[A6 C4] Wzmocnienie 1.9TDI 1Z

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

silniki 1Z mechnicznie są pancerne, jak go nie zagotujesz to go nie zabijesz, słupek wytrzymuje około 240KM.
chcąc zwiększyć moc na 180KM trzeba zmienić wtryski, turbo, i pompę, na 10mm EGT będzie bardzo wysokie, szkoda sinlika, założenie większej spowoduje skrócenie czasu podawania paliwa dzięki czemu cały proces przebiega szybciej i mniej ciepła jest przekazywane do silnika.
nawet jak zwiększy moc do 200-220KM a będzie jeździł z głową to silnik nie będzie palił więcej niż seria po za sytuacjami kiedy będzie korzystał z większej mocy i momentu obrotowego niż dała fabryka.
choć ja już wychodzę z czterocylindrówek, na rzecz pięcio cylindrówek, jeśli spala tyle samo, to dlaczego mam jeździć mniejszym i słabszym silnikiem?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

wilus_sc, jeżeli chcesz dobre wtryski z AFN-a, sprawdzone i na fajnych korektach sprawdzonych VCDS-em to zaproponuj coś na PW- ja zastanawiam się nad 216-tkami. Dokładasz do tego program od Kostrza z Audi80 klub i masz ok. 130 KM.
P.S. Ostatnio miałem na warsztacie AFN-a z korektami dwa razy gorszymi także przekonałem się że jednak czasami nie wszystkie 205-tki nie są igły:)
Ostatnio zmieniony 2014-04-14, 18:56 przez Matrix1540, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 1.9 ON:):)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Matrix1540, zamiast w 216tki zainwestuj w AEL'e średnica dysz ta sama tylko cena przyjemniejsza, według mnie nawet Bosio 216tki nie są warte tej różnicy w cenie, jak 230tki to już co innego
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

ael to czasem nie jest 210?
A6 C4 1.9 ON:):)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

AEL to jest wtryskiwacz o dyszach o średnicy 0,210mm tak samo jak rzekome 216-tki.
jedynie odpowiedniki z bosio mają faktyczną średnicę 0,216mm po za tym według mnie tak mała różnica pomiędzy tymi wtryskiwaczami nie jest warta tej różnicy w cenie,
zamiast 216-tek założyłbym od AEL'a osiągi te same tylko tańsze, po za tym końcówki od AEL'a też możesz ustawić na 220/300bar.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”