[100 C4] SWAP z 2.3 benza na 2.5 diesel

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
zbych_zoledz
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-06-29, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław /Sobótka

[100 C4] SWAP z 2.3 benza na 2.5 diesel

Post autor: zbych_zoledz »

Ostatnio chodzi mi po glowie jeden temat .... mam dosc gazu i po glowie lazi mi jeden motyw . . . 2.5 DIESEL .... pytanie odnosnie czy jest to do ogarniecia ? co trzeba do takiego swapu i wg ...
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

na początek silnik ze skrzynia i pół osiami wiązka silnika z kompem jak z a6 to i modół immo wkład do baku i nie wiem czy przewody paliwowe nie będą o innych średnicach a potem to już poprawa hamowania :)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
zbych_zoledz
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-06-29, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław /Sobótka

Post autor: zbych_zoledz »

zbiornik raczej z wezami tez by sie nadawal do wywalenia... z ta poprawa hamowania co konkretniej ?? ;p ....a i jeszcze jedno na jaki silnik najlepiej zamieniac ...pod wplywem modzenia jak i bezawaryjnosci ;D
Ostatnio zmieniony 2013-12-17, 23:56 przez zbych_zoledz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

zbych_zoledz, _przywitajsie
Awatar użytkownika
zbych_zoledz
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-06-29, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław /Sobótka

Post autor: zbych_zoledz »

GTR34 pisze:zbych_zoledz, Przywitaj się w odpowiednim dziale.
yyyy zrobilem to mysle jakies dwa lata temu ...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

To bardzo ciekawe co mówisz, ale ze wszystkich twoich czterech postów żaden nie przypomina przywitania w odpowiednim dziale.. Dlatego ponawiam swoją prośbę.
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Przy 2.4d nie powinno być żadnych przeróbek bo tam żadnej elektroniki nie przewidziano. Wystarczy ''+ i -'' i hula :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

z poprawa hamowania mam namysli zmianę tarcz na wentylowane i większe z przodu gdyż zapewne masz jeszcze lite przy silniku 2.3 najlepiej zmienić na silnik który był stosowany w C4 najlmniej przeróbek i awaryjności ;)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

2,5 AEL, najlepiej kupić anglika lub jakiegoś ze skasowanym tyłem i przełożyć całość z osprzętem i kablami :)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
zbych_zoledz
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-06-29, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław /Sobótka

Post autor: zbych_zoledz »

Ael chyba najlepszym jest rozwiazaniem ... pytanie jeszcze odnosnie czy z Avanta podejdzie zbiornik ?
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

zbych_zoledz pisze:czy z Avanta podejdzie zbiornik ?
podejdzie

różnice są tylko ośka/ quattro
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
zbych_zoledz
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-06-29, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław /Sobótka

Post autor: zbych_zoledz »

no to mysle ze na wiosne zaczynamy projekt ;D
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

powiem tak...
przemysl temat..
zakup silnika 2.5 to minimum 2,5-3 tysiace..a gdzie skrzynia najlepiej 6 biegowa?gdzie reszta fantow?wiadomo ze czesc twoich zeczy sie spieniezy...ale mimo wszystko duzo bedzie trzeba dolozyc...
autko masz fajne..nie lepiej znalezc solidnego klienta na to i dokaldajac dozlownie pare groszy kupic ori dieselka...
inna opcja to zmiana na innego benzyniaka...cos z elektronicznym wtryskiem...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
method
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2012-12-21, 14:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świdnik

Post autor: method »

Dokładnie, swap robiony dobrze to niemal worek bez dna... silnik, osprzęt, wiązka elektryczna, skrzynia, sprzęgło, jakieś pierdółki typu płyny, paski, rolki, jakieś gumki, łączniki, węże itp. itd, nawet takie zegary byś musiał zmienić. Ogólnie swapy na silniki które były fabrycznie montowane w tym modelu nie mają sensu, ze względu na cenę, no chyba że masz jakąś wybitnie dobrą budę. Tak jak Butterbean pisze- silnik 3 tysie, reszta gratów, ewentualna robocizna (no chyba że dasz radę wszystko sam ogarnąć), to Ci wyjdzie gdzieś może z 6 tysięcy, a i tak zawsze pojawią się dodatkowe koszta. Nawet przekładając silnik z jakiegoś rozbitka to wypadałoby przejrzeć co się wkłada i ewentualne zużyte części wymienić. Ale powiedzmy że sobie wszystko przeliczyłeś, wyszło Ci przykładowo 6 tysięcy za swap(są na forum o wiele lepsi swap-spece, mogą sami powiedzieć jak się mają wyliczenia finansów zaplanowane do realnych kosztów podliczonych po swapie). Teraz sobie policz- sprzedajesz obecne auto, dokładasz te przykładowe 6000zł, masz kasę na jakąś C4 z 2.5 TDI i jeszcze zostaje Ci pewnie jakaś reszta na ewentualne "dopieszczanie" nowego auta. Nie lepiej? Ja rozumiem że przywiązanie do obecnego auta, no ale nie można tracić głowy :ok: No chyba że zdecydujesz się na silnik z innego modelu, swap będzie mieć sens, bo to będzie swego rodzaju unikat, ale wtedy i koszta trzeba odpowiednio przemnożyć. Oczywiście możesz to wszystko olać i zrobić swapa druciarsko-handlarsko, ale to już Twoja decyzja. ;)
Awatar użytkownika
zbych_zoledz
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-06-29, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław /Sobótka

Post autor: zbych_zoledz »

a wiec tak . Zaczne od tego ze doba Audi w niemczech znajde do gora 800 euro . sam przezuce silnik z moim szpecem (Tata) elektronike zostawie dla kolegi magika ktory to dosc dobrze robi za mniej wiecej 500 zl . mysle ze 6000 zl to juz bym naprawde wszystko ogarnal z malowaniem komory i pierdolami ... moze sie myle ... druga mysl mojego elektryka to wywalenie wtrysku mechanicznego i zalozenie digitala z wtryskami od corrado ... robocizna z czesciami wyszla by mnie okolo 4500zl tak wiec prrzemawia za mna diesel ...to auto musi zostac w rodzinie takrze niema mowy o sprzedaniu jego ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”