[ALL ] Wzmacniacz + odpalone auto = pisk z głośników
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
[ALL ] Wzmacniacz + odpalone auto = pisk z głośników
Pomóżcie proszę, jeśli nie chcecie abym skończył w psychiatryku
Otóż zamontowałem jakiś czas temu audio w mojej c4 i więc tak to wygląda:
- radyjko jvc z 3 wyjściami RCA
- 1 wzmacniacz 2 kanałowy(drzwi przód i tył)
- 1 wzmacniacz 2 kanałowy(sub pod jeden kanal zmostkowany)
- 12cm przód + tweetery
- 13cm tył + tweetery
no i wszystko ładnie pięknie ALE..... po odpaleniu auta słychać z głośników pisk który narasta wraz ze wzrostem obrotów itd. Pisk nie jest głośny ale bardzo wk... denerwujący. W przerwach pomiedzy utworami lub jak cicho gra jest to naprawdę upierdliwe.
Co było sprawdzone:
- Radio wymienione na inne
- Wzmacniacz wymieniony na inny
- Podana masa z obudowy radia na czincze
- Podana masa z obudowy wzmacniacza na czincze
- Czincze podmienione na inne(puszczone środkiem auta po siedzeniach)
- Podłączony + i - pod radio prosto z aku
- Podłaczony + i - pod radio prosto z zewnętrznego aku
- Podłaczony + i - pod wzmacniacz prosto z zewnętrznego aku
- Połączona masa z obudowy radia z GND na wzmacniaczu
- Plus i minus wzmacniacza mają taka samą średnicę kabla
- Masa wzmaka podłączana z karoserii
- Masa wzmaka podłączana z aku
- Podłączany filtr na czincze (taki za 15zł) - niby pisku nie ma ale glosniki "sypią piachem" nie ma głębi dźwięku i po paru min jakieś trzeszczenie slychać
Najśmieszniejsze jest to, że jak podłączę tylko 1 czincze pod radio (np przód) to jest ok a jak dodam drugie(np tył lub sub) to już jest piszczenie...
Może macie jakieś pomysły, ja już padam z sił, jeszcze troche to wywalę to wszystko w kosmos i podłączę pod samo radio......
Otóż zamontowałem jakiś czas temu audio w mojej c4 i więc tak to wygląda:
- radyjko jvc z 3 wyjściami RCA
- 1 wzmacniacz 2 kanałowy(drzwi przód i tył)
- 1 wzmacniacz 2 kanałowy(sub pod jeden kanal zmostkowany)
- 12cm przód + tweetery
- 13cm tył + tweetery
no i wszystko ładnie pięknie ALE..... po odpaleniu auta słychać z głośników pisk który narasta wraz ze wzrostem obrotów itd. Pisk nie jest głośny ale bardzo wk... denerwujący. W przerwach pomiedzy utworami lub jak cicho gra jest to naprawdę upierdliwe.
Co było sprawdzone:
- Radio wymienione na inne
- Wzmacniacz wymieniony na inny
- Podana masa z obudowy radia na czincze
- Podana masa z obudowy wzmacniacza na czincze
- Czincze podmienione na inne(puszczone środkiem auta po siedzeniach)
- Podłączony + i - pod radio prosto z aku
- Podłaczony + i - pod radio prosto z zewnętrznego aku
- Podłaczony + i - pod wzmacniacz prosto z zewnętrznego aku
- Połączona masa z obudowy radia z GND na wzmacniaczu
- Plus i minus wzmacniacza mają taka samą średnicę kabla
- Masa wzmaka podłączana z karoserii
- Masa wzmaka podłączana z aku
- Podłączany filtr na czincze (taki za 15zł) - niby pisku nie ma ale glosniki "sypią piachem" nie ma głębi dźwięku i po paru min jakieś trzeszczenie slychać
Najśmieszniejsze jest to, że jak podłączę tylko 1 czincze pod radio (np przód) to jest ok a jak dodam drugie(np tył lub sub) to już jest piszczenie...
Może macie jakieś pomysły, ja już padam z sił, jeszcze troche to wywalę to wszystko w kosmos i podłączę pod samo radio......
