[A6 C4] [2.5TDI AEL] wydech przelotowy z kwasówki

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, jest do pobrania za free na forum warezowym. A jak nie, to mogę wrzucić na dysk zdalny i na PW ;)
Jest dobra lektura, i dziwi mnie że niektóre patenty stosowane np. w pojazdach wojskowych nie zostały zaadaptowane do osobowych :)
Ale wiesz jak to jest z własnymi odczuciami. gadżety podnoszące moc o 5% z ebay czy aledrogo na hamowni nic nie dają. ale użytkownicy i tak chwalą.
I ja też wyraziłem tylko swoją opinię. kolektora dolotowego oraz wylotowego ja bym nie ruszał. A za turbo jeśli zwiększać to nie za wiele. I jak wspomniałem, myślę że więcej da dobry materiał na rurę niż zwiększanie średnicy.
Arturo997, ja będę owijać od kolektora do turbiny. Nie widzę powodu żeby owijać dalej. No i sam kolektor dolotowy z rurami
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

mas0n pisze:Taki tam krótki poradnik.
mas0n, to jest dla silników N/A lub doładowanych za pomocą kompresora.
przy turbosprężarce, zjawiska falowe są bardzo słabe i to praktycznie tylko wtedy gdy turbo jeszcze nie dmucha.

najłatwiej jest zrozumieć i usłyszeć na przelocie, spróbuj, z obrotów biegu jałowego ruszyć, kiedy się toczysz na jedynce lub dwóch na wolnych obrotach wciśnij pedał gazu do samego spodu, pracę silnika podobną do tej z jednostki wolnossącej słyszysz do momentu aż zacznie wstawać turbo, potem ten "grzmot" przestaje być słyszalny, a praca wydechu staje się słyszalnie podobna do " odkurzacza".
dobrze obliczony wydech w silniku doładowanych turbosprężarką z tego co wiem to taki w którym przy obrotach mocy max prędkość przepływu spalin jest 1,5-2 wyższa od prędkości dźwieku.


natomiast co do tej książki to jest dostępna na innych "platformach" np allegro?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

arwam, Zgadza się. Jak napisałem wcześniej, w osobówkach wg. tej książki turbiny są zasilane pulsacyjne, dlatego na niskich obrotach widać to, w szczególności jak silnik dymi :) Przy wyższych obrotach kiedy turbina się rozkręca zaczyna tworzyć większy opór przepływu dlatego ten efekt znika. Ale dalej jest kwestia dołu.
Nie mam pojęcia, ta książka jest dostępna do pobrania to jej nie kupiłem. kupiłem takie których nie da się ściągnąć: kody usterek, paliwa do silników o zapłonie samoczynnym, diagnostyka silników diesla, pompy promieniowe VR Bosh i wiele innych ;)
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

mas0n, o ile to bedzie wyczuwalne/zauwazalne na niskich obrotach bedzie to mozna zniwelowacnowym programem, bo z tego co mi sie obilo mozna tak napisac program by byl np. wiekszy v-max lub lepszy start. Kwestia dopasowania nowego wydechu do silnika poprzez program - bo przeciez skad silnik bedzie wiedzial ze ma wydech ktory szybciej odprowadza spaliny? Dobrze to ja kombinuje? :mrgreen:
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Arturo997, Nowy wydech ale myślisz odcinek od turbiny do końca?
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Tak caly wydech bedzie nowy - konkretnie od turno az po fajki na koncu. Kolektor zostaje bo nie wiem co z turbo (obecne jest w bardzo dobrym stanie poza tym nie oczekuje wyniku 400KM), moze kiedys wleci inne to ciezko powiedziec na chwile obecna wszystko za turbo idzie na nowo.
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Wydech zrobiony ;-) w chwili obecnej jest komora rozprazna zamiast kata, srodkowy i koncowy przelotowy, postaram sie na dniach nagrac jak to wyszlo - jest bardzo cicho ale slychac ze ktos tam cos grzebal :-P
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Arturo997, mierzone czasy? lepiej czy gorzej?
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Zobaczysz film to wycofasz to pytanie :-P
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Arturo997, no to czekamy wszyscy na filmik ja musze swojego z zewnatrz nagrac jak startuje, jak dla mnie dzwiek r5 turbo na przelocie miazdzy system
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Troche to trwało ale jakiś tam filmik jest ;-) nagrywane telefonem także szalu nie ma. Jak dla mnie jest za cicho i pewnie środkowy wyleci.

Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Arturo997, W dźwięku i dymieniu nie widzę różnicy z moją serią :P
A czasy?
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

mas0n, zgodze sie z Toba. Czasu nie mierzylem nie jest mi to potrzebne. ;-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Chipa masz ? bo dosyć mocno sadzą posypał :mrgreen: :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nie wypada moderatorowi robić OT, ale.. :mrgreen: Arturo997, Słychać, że sprzęgło wiskotyczne chodzi ci na sztywno :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”