[ALL ] Jak wzmocnić korbowody???
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
OK panowie na chwilę obecną wszystkim dziękuję za pomoc, już chyba wiem w jakim kierunku pójdę, ale jak by nic nie wypaliło to skorzystam z waszej pomocy. Pozdrawiam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
afro89, zastosuj takie tłoki:
http://allegro.pl/tlok-vw-lt-mahle-81l5 ... 19338.html
i korbowody, zaraz się uśmiejesz. z 1Z lub ewentualnie z AMF
i jeszcze jedno małe spostrzeżenie, czasem lepiej jest troche mocniej podymuić przy max bucie, o odciążyć układ korbowy, nieco późniejszym momentem, niż kosztem wcześniejszego momentu, zbijać dymienie.
jak kąt za wczesny to bardzo mocno jest obciążany korbowód i panewka, stawiam ze obróciło panewkę i dlatego rozerwało śrubę.
jak dasz takie tłoki jak Ci mówiłem spadnie Ci obciążenie korbowodów, od stopnia sprężania,, w szczególności, kiedy już dość sporo dmuchasz.
i jedna mała uwaga, jak będziesz składał silnik z panem na duże moce to nie składaj silnika tak ciasno pasowanego jak dla ori paramentrów, bo inaczej przy wiekszych sprężach i dawkach tłoki sie znacznie mocniej nagrzewają i w pewnym momencie mogą sie przestać mieścić.
docieranie to nie wszystko.
ważne żeby silnik sie zdążył jeszcze przyzwyczaić do dużych obciążeń.
współczuję, i pozdrawiam, oraz życzę szybkiego powrotu do Zdrowia
http://allegro.pl/tlok-vw-lt-mahle-81l5 ... 19338.html
i korbowody, zaraz się uśmiejesz. z 1Z lub ewentualnie z AMF
i jeszcze jedno małe spostrzeżenie, czasem lepiej jest troche mocniej podymuić przy max bucie, o odciążyć układ korbowy, nieco późniejszym momentem, niż kosztem wcześniejszego momentu, zbijać dymienie.
jak kąt za wczesny to bardzo mocno jest obciążany korbowód i panewka, stawiam ze obróciło panewkę i dlatego rozerwało śrubę.
jak dasz takie tłoki jak Ci mówiłem spadnie Ci obciążenie korbowodów, od stopnia sprężania,, w szczególności, kiedy już dość sporo dmuchasz.
i jedna mała uwaga, jak będziesz składał silnik z panem na duże moce to nie składaj silnika tak ciasno pasowanego jak dla ori paramentrów, bo inaczej przy wiekszych sprężach i dawkach tłoki sie znacznie mocniej nagrzewają i w pewnym momencie mogą sie przestać mieścić.
docieranie to nie wszystko.
ważne żeby silnik sie zdążył jeszcze przyzwyczaić do dużych obciążeń.
współczuję, i pozdrawiam, oraz życzę szybkiego powrotu do Zdrowia
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Miałem z AMF i padły, korbowód zamienił się w pył. Panewki na 100% nie obróciło, pozostały na swoim miejscu, nie porysowane itp. Inne tłoki już dawno ogarnięte. Po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku że śruba trzymała do samego końca, dopiero jak dostała w mostek korbowodu to puściła.
Ostatnio zmieniony 2015-01-27, 22:42 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
korby z 1Z'a są podobne do tych z AEL/AAT.
problem jest taki że na tłokach z AAT/AEL mamy stopień sprężania dośc wysoki bo aż 22:1 co jest dżą wartością i powoduje bardzo duże obciążenia dla korbowodów, a dwa że u nas w polsce tunerzy mają tendencję do nadmiernego wyprzedzania kąta wtrysku.
to powoduje że obciążenia korbowodów, rosną drastycznie, nieproporcjonalnie do oddawanych parametrów.
to dlatego w skandynawii, chłopaki osiągają niemal 600Nm na seryjnych słupkach.
jak jak swoje logi przeglądałem jeszcze z przed padu turba. to stwierdziłem że mapa kąta zadanego była za wczesna. bo powyżej 3000rpm mi sie wtedy kąt rozjeżdżał.
po poprawieniu jak należy, góra już nie była taka fajna
problem jest taki że na tłokach z AAT/AEL mamy stopień sprężania dośc wysoki bo aż 22:1 co jest dżą wartością i powoduje bardzo duże obciążenia dla korbowodów, a dwa że u nas w polsce tunerzy mają tendencję do nadmiernego wyprzedzania kąta wtrysku.
to powoduje że obciążenia korbowodów, rosną drastycznie, nieproporcjonalnie do oddawanych parametrów.
to dlatego w skandynawii, chłopaki osiągają niemal 600Nm na seryjnych słupkach.
jak jak swoje logi przeglądałem jeszcze z przed padu turba. to stwierdziłem że mapa kąta zadanego była za wczesna. bo powyżej 3000rpm mi sie wtedy kąt rozjeżdżał.
po poprawieniu jak należy, góra już nie była taka fajna
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Nieju231, inna średnica czopów wału korbowego...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
z tego co chyba pamiętam to również inne średnice czopów głównych, dalej już nie zagłębiałem się w temat...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
można jeszcze same korby wypolerować tak jak ja kiedyś robiłem jak składałem dla siebie AAZ'a
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Po to że jesli masz lustrzaną powierzchnię to nie ma nierówności i propowaatej powierzchnia na której są "punkty zaczepienia" dla pęknięć, polerując korbowody, nie tylko nieco zmniejszasz ich wagę, około 1-1,5% ale zwiekszasz mechaniczną wytrzymałość.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Polerując powierzchnię zmniejszasz zjawisko karbu czyli punktów spiętrzeń naprężeń.
Co w ogólnym rozrachunku dąży do równomiernego rozkładu naprężeń w przekroju czyli zwiększeniu wytrzymałości zmęczeniowej elementu.
Co w ogólnym rozrachunku dąży do równomiernego rozkładu naprężeń w przekroju czyli zwiększeniu wytrzymałości zmęczeniowej elementu.
Ostatnio zmieniony 2015-02-03, 12:32 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.