Ostatnio zmieniony 2014-05-31, 23:55 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Spróbuj zdjąć pasek osprzętu tak żeby altek się nie kręcił i zobacz wtedy. Na 99% to on jest problemem. Sprawdź czy ma kondensator odkłócający. Musi takowi posiadać i być sprawny. Wiem że jest metoda wstawienia właśnie kondensatora gdzieś na linii 12V który temu zapobiega. Bodajże userzy BMW mają takie akcje często.
Daj znać
Daj znać
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
Którą strona masz poprowadzone kable czincze od strony pasażera czy kierowcy? U siebie jak miałem poprowadzone od strony pasażera tak samo się działo jak u ciebie potem przeniosłem od strony kierowcy i i podłączyłem masę radia na czincze i się uspokoiło. Mase do wzmacniacza mam pociągnięta od karoserii.
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
taka była 1 wersja, ale puściłem całkiem inne kable sygnałowe do radia środkiem auta kładąc je na siedzeniach i dalej to samoGTR34 pisze:Tutaj warto się zastanowić, czy z tyłu kable sygnałowe nie są za blisko kabli zasilających. Jeśli są, będą i zakłócenia.kornikbp pisze:Najśmieszniejsze jest to, że jak podłączę tylko 1 czincze pod radio (np przód) to jest ok a jak dodam drugie(np tył lub sub) to już jest piszczenie...
various dzięki za sugestię sprawdzę to może nawet i dzisiaj
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
ok pasek alternatora zdjęty i cisza jak makiem zasiał (ale daleko tak nie zajadę ) więc teraz jakiś filtr na zasilanie wzmaka? czy kondensator?
alternator ładuje okolo 13.9, akumulator tez jest ok (auto stało 2 tyg i bez problemów)
edit:
OK Wzmacniacz wyleciał i kable bezpośrednio podciągnięte pod samo radio.
Pisków absolutnie żadnych nie ma.
Gra o niebo lepiej.
Gdzieś był błąd w instalacji lub któreś z elementów gryzły się.
Ile czasu/nerwów na tym straciłem.. Ogólnie mam chęć napisać jakiś felieton o rezaniu mojej C4ki(nie psują się rozwiązania których nie ma).
dzięki za porady
alternator ładuje okolo 13.9, akumulator tez jest ok (auto stało 2 tyg i bez problemów)
edit:
OK Wzmacniacz wyleciał i kable bezpośrednio podciągnięte pod samo radio.
Pisków absolutnie żadnych nie ma.
Gra o niebo lepiej.
Gdzieś był błąd w instalacji lub któreś z elementów gryzły się.
Ile czasu/nerwów na tym straciłem.. Ogólnie mam chęć napisać jakiś felieton o rezaniu mojej C4ki(nie psują się rozwiązania których nie ma).
dzięki za porady
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Adept
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-01-28, 14:03
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nowa Brzeźnica
kolego wiem że już wzmak zdjęty ale napiszę dla potomnych spróbój minus z chincha przy radiu zetknąć z obudową radia za pomocą jakiegoś kabelka jeśli wszystko ucichnie to wina stoi po uszkodzonym filtrze na radiu ja jeżdże z takim "mostkiem" przy chinchach i nic sie nie dzieje pozdro
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 14:27 przez Pr8m8, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ważne czym jeździsz, ważne jak tym jeździsz.
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
dodatkowo podawałem masę z GND wzmacniacza więc nie wiem. Pewnie altek coś mieszał. ale już jest po ptokach i powiem szczerze, wg mnie do zestawu 13ki w drzwiach + sub, wzmacniacz na 13ki nie jest potrzebnyCo było sprawdzone:
- Radio wymienione na inne
- Wzmacniacz wymieniony na inny
- Podana masa z obudowy radia na czincze
- Podana masa z obudowy wzmacniacza na czincze
- Czincze podmienione na inne(puszczone środkiem auta po siedzeniach)
- Podłączony + i - pod radio prosto z aku
- Podłaczony + i - pod radio prosto z zewnętrznego aku
- Podłaczony + i - pod wzmacniacz prosto z zewnętrznego aku
- Połączona masa z obudowy radia z GND na wzmacniaczu
- Plus i minus wzmacniacza mają taka samą średnicę kabla
- Masa wzmaka podłączana z karoserii
- Masa wzmaka podłączana z aku
- Podłączany filtr na czincze (taki za 15zł) - niby pisku nie ma ale glosniki "sypią piachem" nie ma głębi dźwięku i po paru min jakieś trzeszczenie slychać
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 14:29 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic