[A6 C4] Dodatkowe zegary
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
[A6 C4] Dodatkowe zegary
Witam.
W miejsce popielniczki pod climatronic'em trafią dodatkowe zegary.
Wybór padł na :
1. Wskaźnik ciśnienia oleju :
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_oleju-30.html
2. Wskaźnik ciśnienia doładowania :
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_dolado ... ST-28.html
3. Amperomierz :
http://www.dabtuner.pl/Amperomierz-37.html
Popielniczka wymontowana, trzeba odrysować szablon montażowy pod przyszłe zegary :
Można rozejrzeć się za fabrycznymi zegarami od "kupejki" ( np. dostępnymi tu http://archi.inosak.org/imgdb/item2401314555_1.html ) ale zdublowałbym sobie zegar temperatury oleju i napięcia aku. Z ich przeróbką też by trochę zabawy było, poza tym plasticzany panel nie zgadza się z krzywiznami konsoli w S6.
Tak więc :
Ad.2. Sprawa prosta i wręcz oczywista w kwestii podłączenia.
Ad.3. Jeżeli zaprezentowany amperomierz jest przyrządem z bezpośrednim pomiarem prądu to d..a - trzeba będzie ciągnąć gruuube kable. Jeżeli pomiar pośredni z bocznikiem to malina. W przypadku pierwszej wersji dokonam odpowiedniej konwersji .
Ad.1. No właśnie ... do fabrycznego wskaźnika mamy dedykowany czujnik : 035919561 wkręcany w blok, gwint M10X1. I tak jest w 3B, ABY. W AAN w miejscu montażu tego czujnik jest korek. Jednak nie zamierzam wykorzystywać go, tylko dedykowany do przedstawionego wskaźnika czujnik.
Kwestia podświetlenia. Wiadomo, fabryczny popielnik miał żarówkowe podświetlenie zasilone z tego samego obwodu co podświetlenie zegarów, schowka i panelu climatronica (bezpiecznik nr. 15 w skrzynce nieopodal lewego kolana kierownika). Tudzież zostanie podłączone tam podświetlenie zegarków.
Nowe wskaźniki trzeba będzie prawdopodobnie przerobić na czerwony kolor podświetlenia.
Co do nowym instr. pomiarowych chciałem umieścić temperaturę EGT ale w obudowie fi 52mm nie mają takich.
Oto założenia. Na bieżąco postaram się update'ować.
Pozwoliłem sobie poprawić fotki. J.A.G
W miejsce popielniczki pod climatronic'em trafią dodatkowe zegary.
Wybór padł na :
1. Wskaźnik ciśnienia oleju :
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_oleju-30.html
2. Wskaźnik ciśnienia doładowania :
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_dolado ... ST-28.html
3. Amperomierz :
http://www.dabtuner.pl/Amperomierz-37.html
Popielniczka wymontowana, trzeba odrysować szablon montażowy pod przyszłe zegary :
Można rozejrzeć się za fabrycznymi zegarami od "kupejki" ( np. dostępnymi tu http://archi.inosak.org/imgdb/item2401314555_1.html ) ale zdublowałbym sobie zegar temperatury oleju i napięcia aku. Z ich przeróbką też by trochę zabawy było, poza tym plasticzany panel nie zgadza się z krzywiznami konsoli w S6.
Tak więc :
Ad.2. Sprawa prosta i wręcz oczywista w kwestii podłączenia.
Ad.3. Jeżeli zaprezentowany amperomierz jest przyrządem z bezpośrednim pomiarem prądu to d..a - trzeba będzie ciągnąć gruuube kable. Jeżeli pomiar pośredni z bocznikiem to malina. W przypadku pierwszej wersji dokonam odpowiedniej konwersji .
Ad.1. No właśnie ... do fabrycznego wskaźnika mamy dedykowany czujnik : 035919561 wkręcany w blok, gwint M10X1. I tak jest w 3B, ABY. W AAN w miejscu montażu tego czujnik jest korek. Jednak nie zamierzam wykorzystywać go, tylko dedykowany do przedstawionego wskaźnika czujnik.
Kwestia podświetlenia. Wiadomo, fabryczny popielnik miał żarówkowe podświetlenie zasilone z tego samego obwodu co podświetlenie zegarów, schowka i panelu climatronica (bezpiecznik nr. 15 w skrzynce nieopodal lewego kolana kierownika). Tudzież zostanie podłączone tam podświetlenie zegarków.
Nowe wskaźniki trzeba będzie prawdopodobnie przerobić na czerwony kolor podświetlenia.
Co do nowym instr. pomiarowych chciałem umieścić temperaturę EGT ale w obudowie fi 52mm nie mają takich.
Oto założenia. Na bieżąco postaram się update'ować.
Pozwoliłem sobie poprawić fotki. J.A.G
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
No no no.... pomysł fajny Czekamy na fotorelację, może się jeszcze komuś przyda.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
No tak, masz tam tylko korek zaślepiający z tym samym gwintem, bo to przecież ten sam blok co w secie, gdzie czujniki były fabrycznie. Przy A6/S6 chyba doszli do wniosku że kierowca jest i tak tępy bo jedzie do serwisu z byle pierdołą a wiec i ten wskaźnik nie jest mu potrzebny (przy niższym ciśnieniu pewnie każdy by od razu do serwisu jechał i marudził a oni musieliby jeszcze coś robić )
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Czołem.
Prezentuję wersję roboczą :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105 ... edb7e.html
Wieczorem cyknę fotkę jak to wygląda podświetlone.
A tak w ciemności się prezentują.
Wskaźniki są "nierozbieralne" tak więc niestety podświetlenie zostaję jak na fotce .
Prezentuję wersję roboczą :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105 ... edb7e.html
Wieczorem cyknę fotkę jak to wygląda podświetlone.
A tak w ciemności się prezentują.
Wskaźniki są "nierozbieralne" tak więc niestety podświetlenie zostaję jak na fotce .
Ostatnio zmieniony 2012-06-21, 23:34 przez kk84, łącznie zmieniany 3 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Ładnie to wygląda dobra robota.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Hej.
Zmiana koloru podświetlenia nowych wskaźników = ich anichilacji ponieważ aby dostać się do wnętrza puszki wskaźnika należy od frontu zdemontować poprzez nacięcie i rozgięcie tą ozdobną srebrną obwódkę / kryzę. Próbowałem czerwonego LED'a ale efekt był lekko mówiąc kiepawy. Oszacowana i zmierzona grubość ramki to 14,3mm.
Zastanawiam się czy zegary "zatopić" w ramce w a'la "potrójnym okularze" tak aby obwódki licowały z płaszczyzną czy też normalnie czyli z wypuklonymi obwódkami. Najlepiej zrobić i taką i taką wersje ale usługa w CNC kosztuje ....
CNC to za mnie zrobi. Blacha stanowi jedynie chassis nośne dla zegarków i radiator dla elektroniki regulacji jaśności podświetlenia.J.A.G pisze:Wycinaj ramkę
Zmiana koloru podświetlenia nowych wskaźników = ich anichilacji ponieważ aby dostać się do wnętrza puszki wskaźnika należy od frontu zdemontować poprzez nacięcie i rozgięcie tą ozdobną srebrną obwódkę / kryzę. Próbowałem czerwonego LED'a ale efekt był lekko mówiąc kiepawy. Oszacowana i zmierzona grubość ramki to 14,3mm.
Zastanawiam się czy zegary "zatopić" w ramce w a'la "potrójnym okularze" tak aby obwódki licowały z płaszczyzną czy też normalnie czyli z wypuklonymi obwódkami. Najlepiej zrobić i taką i taką wersje ale usługa w CNC kosztuje ....
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
kk84, widzę znasz się na rzeczy Wygląda to ciekawie i zastanawiam się nad tym do swojej audioli(voltomierz, amperomierz, ciśnienie paliwa) miałbym niezłą choinkę he he
uwypuklone obwódki mogą być ładniejsze choć należałoby idealnie wyciąć otwory.
jaki jest koszt "wyprodukowania" takiego wypełnienia?
uwypuklone obwódki mogą być ładniejsze choć należałoby idealnie wyciąć otwory.
jaki jest koszt "wyprodukowania" takiego wypełnienia?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
5zł od "wejścia" frezu w materiał, plus materiał z metra kw., długości scieżki frezu, do tego jeżeli detal jest mały to podnoszą cenę o 20%. Tak więc wychodzi niecałe 92zł za wypełnienie z czarnego ABS'u bez wyfrezek pod zegary (opcja wystających kryz zegarów). Natomiast opcja schowanych kryz w materiale to + 17 PLN.jaki jest koszt "wyprodukowania" takiego wypełnienia?
Zdecydowałem się jednak "wpuścić" zegary 5mm w tworzywo. Da to efekt taki, że zegary będą niecały 1mm ponad płaszczyznę maskowania blaszanego chassis.
Pozostał problem. Otóż chciałbym jasność wszystkich zegarów regulować jednym i tym samym potencjometrem . Opcję są dwie.
1. Wzmocnić układ regulacji jasności zegarów seryjnych i "złapać" się do zegarów dodatkowych.
2. Dobudować do istniejącego potencjometru układ regulacji napięcia czyli dołożyć drugi miniaturowy potencjometr który sterowałby układem reg. jasności dod. zegarów.
Rozwiązanie drugie ma wadę - chcąc nastawić zegarek w konsoli przekręci się dodatkowy potencjometr poza skrajne max. położenie.
Ale spoko, cosik wymyślę
[ Dodano: 2012-06-22, 21:22 ]
Hehe .. napisałeś w trakcie pisania przeze mnie postu . Widać. Wieczorem podświetlenie mimo iż silniejsze i odcinające się od reszty konsoli nie rozprasza. Poza tym wyświetlacz siedmiosegmentowy na BC jest trochę ..hmm.. bezduszny ?! "Analogi" mają swój klimat.wolfik0 pisze:Tak szczerze, to widać coś podczas jazdy na tych wskaźnikach ?
Aha. Jeszcze jedna rzecz. W bloku silnika mamy zaślepiony "odczep" w magistrali olejowej z gwintem M10X1, decydując się na wskaźnik ciśnienia oleju i czujnik mu przypisany trzeba wykonać przejściówkę M10X1 na M10X1/8 cala
Ostatnio zmieniony 2012-06-22, 21:27 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.