[100 C4] - Przygotowanie do większych modyfikacji
: 2014-05-24, 18:09
Witam Serdecznie,
Jestem nowy na tym forum, co nie oznacza, że nie przejrzałem wielu tematów i informacji na temat interesujących mnie aspektów.
Tytułem wstępu. W rodzinie posiadamy od nowości Audi 100 C4, choć wyda się to dziwne ma nalatane już blisko 147tys. km:) Samochód od 20 lat jest serwisowany, ostatnio zostało zrobione trochę mechaniki, oryginalnie w benzynie. Chciałbym jednak, aby auto zaczęło się również wyróżniać. Pojeździłem trochę po warsztatach, dowiedziałem się ile należałoby włożyć w podstawowe rzeczy. W tym wypadku potrzebuje udać się do lakiernika na drobne poprawki, np. delikatna naprawa zderzaka czy tylnej klapy bagażnika. Kolejny krok to tzw. car detailing. Tutaj zdecydowałbym się na zeszlifowanie lakieru i nałożenie nowej warstwy. Wbrew pozorom cena tych zabiegów nie byłaby porażająca. Tutaj jednak pojawia się znajoma osoba więc nie muszę się bać o jakość przeróbek. Jednakże dalej chciałbym iść w felgi, obniżenie etc. Dlatego przed rozpoczęciem tego procesu chciałbym Was zapytać czy to co chce zrobić jest w ogóle osiągalne.
Więc zaczynajmy. Mniej więcej na dzień dzisiejszy auto wygląda tak jak poniższe:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _S6_C4.jpg
Tutaj różnicą jest lakier, czarny.]
A tak miałby wyglądać:
http://12v.org/wheel_gallery/images/Aud ... 574803.jpg
No i teraz rozpoczynamy serię pytań.
Czy pod pojęciem blendy dobrze rozumiem, iż jest to pas tylnych świateł(bez kierunkowskazów) czy tylko element znajdujący się dookoła tablicy rejestracyjnej? Poszukiwania na allegro dawały różne rezultaty.
Ale na początek, znalazłem informację, że blenda z Audi S4 C4 pasuje do Audi 100 C4. Rozumiem, że to prawda i tutaj nie ma się czym przejmować? Druga informacja na którą natrafiłem na jakimiś innym forum, żeby nie kupować tych elementów z allegro bo: "nie bierz tej z allegro bo będzie strasznie sie błyszczeć ten czerwony plastik, tak jak te wszystkie cleary z allegro na golfach itp."
I teraz pytanko, czy ktoś z forumowiczów ma na sprzedać albo może polecić sklep/magazyn gdzie można kupić ten element?
Jeżeli już rozmawiamy o lampach, czy na przód komplecik z Audi A6 C4 będzie pasował -> http://allegro.pl/audi-a6-c4-lampy-prze ... 29569.html ? Ewentualnie rozważam zmianę samych kierunkowskazów przednich na białe(chociaż tutaj też czytałem, że może być problem z ich dostępnością).
Jeden z forumowiczów tego forum ma Audi 100 C4 Avant, który ma dymione przednie reflektory, czy uważacie, że w takiej konfiguracji jak docelowe Audi ten efekt będzie pozytywny czy tutaj raczej należy pozostać przy standardowych, białych lampach?
Pytanie o lusterka. Czy taki zakup to jazda po bandzie -> http://allegro.pl/nakladki-na-lusterka- ... 17882.html a ostateczny efekt nie będzie najlepszy? Czy tutaj raczej trzeba zagłębić się w aukcje i poszukać lusterka z Audi S4 C4?
Kolejny z elementów to chromowane obwódki okien szyb. Znalazłem aukcje w której jest informacja, że pasują do Audi A6 C4 -> http://allegro.pl/chromy-audi-a3-8p-8l- ... 28458.html
Warto kupić taki element, będzie ogólnie pasował do całego autka?
Kolejne pytanie dotyczy felg, które raczej są przewidywane na późniejsze zabiegi, o ile uda się zrealizować powyższe problemy. Felgi zaprezentowane na obrazku mają 18 cali (raczej ciężko będzie je znaleźć, mam jednak kilka zamienników, które wydają się interesujące). Jednakże chciałem zapytać czy po założeniu takich felg będzie koniecznie obniżenie autka? Konieczne z punktu widzenia estetycznego, bo rozumiem, że przestrzeń pomiędzy nadkolem a oponą będzie dosyć spora? Tutaj natrafiłem na temat, że po obniżeniu mogą pojawić się problemy z tylną belką(wybaczcie, że piszę tak ogólnie ale nie siedzę głęboko w temacie mechaniki) a chciałbym zapytać czy to prawda. Znalazłem informację, że belkę taką będzie trzeba skrócić około o 1cm. Także prosiłbym o informację czy ten zabieg też należy przeprowadzić?
Jeszcze kwestia wnętrza, a mianowicie chromowanych obwódek dookoła zegarów. Zakup takiego elementu wydaję się dobry -> http://moman.pl/audi-c3-c4---siedem-zeg ... 8,424.html ?
To są wstępne pytania, które zdecydują o tym czy rozpocząć zabawę z samochodem. Jeżeli macie jakieś pomysły, sugestię, potrzebne informację etc byłbym niezmiernie wdzięczny. Jeżeli udałoby mi się skompletować wyżej wymienione części, lepiej zająć się ich wymianą przed czy po zabiegach lakierniczych? Jeżeli wszystko wypali pomyślnie od razu założę temat związany z przebiegiem prac, postępami i mam nadzieje bardzo dobrym efektami tej pracy.
