dedykowany do przedstawionego wskaźnika czujnik.

Kwestia podświetlenia. Wiadomo, fabryczny popielnik miał żarówkowe podświetlenie zasilone z tego samego obwodu co podświetlenie zegarów, schowka i panelu climatronica (bezpiecznik nr. 15 w skrzynce nieopodal lewego kolana kierownika). Tudzież zostanie podłączone tam podświetlenie zegarków.
Nowe wskaźniki trzeba będzie prawdopodobnie przerobić na czerwony kolor podświetlenia.

Co do nowym instr. pomiarowych chciałem umieścić temperaturę EGT ale w obudowie fi 52mm nie mają takich.

Oto założenia. Na bieżąco postaram się update'ować.

Pozwoliłem sobie poprawić fotki. J.A.G
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

No no no.... pomysł fajny :ok: Czekamy na fotorelację, może się jeszcze komuś przyda. :-D
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

ciekawa koncepcja :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Apropos czujnik ciśnienia. ETKA twierdzi iż w bloku AEL'a podobnie jak w AAN etc. jest zaślepiony otwór który można w przyszłości wykorzystać. De facto też M10X1 :!:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

No tak, masz tam tylko korek zaślepiający z tym samym gwintem, bo to przecież ten sam blok co w secie, gdzie czujniki były fabrycznie. Przy A6/S6 chyba doszli do wniosku że kierowca jest i tak tępy bo jedzie do serwisu z byle pierdołą a wiec i ten wskaźnik nie jest mu potrzebny (przy niższym ciśnieniu pewnie każdy by od razu do serwisu jechał i marudził a oni musieliby jeszcze coś robić :mrgreen: )
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Czołem.

Prezentuję wersję roboczą :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105 ... edb7e.html
Obrazek

Wieczorem cyknę fotkę jak to wygląda podświetlone.

Obrazek

A tak w ciemności się prezentują.
Wskaźniki są "nierozbieralne" tak więc niestety podświetlenie zostaję jak na fotce :(.
Ostatnio zmieniony 2012-06-21, 23:34 przez kk84, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Podświetlenie trochę nie pasuje to fakt. Wycinaj ramkę tak by cały panel nie chował się tak głęboko, żeby był równo z dekorem klimy, będzie wyglądało jak ori ;-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ładnie to wygląda dobra robota. :ok:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Hej.
J.A.G pisze:Wycinaj ramkę
CNC to za mnie zrobi. Blacha stanowi jedynie chassis nośne dla zegarków i radiator dla elektroniki regulacji jaśności podświetlenia.
Zmiana koloru podświetlenia nowych wskaźników = ich anichilacji ponieważ aby dostać się do wnętrza puszki wskaźnika należy od frontu zdemontować poprzez nacięcie i rozgięcie tą ozdobną srebrną obwódkę / kryzę. Próbowałem czerwonego LED'a ale efekt był lekko mówiąc kiepawy. Oszacowana i zmierzona grubość ramki to 14,3mm.
Zastanawiam się czy zegary "zatopić" w ramce w a'la "potrójnym okularze" tak aby obwódki licowały z płaszczyzną czy też normalnie czyli z wypuklonymi obwódkami. Najlepiej zrobić i taką i taką wersje ale usługa w CNC kosztuje .... :-/
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

kk84, widzę znasz się na rzeczy :) Wygląda to ciekawie i zastanawiam się nad tym do swojej audioli(voltomierz, amperomierz, ciśnienie paliwa) miałbym niezłą choinkę he he

uwypuklone obwódki mogą być ładniejsze choć należałoby idealnie wyciąć otwory.

jaki jest koszt "wyprodukowania" takiego wypełnienia?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Tak szczerze, to widać coś podczas jazdy na tych wskaźnikach ?
()()()() Jedna rodzinka VW
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

jaki jest koszt "wyprodukowania" takiego wypełnienia?
5zł od "wejścia" frezu w materiał, plus materiał z metra kw., długości scieżki frezu, do tego jeżeli detal jest mały to podnoszą cenę o 20%. Tak więc wychodzi niecałe 92zł za wypełnienie z czarnego ABS'u bez wyfrezek pod zegary (opcja wystających kryz zegarów). Natomiast opcja schowanych kryz w materiale to + 17 PLN.
Zdecydowałem się jednak "wpuścić" zegary 5mm w tworzywo. Da to efekt taki, że zegary będą niecały 1mm ponad płaszczyznę maskowania blaszanego chassis.
Pozostał problem. Otóż chciałbym jasność wszystkich zegarów regulować jednym i tym samym potencjometrem :!: . Opcję są dwie.
1. Wzmocnić układ regulacji jasności zegarów seryjnych i "złapać" się do zegarów dodatkowych.
2. Dobudować do istniejącego potencjometru układ regulacji napięcia czyli dołożyć drugi miniaturowy potencjometr który sterowałby układem reg. jasności dod. zegarów.
Rozwiązanie drugie ma wadę - chcąc nastawić zegarek w konsoli przekręci się dodatkowy potencjometr poza skrajne max. położenie.
Ale spoko, cosik wymyślę :mrgreen:

[ Dodano: 2012-06-22, 21:22 ]
wolfik0 pisze:Tak szczerze, to widać coś podczas jazdy na tych wskaźnikach ?
Hehe .. napisałeś w trakcie pisania przeze mnie postu :). Widać. Wieczorem podświetlenie mimo iż silniejsze i odcinające się od reszty konsoli nie rozprasza. Poza tym wyświetlacz siedmiosegmentowy na BC jest trochę ..hmm.. bezduszny ?! "Analogi" mają swój klimat.

Aha. Jeszcze jedna rzecz. W bloku silnika mamy zaślepiony "odczep" w magistrali olejowej z gwintem M10X1, decydując się na wskaźnik ciśnienia oleju i czujnik mu przypisany trzeba wykonać przejściówkę M10X1 na M10X1/8 cala :!:
Ostatnio zmieniony 2012-06-22, 21:27 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk84 pisze:decydując się na wskaźnik ciśnienia oleju i czujnik mu przypisany trzeba wykonać przejściówkę M10X1 na M10X1/8 cala :!:
Mowa o przejściówce dla czujnika z tego zegara który kupiłeś czy też fabrycznego?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:Mowa o przejściówce dla czujnika
...który kupiłem. Fabryczny ma M10X1.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

kk84, nie próbowałeś wstawić ori wskaźników z Audi?? Takich jak te:


Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”