Tarcze tył "330mm" quattro

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 309
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Płeć:

Tarcze tył "330mm" quattro

Post autor: lukaszz2369 »

Mała aktualizacja! Lepiej zamontować zaciski od Phaeton niż T5. Linkę ręcznego łatwiej poprowadzić.

Ameryki pewnie nie odkryłem ale pokażę jak zmontować na tył tarcze o średnicy 330mm.
Potrzebne będzie:
-na pewno tarcze 330mm ja mam Brembo nr. 09.B969.11 lub każde inne o średnicy 330mm ale od modeli a4, a5, a6, a7, a8, q5.
Obrazek
-zaciski mam złożone od VW Phaeton pod tarcz 280mm. Lewy 3D0615423, prawy 3D0615424
Obrazek
-jarzma od A6 C6 nr. prawy BDA605, lewy BDA604.
Obrazek
-dystans pod jarzmo dałem do wypalenia na laser w przypadku moich tarcz musiałem dać o grubości 24mm
Obrazek
-przewody hamulcowe założyłem o długości 29cm nr. BRE T 85 071 są ciut za długie optymalne powinny być długości 27cm
Obrazek
-tuleja redukcyjna z M12x1.5 na M10x1.5 potem wyjaśnię po co będzie potrzebna. Można wyszukać jako tulejka do naprawy gwintów.
Obrazek
-redukcja z gwintu m12x1 na m10x1 nr. z firmy WP 5-600-229
Obrazek
-śruby mocujące o długości 80mm i wytrzymałości przynajmniej 10.9

Przed montażem należy albo podszlifować jarzmo albo stoczyć tarcz. Ja z toczyłem. Wystarczy usunąć 2mm żeby ładnie siadło i nic nie obcierało. Średnica powinna wyjść 326mm.

Montaż:
1. Jarzma maja otwory pod gwint M12 natomiast zwrotnicy jest otwór pod śruby M10 i są dwa sposoby albo rozwiercamy zwrotnice pod M12 albo wkręcić tulejki w jarzmo co pozwoli zastosować śruby M10 o których wspominałem wcześniej.
2. Warto zabezpieczyć tulejki jakimś silnym klejem do gwintów żeby jakiś cudem się nie poluzowała albo co gorsza odkręciła. Tak to powinno mniej więcej wyglądać.
Obrazek
3. Zakładamy tarcz i przykręcamy jarzmo razem z dystansem tak to wyszło u mnie.
Obrazek
Obrazek
4. Wkręcamy redukcje z m12 na m10 w zaciski i dodatkowo trzeba rozwiercić w zacisku otwór pod linkę ręcznego wiertłem 14mm
5. Zakładamy blaszki montażowe na jarzmo a następnie klocki (w klockach brembo blaszki mamy w zestawie). Przykręcamy zacisk i wymieniamy przewody hamulcowe niestety oryginalne są za krótkie.
Obrazek
6. Teraz trzeba poprowadzić linki ręcznego. Najlepiej z kanału bo jest dostęp. Nie będę się rozpisywał jak to zrobić tylko umieszczę zdjęcia jak to zrobiłem.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

7. Efekt końcowy.
Obrazek

Obrazek

Jeżeli chodzi o felgę to ja mam założoną 17" et28 szerokość 7,5" nic nie obciera. Moim zdaniem większość 17 podejdzie.

Dodam jeszcze że przymierzałem zaciski od VW T5 i podam plusy i minusy.
Zaciski od Phaeton jest aluminiowy przez co jest lżejsza od zacisku od T5. Dodatkowo ma większą średnicę tłoczka 43mm a od T5 ma 41mm. Za to znowu zacisk od T5 jest żeliwny i jest mniejszy więc pod większą ilość felg może podejść. I największa zaleta zacisku T5 to cena, bo można kupić nowy w rozsądnych pieniądzach. Natomiast największa wada zacisków od T5 to poprowadzenie linki ręcznego bo wychodzi na wahacz przez co linka musi być mocno zagięta.
Ostatnio zmieniony 2024-04-15, 08:45 przez lukaszz2369, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 309
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Mała aktualizacja.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”