[A6 C4] [2.5TDI AEL] wydech przelotowy z kwasówki

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

afro89 pisze:Krzychu a co o tym myślisz??

http://www.racingforum.pl...hp?t108308.html
Gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania ;) ...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Arturo997 pisze:GTR34, to pytanie co taki robi u mnie - jest przed katem... Szkoda ze nie zrobilem fotki jak bylem na kanale :-/
Bo ktoś go sobie wspawał przed Tobą, ale ori to to nie jest.
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Dobra teraz pytanie czy srednica 2,5cala bedzie za duza do seryjnego AELa? kurcze wydaje mi sie ze nie.. Pytanie co ze zlaczem elastycznym? Wstawiac czy nie? Takie zlacze z kwasowki kosztuje 200zl (o pieniadze tu nie chodzi ale po co mam wstawiac cos co nic nie da..). V-bandy masz na mysli laczniki? Jaka pelnia funkcje poza laczeniem wydechu i czy naprawde sa takie fajne? Wydech koncowy przelotowy proponujecie jakis konkretny? Lub jakas konkretna firme?

GTR34, pytanie czy wstawil bo chcial czy byl niezbedny w moim egzemplarzu :-P mam nadzieje ze ktos go poprostu "naciagnal" na cos takiego..
Ostatnio zmieniony 2014-09-14, 22:24 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

afro89 pisze:Arturo997, Co do środkowego tłumika, to ja polecam pozostawić, bo bez niego będzie głośno w samochodzie, ostatni przelot. Ja tak jeszcze mam i możesz się popytać ludzi jak to brzmiało, gdzieś w moim temacie jest filmik z wydechu, i zobacz też film z II ogólnopolskiego są tam momenty gdzie słychać mój wydech.
Kurczę ja szukam i nie mogę znaleźć filmiku z Twoim wydechem. Jak brzmi wydech z zostawionym środkowym tłumikiem? Dobrze to gada?

Znalazłem takie coś


i zastanawiam się co tam siedzi
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

bobeck, cos takiego byl chcial uzyskac :mrgreen: Pytanie tylko co tam jest i szkoda ze nie ma widoku na obrotomierz..
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Zaszła okrutna pomyłka, ten filmik wkradł się w wyniki wyszukiwania 2.5tdi ael. Niestety jest to sławetne v6
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84 pisze:afro89, Nie wiem bo to przeczy fizyce, w sensie przypadek Afla Romeo, poważnie. Wydech sam w sobie stanowi czynny opór przepływu spalin, wynika to z budowy chociażby tłumików. Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt, że we wspomnianej Alfie tak był napisany ori program w ECU (chyba). Moje doświadczenia z wydechem opieram na turbo benzynach gdzie odetkanie wydechu = lepiej. Średnica 3 cali na przelocie szacunkowo obsłuży do 500KM
Nie przeczy fizyce. Już od początku 90' (a może i wcześniej) układy dolotowe i wylotowe były liczone na efekty falowe. Każde opuszczenie spalin z jednego cylindra przyśpiesza opróżnianie następnego przez 'wyciąganie' ich (prędkość gazów zmniejsza ciśnienie). A to wszystko też zależne jest też od obrotów na jakich wolisz jeździć.
Taki tam krótki poradnik.


Arturo997, Jeśli się z kosztem nie liczysz i nie będziesz zwiększać mocy to nie zwiększaj średnicy, za to użyj rur bezszwowych zimnociągnionych (mniejsza chropowatość)
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

mas0n, teraz zwiekszania mocy jest dla mnie otwarty i nie chcialbym sobie zamykac do niego drzwi. Zaczynam od wydechu bo stary juz sam sie sypie i poprostu musze go zrobic. Na 100% wleci program - wiadomo ze nie bede go robil na starym wydechu, co dalej ciezko powiedziec ale jak wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia i po jakims czasie robi sie malo :mrgreen: srednice chce zwiekszyc tylko o jeden rozmiar (o mniej zwiekszyc nie moge), a nie chcialbym pozniej jeszcze raz robic wydechu. Chcialbym tez zapewnic wiecej powietrza przez zmiane filtra powietrza na sportowy > KW, wiem ze to nie sa zadne "szałowe" zabiegi ale trzeba od czegos zaczac. Po zmienie wtryskow mialbym wiecej powietrza i wiecej paliwa, a caly misterny plan poszedlby w pi*du jakby wszystko hamowal wydech.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Arturo997, Pamiętaj że prędkość spalin w układzie będzie szybko maleć, odwrotność wzoru na powierzchnię koła, więc granica między lepiej a gorzej może być ostra.
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Powiem tak auto duzo zyskuje przy wywaleniu samego kata na plus - nie chodzi mi o przyrost 10KM tylko o elastycznosc silnika. Jesli przy zmienie srednicy o rozmiar wieksza troche strace, a auto wczesniej bylo lekko zatkane to wyjdzie mniej wiecej to samo co jest teraz - sam nie wiem jak do tego doszedlem :mrgreen: Co do mojego wydechu bedzie bez zlacza elastycznego, zamiast kata rozprezny bez srdkowego (wstawi sie w razie potrzeby) i na koniec przelotowy (ktos poleci jakas firme lub cos takiego?) Na sam koniec krany o wiekszej srednicy. Ktos mi cos jeszcze podpowie?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mas0n, materiał przedstawiony nie odnosi się do silników wolnossących ?. W doładowanych rezonans wydechu raczej odgrywa drugoplanową rolę etc.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kk84, to samo chciałem powiedzieć,
w przypadku dużych turbosprężarek średnica wydechu ma znaczenie dla wstawanie; czym wieksza tym lepsza, mowa oczywiści o odcinku za turbosprężarką, za to jeśli chodzi o kolektor wydechowy, im bardziej zwiększamy jego średnicę czyli i pojemność też tym gorzej nam turbo wstaje, co do kolektora wydechowego najlepiej jest to widoczne przy turbosprężarkach VNT.

przy turbo ogólnie czy czym wiekszy wydech tym lepiej , z tym że i tak nie ma sensu zwiększać średnicy bardziej niż masz wyjście z turbo.

[ Dodano: 2014-09-16, 07:51 ]
Arturo997 pisze: Na sam koniec krany o wiekszej srednicy. Ktos mi cos jeszcze podpowie?
a potem będzie płacz że w aucie nie da się wysiedzieć. ja mam tylko samą rurę bez żadnego tłumika i nie jest głośno.

jesli planujesz na końcu mieć dwie "fifki" to pole przekroju musi być takie samo lub nawet odrobinę mniejsze co pole przekroju głównego przewodu wydechowego.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, wg. książki
Doładowanie silników. Pojazdy samochodowe
Mysłowski Janusz
http://www.ceneo.pl/14576177
to też się stosuje efekty falowe i w doładowanych, tylko i tak strona dolotowa ma czterokrotnie większy wpływ.
Patrząc na kształt i długość dolotu w AELu myślę że są wykorzystane te efekty.
A jeśli chodzi o wylot, to jak arwam napisał, z jeszcze jedną uwagą. Z tego co w tej książce napisane to w ciężarówkach sprężarki są zasilane przepływowo, a w osobowych pulsacyjnie żeby reakcja była szybsza stąd też mody między cylindrami a turbo mogą negatywny wpływać.
Ostatnio zmieniony 2014-09-16, 12:23 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mas0n, jedynie zapytałem. Książki przytoczonej przez Ciebie niestety nie czytałem, ale waham się nad tym czy jej nie kupić bo może zapowiadać się dobra lektura.

Co do wydechu w doładowanych jednostkach to tak jak piszemy na bazie własnych doświadczeń, 85% racingforum.pl tak robi i projekty są zacne a nikt nie bawi się w obliczanie efektów falowych, fal stojących a tym bardziej dolotu.

Wątek wydał się prosty w założeniu a zaczyna rosnąć z tego pokaźny elaborat :-> .
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Szczerze myslalem ze za duzo sie nie dowiem ale okazalo sie inaczej. Zlacza elastycznego w serii nie mialem i w nowym wydechu go nie bede stosowal - w razie potrzeby sie je wstawi ale mysle ze nie bedzie potrzebne. Srednica zostaje 2.5cala, rozprezny, zastanawiam sie ciagle nad srodkowym, do tego koncowy przelot. Pytanie moze blache ale zapytam - jest sens owinac bandarzem tzw. portki? Chodzi mi o rure miedzy kolektorem a katem - nie az do samego kata, ale mysle ze wiadomo o co chodzi. Zlaczki stosowac jakies specjalne? Wydech bedzie podwieszony w tym samych miejscach co ori, i laczony w tych samych miejscach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”