Z góry dzięki za wszelką pomoc!
Pozdrawiam
Jestem nowy na tym forum, co nie oznacza, że nie przejrzałem wielu tematów i informacji na temat interesujących mnie aspektów.
Tytułem wstępu. W rodzinie posiadamy od nowości Audi 100 C4, choć wyda się to dziwne ma nalatane już blisko 147tys. km:) Samochód od 20 lat jest serwisowany, ostatnio zostało zrobione trochę mechaniki, oryginalnie w benzynie. Chciałbym jednak, aby auto zaczęło się również wyróżniać. Pojeździłem trochę po warsztatach, dowiedziałem się ile należałoby włożyć w podstawowe rzeczy. W tym wypadku potrzebuje udać się do lakiernika na drobne poprawki, np. delikatna naprawa zderzaka czy tylnej klapy bagażnika. Kolejny krok to tzw. car detailing. Tutaj zdecydowałbym się na zeszlifowanie lakieru i nałożenie nowej warstwy. Wbrew pozorom cena tych zabiegów nie byłaby porażająca. Tutaj jednak pojawia się znajoma osoba więc nie muszę się bać o jakość przeróbek. Jednakże dalej chciałbym iść w felgi, obniżenie etc. Dlatego przed rozpoczęciem tego procesu chciałbym Was zapytać czy to co chce zrobić jest w ogóle osiągalne.
Więc zaczynajmy. Mniej więcej na dzień dzisiejszy auto wygląda tak jak poniższe:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _S6_C4.jpg
Tutaj różnicą jest lakier, czarny.]
A tak miałby wyglądać:
http://12v.org/wheel_gallery/images/Aud ... 574803.jpg
No i teraz rozpoczynamy serię pytań.
Czy pod pojęciem blendy dobrze rozumiem, iż jest to pas tylnych świateł(bez kierunkowskazów) czy tylko element znajdujący się dookoła tablicy rejestracyjnej? Poszukiwania na allegro dawały różne rezultaty.
Ale na początek, znalazłem informację, że blenda z Audi S4 C4 pasuje do Audi 100 C4. Rozumiem, że to prawda i tutaj nie ma się czym przejmować? Druga informacja na którą natrafiłem na jakimiś innym forum, żeby nie kupować tych elementów z allegro bo: "nie bierz tej z allegro bo będzie strasznie sie błyszczeć ten czerwony plastik, tak jak te wszystkie cleary z allegro na golfach itp."
I teraz pytanko, czy ktoś z forumowiczów ma na sprzedać albo może polecić sklep/magazyn gdzie można kupić ten element?
Jeżeli już rozmawiamy o lampach, czy na przód komplecik z Audi A6 C4 będzie pasował -> http://allegro.pl/audi-a6-c4-lampy-prze ... 29569.html ? Ewentualnie rozważam zmianę samych kierunkowskazów przednich na białe(chociaż tutaj też czytałem, że może być problem z ich dostępnością).
Jeden z forumowiczów tego forum ma Audi 100 C4 Avant, który ma dymione przednie reflektory, czy uważacie, że w takiej konfiguracji jak docelowe Audi ten efekt będzie pozytywny czy tutaj raczej należy pozostać przy standardowych, białych lampach?
Pytanie o lusterka. Czy taki zakup to jazda po bandzie -> http://allegro.pl/nakladki-na-lusterka- ... 17882.html a ostateczny efekt nie będzie najlepszy? Czy tutaj raczej trzeba zagłębić się w aukcje i poszukać lusterka z Audi S4 C4?
Kolejny z elementów to chromowane obwódki okien szyb. Znalazłem aukcje w której jest informacja, że pasują do Audi A6 C4 -> http://allegro.pl/chromy-audi-a3-8p-8l- ... 28458.html
Warto kupić taki element, będzie ogólnie pasował do całego autka?
Kolejne pytanie dotyczy felg, które raczej są przewidywane na późniejsze zabiegi, o ile uda się zrealizować powyższe problemy. Felgi zaprezentowane na obrazku mają 18 cali (raczej ciężko będzie je znaleźć, mam jednak kilka zamienników, które wydają się interesujące). Jednakże chciałem zapytać czy po założeniu takich felg będzie koniecznie obniżenie autka? Konieczne z punktu widzenia estetycznego, bo rozumiem, że przestrzeń pomiędzy nadkolem a oponą będzie dosyć spora? Tutaj natrafiłem na temat, że po obniżeniu mogą pojawić się problemy z tylną belką(wybaczcie, że piszę tak ogólnie ale nie siedzę głęboko w temacie mechaniki) a chciałbym zapytać czy to prawda. Znalazłem informację, że belkę taką będzie trzeba skrócić około o 1cm. Także prosiłbym o informację czy ten zabieg też należy przeprowadzić?
Jeszcze kwestia wnętrza, a mianowicie chromowanych obwódek dookoła zegarów. Zakup takiego elementu wydaję się dobry -> http://moman.pl/audi-c3-c4---siedem-zeg ... 8,424.html ?
To są wstępne pytania, które zdecydują o tym czy rozpocząć zabawę z samochodem. Jeżeli macie jakieś pomysły, sugestię, potrzebne informację etc byłbym niezmiernie wdzięczny. Jeżeli udałoby mi się skompletować wyżej wymienione części, lepiej zająć się ich wymianą przed czy po zabiegach lakierniczych? Jeżeli wszystko wypali pomyślnie od razu założę temat związany z przebiegiem prac, postępami i mam nadzieje bardzo dobrym efektami tej pracy.
Z góry dzięki za wszelką pomoc!
Pozdrawiam