Witam
Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie ogarnięcie bagażnika. Konkretnie o brak jakichkolwiek uchwytów na podstawowe rzeczy, co prawda woziłem to w pudełku jednak to znacznie psuło wygląd i zagospodarowanie miejsca wewnątrz.
A teraz do rzeczy, schowki miały być wykonane ze sklejki, następnie obite materiałem, ale w momencie gdy zobaczyłem rozebranego avanta (konkretnie przestrzeń bagażową)
narodził się pomysł aby dopasować schowki do siebie. Same prace jak i pomysł były prowadzone zupełnie bez jakichkolwiek odwzorowań czyli improwizacja, zarówno docinanie jak i tworzenie uchwytów tak aby były one jak najbardziej schowane ale i dało się to szybko odkręcić.
!!!!! Wszelkie docinki należy dwa razy przemyśleć i dopasować aby nie zepsuć materiału !!!
1 Etap jest to przymierzenie tapicerki do naszego bagażnika ( ja tu akurat W celu przedstawienia Wam jak to robiłem odkręciłem lewy bok, ponieważ na prawym mam tubę). Kolejno przycinamy sam przód tapicerki. Wszystko po kawałeczku i pasujemy tak aby jak najlepiej zgrało się z przegrodą.
!!! Ważną sprawą jest fakt aby dopasowywać boczek jak najwyżej do góry aby nie był on pod skosem, lecz w miarę możliwości w poziomie. Nie martwcie się dziurą która powstanie u dołu gdyż potem pokażę jak sb z nią poradziłem !!!!
2 Etap to delikatne wyprofilowanie boczka do kształtu tego wzniesienia które mamy w bagażniku
Chodzi o to
I mamy to wyglądać mniej więcej tak
!!!!! Kolejną ważną sprawą jest aby nie od razu złapać za boszkę i ciąć ale aby ten materiał oddzielić od plastiku, rozwarstwić. Przyda to się nam potem na samym końcu w celu ładnego ułożenia i zamaskowania różnic pomiędzy boczkiem a tapicerką znajdującą się na podłodze !!!!!!
3 Etap to odcięcie zbędnych plastików od góry. Niestety ja nie zrobiłem zdjęć jak to wyglądało przed pracami, ale gdy porównanie sb boczek ze zdjęciem to będziecie wiedzieć o co chodzi
I wygląda to w taki sposób po przycięciu
4 Etap to boszka do ręki i profilujemy tylną cześć, czyli tą która będzie znajdować się najbliżej klapy. Pierwsze trzeba odkręcić mocowanie na roletę a potem delikatnie pozbywamy się nadmiaru materiału z boczka tak aby mniej więcej zrównać się z dziurą na dole
Nie zapominamy że musi nam się to ładnie zaokrąglić żeby wpasowało się w profil bagażnika czyli
5 Etap to profilowanie dolnej części tak aby ładnie naszła nam na plastik. Wycinamy w nim schodek na na 1.5 cm i szlifujemy wszystko pod skos, czyli na zewnątrz auta.
Szlifujemy w stronę zaznaczonych strzałek
6 Etap
Przechodzimy do mocowań boczków. Ja zastosowałem takie zwykłe blaski jak do mocowania okien gdyż łatwo się wyginają, dobrze się w nich wierci i po zamocowaniu nawet już na 3 cała konstrukcja dobrze siedzi. I oto miejsca w których zostały one przymocowane do boczka
Teraz miejsca w których przymocowałem do samochodu
Pierwsze jest przymocowane do lamy
Do śruby od mocowania pasu
Wiadomo że każdy musi indywidualnie odpowiednio wyprofilować blaszki, tak aby po skręceniu wszystko się zgrało.
7 Etap polega na docięciu tapicerki, która będzie znajdować się w schowku. Ma ona pełnić funkcję zabezpieczenia przed ewentualnymi uszkodzeniami karoserii, żeby potem na tylnym błotniku nie pojawiły się nam dziwne górki spowodowane jakimś uderzeniem w wewnątrz schowka.
8 Etap to już można powiedzieć kosmetyka. Po zamocowaniu całego boczka tak jak wcześniej wspominałem zostaje taka dość spora szpara. Aby rozwiązać ten problem zastosowałem kawałek drewienka/ łady przeciętej pod skosem. Z jednej strony wypełni ona nam lukę a z drugiej ładnie podtrzyma wykładzinę dolną, którą nie ucinamy a zaginamy i podwijamy. Czyli w ten sposób
I oto efekt
A teraz jak to już wygląda po zmontowaniu wszystkiego. Co prawda u mnie są małe mankamenty które z czasem będę chciał dopracować. Mam na myśli też te małe dziury które są na dole. Powiem tylko tyle że chce tam zamontować małe projektory. Jak się uda to uzupełnię jeszcze temat
Myślę że w miarę wszystko wyjaśniłem co i jak. Gdyby jednak ktoś miał jakieś pytania to piszcie postaram się pomóc i wyjaśnić
Pozdrawiam
rychu1717
Schowki w bagażniku sedan
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
Brawo za pomysł zawsze sedan był jakby nie wykończony w bagażniku, u Ciebie jak w salonie
Ostatnio zmieniony 2017-07-23, 08:41 przez burdzio89, łącznie zmieniany 1 raz.
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
-
- C4 Autorytet
- Posty: 332
- Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Też mi się podoba takie cos.
Gratuluję pomysłu i chęci.przedstawienia go tutaj.
Dla mnie jesteś wzorem do naśladowania. Ja nie mam takiego zaciecia aby rysować te wszystkie strzałki wymiary itp.
Naprawdę gratuluje
Gratuluję pomysłu i chęci.przedstawienia go tutaj.
Dla mnie jesteś wzorem do naśladowania. Ja nie mam takiego zaciecia aby rysować te wszystkie strzałki wymiary itp.
Naprawdę gratuluje
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
a mnie ciekawi jak by wyglądały boczki z a4 b5
Ale te też są zajebyste
Ale te też są zajebyste
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka