[ALL ] Jak wzmocnić korbowody???

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

OK panowie na chwilę obecną wszystkim dziękuję za pomoc, już chyba wiem w jakim kierunku pójdę, ale jak by nic nie wypaliło to skorzystam z waszej pomocy. Pozdrawiam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

afro89, zastosuj takie tłoki:

http://allegro.pl/tlok-vw-lt-mahle-81l5 ... 19338.html

i korbowody, zaraz się uśmiejesz. z 1Z lub ewentualnie z AMF

i jeszcze jedno małe spostrzeżenie, czasem lepiej jest troche mocniej podymuić przy max bucie, o odciążyć układ korbowy, nieco późniejszym momentem, niż kosztem wcześniejszego momentu, zbijać dymienie.

jak kąt za wczesny to bardzo mocno jest obciążany korbowód i panewka, stawiam ze obróciło panewkę i dlatego rozerwało śrubę.
jak dasz takie tłoki jak Ci mówiłem spadnie Ci obciążenie korbowodów, od stopnia sprężania,, w szczególności, kiedy już dość sporo dmuchasz.

i jedna mała uwaga, jak będziesz składał silnik z panem na duże moce to nie składaj silnika tak ciasno pasowanego jak dla ori paramentrów, bo inaczej przy wiekszych sprężach i dawkach tłoki sie znacznie mocniej nagrzewają i w pewnym momencie mogą sie przestać mieścić.
docieranie to nie wszystko.
ważne żeby silnik sie zdążył jeszcze przyzwyczaić do dużych obciążeń.



współczuję, i pozdrawiam, oraz życzę szybkiego powrotu do Zdrowia :ok:
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

To z 1Z pasują i są mocniejsze niż te z 1,4pd ?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Mocniejsze od korb z PD'ka to na pewno nie są.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Miałem z AMF i padły, korbowód zamienił się w pył. Panewki na 100% nie obróciło, pozostały na swoim miejscu, nie porysowane itp. Inne tłoki już dawno ogarnięte. Po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku że śruba trzymała do samego końca, dopiero jak dostała w mostek korbowodu to puściła.
Ostatnio zmieniony 2015-01-27, 22:42 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

korby z 1Z'a są podobne do tych z AEL/AAT.
problem jest taki że na tłokach z AAT/AEL mamy stopień sprężania dośc wysoki bo aż 22:1 co jest dżą wartością i powoduje bardzo duże obciążenia dla korbowodów, a dwa że u nas w polsce tunerzy mają tendencję do nadmiernego wyprzedzania kąta wtrysku.
to powoduje że obciążenia korbowodów, rosną drastycznie, nieproporcjonalnie do oddawanych parametrów.
to dlatego w skandynawii, chłopaki osiągają niemal 600Nm na seryjnych słupkach.

jak jak swoje logi przeglądałem jeszcze z przed padu turba. to stwierdziłem że mapa kąta zadanego była za wczesna. bo powyżej 3000rpm mi sie wtedy kąt rozjeżdżał.
po poprawieniu jak należy, góra już nie była taka fajna
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

A korbowody z Tuarega tego 2,5tdi i Craftera nie będą pasowały ? przeciesz to niemal te same silniki tylko że na PD
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Nieju231, inna średnica czopów wału korbowego...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

arwam, A wał korbowy mocno się różni?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

z tego co chyba pamiętam to również inne średnice czopów głównych, dalej już nie zagłębiałem się w temat...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

To jedynie zostały korby z 1,4tdi i może jak ktoś robi to kute do 2,5tdi.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

można jeszcze same korby wypolerować tak jak ja kiedyś robiłem jak składałem dla siebie AAZ'a
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

arwam, Po co?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Po to że jesli masz lustrzaną powierzchnię to nie ma nierówności i propowaatej powierzchnia na której są "punkty zaczepienia" dla pęknięć, polerując korbowody, nie tylko nieco zmniejszasz ich wagę, około 1-1,5% ale zwiekszasz mechaniczną wytrzymałość.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Polerując powierzchnię zmniejszasz zjawisko karbu czyli punktów spiętrzeń naprężeń.
Co w ogólnym rozrachunku dąży do równomiernego rozkładu naprężeń w przekroju czyli zwiększeniu wytrzymałości zmęczeniowej elementu.
Ostatnio zmieniony 2015-02-03, 12:32 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”